fbpx

ב.מ.וו i3

ב.מ.וו i3 (או BMW i3) היא האטצ'בק סופר מיני עם מראה ותחושה ייחודיים. העיצוב הייחודי כולל שילוב צבעים, שימוש בחומרים המשדרים יוקרה ושמירה על איכות הסביבה תוך הקפדה על מראה ייחודי ועירוני.

מדובר ברכב שאינו דומה ליתר הרכבים של חברת ב.מ.וו – עיצוב בקווים חדים, מעט דמויי קופסה, במידות קטנות מיתר דגמי החברה שמורגלים לראות בארץ: אורך: 4011 מ"מ, רוחב 1775 מ"מ ובגובה של 1598 מ"מ. הרכב נוח מאד לנוסעים מקדימה, פחות לאלו הנוסעים מאחור. תא המטען קטן יחסית בנפח של 260 ליטר. הדלתות הקדמיות והאחוריות נפתחות זו מול זו ואינן כוללות קורת B בינן, הרצפה בקדמת הרכב שטוחה ואינה מכילה הפרדה בין הנהג והנוסע לצדו.

תחושת הנסיעה מעט שונה – הסרת הרגל מדוושת הנסיעה מפעילה את מערכת הבלמים בפועל.

BMW i3 דורג במקום השלישי במכירות הכלל עולמיות בין הרכבים החשמליים הנטענים בין השנים 2014-2016. עד לסוף 2018 נמכרו למעלה מ-133,000 יחידות. הרכב נמכר בעיקר בארה"ב, כ- 37,000 נמכרו בשנת 2018 לבדה בארה"ב.

בארץ, הרכב נמכר בשני רמות אבזור שונות – Pulse ו-Loft. מלבד שתי רמות אבזור אלו נמכר גם דגם נוסף דומה – ב.מ.וו. i3 ספורט.

בשנת 2014 הוא זכה במקום ראשון בתחרות עיצוב בבריטניה גם בקטגוריות רכבי הסופר מיני וגם מבין כלל הרכבים. באותה שנה הרכב גם זכה בשני מקומות ראשונים בתחרות בינלאומית של עיתונאי רכב – WCOTY בקטגוריות העיצוב והרכב הירוק של השנה. עיצוב הרכב נעשה על ידי ריצ'רד קים.

מדובר ברכב שמעביר מסר של קיימות – החל מתהליך הייצור, דרך הבחירה בחומרים מהם הוא עשוי, כמובן בכך שמדובר ברכב חשמלי ואפילו ביכולות המחזור של הסוללה ושימוש חוזר בפחמן הנוצר בתהליך הייצור.

ההיסטוריה של ב.מ.וו i3

הרעיון הראשוני לדגם ב.מ.וו i3 הוצג לראשונה בתערוכת הרכבים בגרמניה בשנת 2011, תחת קטגורית רכבי BMW i שהייתה אמורה להימכר בנפרד מרכבי ב.מ.וו. השם המקורי של הדגם שהוצג היה Mega City Vehicle (MCV). אב הטיפוס של הרכב הוצג שנה לאחר מכן באולימפיאדה בלונדון, והשיווק הוחל בפועל ביולי 2013 בלייפציג, גרמניה.

למי הרכב מתאים?

הרכב מתאים לעירונים שוחרי איכות הסביבה עם כיס עמוק וללא ילדים. העיצוב הייחודי של הרכב כולל אמנם דלתות קדמיות ואחוריות, אולם לדלת האחורית אין אפשר פתיחה מבחוץ ועל מנת לפתוח אותה חובה לפתוח גם את הדלת הקדמית.

למרות שהנסיעה במושבים הקדמיים נוחה במיוחד וכוללת גם שדה ראייה רחב, הנסיעה מאחור הרבה פחות נוחה. הכיסאות קצרים ונמוכים, החלונות לא נפתחים ושדה הראייה מצומצם יותר. למרות קיום נקודות עיגון לכיסאות בטיחות מאחור, תא המטען אינו מרווח או נח לאחסון עגלות ילדים.

