fbpx

יונדאי איוניק EV

יונדאי איוניק החשמלית (או Hyundai Ioniq EV) הוא רכב האטצ'בק משפחתי קומפקטי. הרכב מאובזר ובטוח ומזכיר מאד בצורתו החיצונית את יונדאי איוניק ההיברידית המוכרת. מדובר ברכב שהוכתר כחסכוני ביותר גם בתצורתו ההיברידית וגם בתצורה החשמלית. בשנת 2018 יונדאי איוניק היברידית הייתה הרכב הנמכר ביותר בישראל. המידות דומות לאלו של ההיברידית: אורך 4470 מ"מ, רוחב 1820 מ"מ. מה שהרבה יותר קטן בתצורה החשמלית הוא תא המטען: 350 ליטר לעומת 455 ליטר. ניתן לטעון את הרכב במתקני טעינה ביתיים ואפילו בשקע חשמלי רגיל של 16 אמפר. טעינת לילה של 9 שעות בשקע רגיל תמלא לרכב את המצברים ותכין אותו ליום הבא. בנקודת טעינה מהירה ניתן לטעון את הרכב גם ב-23 דקות.

ההיסטוריה של יונדאי איוניק EV

יונדאי יצאה עם דגמי איוניק בשנת 2016. במקור הרכב יצא בשלוש תצורות: היברידי, חשמלי מלא והיברידי נטען. דגם זה תוכנן כרכב היברידי וחשמלי מראשיתו ולא כרכב בעירה פנימית שעבר הסבה. ההצגה הראשונית של הדגם הייתה בתערוכת הרכבים בפריז וניו יורק בשנת 2016 בינואר וכבר בפברואר יצאה התצורה הראשונה לשוק, התצורה ההיברידית – בדרום קוריאה. הגרסה החשמלית לא התעכבה רבות אחריה והגיעה לדרום קוריאה ביולי של אותה השנה. משנת 2017 היא מוכתרת כרכב החסכוני ביותר גם בגרסה ההיברידית וגם בגרסה החשמלית. מכירות הגרסה החשמלית הגיעו ל 25,000 רכבים בינואר 2018.

למי הרכב מתאים?

יונדאי איוניק EV אמנם מוגדר כרכב משפחתי קומפקטי אולם גם טווח הנסיעה הנמוך יחסית של 280 ק"מ (לפי מבחני NEDC, בפועל טווח הנסיעה כנראה קטן יותר) וגם נפח תא המטען המוקטן הופכים אותו למתאים במיוחד כרכב שני במשפחה. כאשר מדובר על סידורים בעיר, קניות או נסיעה לעבודה – הוא יעשה את העבודה מצוין, בזול ובנוחות מרבית. אם מדובר על הטיול הגדול לאילת, כדאי לתכנן על עצירות טעינה בדרך. בעלי ניסיון טוענים כי למרות הטווח הקטן יחסית של הרכב, תצוגת מספר הק"מ שנותרו לנסיעה היא מדויקת יותר מאשר ברכבים חשמליים אחרים.

נתונים טכניים

יונדאי איוניק EV מגיעה עם מנוע 88KW (או 120 כ״ס).

הסוללה היא סוללת ליתיום-יון פולימרית בקיבולת 28 kWh , מתח כולל 360 וואט וצריכת חשמל מתוקננת (Wh/km) של 115.

מבחינת הביצועים יונדאי איוניק EV מגיעה למהירות מקסימלית של 165 קמ"ש, ותוך 9.9 שנ' תאיץ מ- 0-100 קמ"ש במצב ספורט. במצב רגיל התאוצה ל-100 קמ"ש תיקח מעט יותר – 10.2 שניות. בעלת טווח טעינה של 280 ק"מ – לפי נתוני WLTP. הרכב מגיע עם כמה מצבי בלימה רגנרטיבית.

יונדאי איוניק EV נמכרת בארץ במחיר 159,900 ₪ (כולל מע"מ, ללא אגרת רישוי). אחריות לרכב היא של חמש שנים (או עד 100,000 ק"מ, הקודם מבין שניהם) ושבע שנים לסוללה (או עד 150,000 ק"מ).

חזית של יונדאי איוניק כחולה על הכביש בנסיעה
חזית הרכב

אבזור

יונדאי איוניק EV מגיעה עם רמת אבזור גבוהה, מקבילה לרמת הפרמיום בגרסה ההיברידית. חימום לכיסאות הקדמיים ולהגה מעור, מפתח חכם, תאורת לד, גג שמש, סוככי צל לחלונות, כרית ניפוח לכיסא הנהג, מראות צד חשמליות מתקפלות וחישוקי סגסוגת בקוטר "16. הרכב במקור מגיע מצויד במערכת מולטימדיה ConnectedCar, עם זאת בארץ הרכב מגיע עם תוכנה של היבואן שתומכת בעברית ומערכת ניווט של Waze, לצערינו המערכת שמגיעה בארץ לא תומכת ב Android Auto וב – Apple CarPlay. השימוש במערכות אלו כולל SIM סלולרי ללא עלות מוגבל בתקופה. האבזור הפנימי כולל גם צג LCD "7, 4 רמקולים ושני טוויטרים ומלבד מקום לכוסות אפשר גם למצוא משטח טעינה אלחוטי לנייד.

בטיחות

יונדאי איוניק EV מגיעה עם ציון 7 מבחינת רמת אבזור מערכות בטיחות מתקדמות: 7 כריות אויר – כולל כרית אויר לברכי הנהג, מערכות בקרת סטייה מנתיב (כולל תיקון אוטונומי במידת הצורך), בלימת חירום אקטיבית, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכות זיהוי כלי רכב דו גלגליים והולכי רגל, חיישני חגורות בטיחות ומצלמת רוורס.

יונדאי איוניק אפורה מחוברת לעמדת טעינה לרכב חשמלי
הרכב מחובר לעמדת טעינה
מבט פנים לעבר המושבים הקדמיים
מבט פנים לעבר המושבים הקדמיים
תא מטען של יונדאי איוניק EV פתוח
תא מטען של הרכב
לוח המחוונים של הנהג
לוח המחוונים של הנהג
Back to top button