פעם, כשהיה צריך רכב גדול יותר מסיבות כאלו או אחרות, קנו רכב סטיישן עם בגאז' גדול. בשנים האחרונות הרכבים שהפכו להיות פופלארים הם רכבי פנאי – עם תא נוסעים מרווח, ישיבה גבוהה מעל הכביש, בגאז' גדול ובחלק מהדגמים – גם 7 מקומות ישיבה. בכל טבלת מכירות כמעט ניתן לראות את דגמי הפנאי שמאיישים את המקומות הראשונים.
בעולם של רכבי פנאי, האם יש עוד הצדקה לרכבי סטיישן? חלק מיצרניות הרכב חושבות שכן. אחת מהן היא ב.מ.וו. הסטיישן החדש של ב.מ.וו הוא ה-i5 טורינג, התשובה של ב.מ.וו לסטיישן חשמלי נוסף עליו עובדת יצרנית רכב אחרת מגרמניה – ה-A6 אי-טרון אבאנט של אאודי.
ומסתבר שלא רק ב.מ.וו ואאודי חושבות שהסטיישן לא מת – לא מעט יצרניות אחרות מציעות רכבי טורינג/סטיישן חשמליים, כמו פולקסווגן ID.7 טורר, ניו ET5 טורינג. או האופל אסטרה ספורט טורר. ואם במרצדס יחליטו לייצר אותה, אז גם ה-EQE וואגון.
מלבד תא מטען גדול, מה יש לב.מ.וו i5 טורינג להציע לנהג האירופאי? אירופאי, ולא אמריקני – בב.מ.וו הצהירו כי אין שום כוונה להוציא את רכב הטורינג החשמלי אל מחוץ לגבולות אירופה. זה לא באמת צריך להפתיע אף אחד – כשבשלושת המקומות הראשונים ברשימת הרכבים הכי נמכרים בארה"ב ב-2023 נמצאים טנדרים, במקום הרביעי רכב פנאי שטח (טויוטה ראב-4) ובמקום החמישי רכב פנאי חשמלי – טסלה מודל Y.
ב.מ.וו i5 טורינג
מכונית הטורינג החשמלית החדשה של ב.מ.וו מיוצרת בשתי גרסאות:
- גרסת eDrive40 עם הנעה אחורית, הספק של 308 כ"ס או 335 כ"ס במצב ספורט ומומנט של 40 קג"מ ועד 43 קג"מ במצב Boost או Launch. טווח הנסיעה המירבי של גרסת ההנעה האחורית של מכונית הטורינג החשמלית החדשה של ב.מ.וו עומד על 483 ק"מ על פי תקן WLTP.
- גרסת M60 xDrive בעלת הנעה כפולה עם הספק של 509 כ"ס ו-592 כ"ס במצב בוסט ומומנט של 81 קג"מ ועד 83 קג"מ כאשר מצב M Sport מופעל. טווח הנסיעה המוצהר של גרסת M60 xDrive של ה-i5 של ב.מ.וו עומד על 445 ק"מ.
ניתן לחשוב שנפח תא המטען שעומד על 570 ליטרים ב-i5 טורינג מול 490 ליטר ב-i5 סדאן מהווה את ההבדל היחיד בין שתי הדגמים, אבל מבחינה של גיליון הנתונים אפשר למצוא עוד כמה.
למרות ששתיהן מגיעות עם אותה סוללה בנפח 81.2 קוט"ש, יש הבדל קל בטווח הנסיעה לטובת דגם הסדאן – 497 ק"מ מול 483 ק"מ בדגם הטורינג בגרסת ההנעה האחורית, eDrive40, וטווח של 455 ק"מ בדגם הסדאן מול 445 ק"מ בדגם הטורינג בגרסת ההנעה הכפולה M60 xDrive.
ניתן לראות כי גם בגרסת ההנעה האחורית וגם בגרסת ההנעה הכפולה יש לגרסאות הסדאן יתרון קל בטווח הנסיעה אל מול גרסאות הטורינג – פער שנובע, קרוב לוודאי, מהשוני במבנה הרכב.
השוני בין שני דגמי ה-i5, הסדאן והטורינג, בא לידי ביטוי גם במחיר: באנגליה עומד מחירו של ה-eDrive40 טורינג על 69,945 פאונד, בעוד שבגרסת הסדאן, המחיר עומד על 74,105 פאונד. מחירה של גרסת ה-M60 xDrive טורינג עומד על 99,995 פאונד, בעוד שמחיר הסדאן בגרסת ההנעה הכפולה עומד על 97,745 פאונד.
מה שלא משתנה הוא בסיס הגלגלים – שעומד על 2995 מ"מ בשני הדגמים.
צמד גרסאות הסדאן של ה-i5 זמינות לרכישה גם בישראל – גרסת ההנעה האחורית תעלה 620,458 ש"ח וגרסת ההנעה הכפולה תעלה 860,458 ש"ח. לא מן הנמנע שנראה את גרסאות הטורינג מגיעות לכאן גם כן.