מצד שני, אם מדובר בשני נוסעים לכל היותר, ה- BMW i3 נותנת פתרון מאד נח שמשדר יוקרה, קיימות, ייחודיות במקביל לאחיזת כביש טובה והיגוי נוח. הרכב מחוזק בסיבי פחמן וחלקי הפנים מחוזקים בסיבים מצמח הקיינף.

מלבד הייחוד והקיימות, הדבר מקנה יתרון נוסף -משקל נמוך יחסית של הרכב. בתהליך הייצור נעשה שימוש באנרגיה מתחדשת שמקורה במים, לוח המחוונים מצופה בחיפוי העשוי מעץ האקליפטוס שהגיע ישירות מיערות המעובדים בשיטות בנות קיימא והריפוד צבוע בתמציות טבעיות של עלי זית.

לוח המחוונים ומערכת המולטימדיה שלה הרכב

נתונים טכניים

ב.מ.וו i3 מגיעה עם מנוע חשמלי תלת פאזי סינכרוני בהנעה אחורית עם הספק מרבי של 170 כ"ס ו- 25.5 קג"מ.

לרכב סוללת ליתיום-יון בקיבולת 94 kWh ומתח כולל של 353 וואט.

מבחינת הביצועים ב.מ.וו i3 מגיעה למהירות מקסימלית של 150 קמ"ש, עם תאוצה מקסימלית של 7.3 שניות מ 0-100 קמ"ש. בעלת טווח טעינה של 200 ק"מ מעשי ו-300 ק"מ בתנאי מעבדה. לרכב בורר מצבי נהיגה המציע שלושה מצבים: קומפורט (הרגיל), אקו המגביל את מהירות הנסיעה ל-130 קמ"ש ואקו פלוס המגביל את המהירות ל-90 קמ"ש ומבטל את פעולת המזגן. טעינה בנקודת טעינה של ב.מ.וו אורכת כ 7.5 שעות במתח רגיל ו- 3.5 שעות במתח גבוה. קיימת גם הכנה לטעינה סופר מהירה במתח ישר (DC) המאפשרת טעינת 80% מהסוללה בכארבעים דקות.

ב.מ.וו i3 נמכרת בארץ במחיר 249,900 ₪ לרמת אבזור Pulse, ו- 259,000 לרמת אבזור Loft (כולל מע"מ, ללא אגרת רישוי בסך 3337 ש"ח). האחריות לרכב היא לשנתיים עם אפשרות להארכה לשנה נוספת, האחריות על הסוללה היא לשמונה שנים (או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מבין שניהם).

אבזור

ב.מ.וו i3 מגיעה עם רמת אבזור גבוהה. חימום לכיסאות הקדמיים, פתיחה והתנעה ללא מפתח, תאורת לד, וחיישני אורות וגשם. בדגם Loft תקבלו גם חבילת תאורה פנימית וחיצונית. ההגה מצופה בעור, המראות כוללות עמעם למניעת סנוור, ומראות הצד מתקפלות בחנייה.

מסך לוח מכוונים צבעוני בגודל "5.7 ומסך מגע ענק בגודל "10.25 עם מערכת ניווט ושמע של ב.מ.וו הכוללת גם דיסק בן 20 ג'יגה ו- 6 רמקולים מובנים וחישוקי סגסוגת קלה "19. השקעה מיוחדת ניתנה לנושא החנייה: מלבד חיישני חנייה מלפנים ומאחור ומצלמות רוורס הרכב מצויד גם במערכת המאפשרת חנייה אוטומטית בלחיצה רציפה.

בטיחות

BMW i3 מגיע עם ציון 6 מבחינת רמת אבזור ומכילה מערכות בטיחות מתקדמות: 6 כריות אויר, בקרת סטייה מנתיב, מערכות לזיהוי הולכי רגל, כלי רכב דו גלגליים ותמרורים בנסיעה עירונית, ניטור מרחק מלפנים, בקרת שיוט אדפטיבית ובלימה אוטומטית בשעת חירום וחיישני לחץ אויר בגלגלים. במבחן ריסוק שנערך בשנת 2013 היא קיבלה 4 מתוך 5 כוכבים.

BMW i3 שחורה
מערכת המולטימדיה של הרכב
מערכת ההילוכים של הרכב
Back to top button