יצרניות הרכב הגרמניות כבר הבינו היטב שעולם התחבורה צועד אל עבר עתיד חשמלי. מרצדס הייתה אחת הראשונות להכריז על תאריך גמילה מבנזין, והבטיחה שתעשה זאת עד שנת 2030 – פחות מ-10 שנים בעת ההכרזה הדרמטית ההיא.
חשוב להבין, אתה לא סוגר אופרציה של מאות שנים של ייצור מנועי בעירה פנימית ורכבי דיזל ובנזין ביום אחד, וגם לא ב-10 שנים, מה שמראה לנו שבמרצדס כבר היו מוכנים מראש ל"פיק" אותו אנחנו מרגישים כיום בתעשיית הרכב החשמלי.
באותה הודעה, "על הדרך" מה שנקרא, אמרו במרצדס כי הם עובדים על רכב שיציע טווח נסיעה של 1,000 ק"מ. המספר הזה, 1,000, הפך לסוג של גביע קדוש, יעד נכסף שכל יצרנית רכב שמכבדת את עצמה רוצה להגיע אליו… קצת מזכיר לנו את הניסיון להגיע להספק של 1000 כ"ס במכוניות ספורטיביות עם מנועי בעירה פנימית.
כעת, אנחנו מקבלים קצת יותר פרטים על אב הטיפוס הזה, שנקרא VISION EQXX – חלקו האחורי מזכיר לנו קצת את ה-LightYear, רכב חשמלי שגם הוא עושה שימוש בפאנלים סולאריים (נגמרו הרעיונות, מרצדס?) וחלקו הקדמי את הקיה EV6.
במרצדס טוענים כי ה-VISION EQXX הוא אחד הדגמים החסכוניים ביותר שהם בנו – הרכב צורך פחות מ-10 קילוואט-שעה לכל 100 קילומטרים של נסיעה. הוא מצויד במערכת הינע חדשה לחלוטין שנבנתה על ידי מרצדס, ומציע סוללה דחוסה ביותר – מציעה טווח נסיעה גדול יותר וקלה ב-30% מהסוללה שב-EQS.
עוד מתגאים במרצדס במקדם גרר נמוך במיוחד שלטענתם גורם לכך שה-VISION EQXX תהיה אירודינמית יותר מכדור פוטבול, מה שמאפשר לה (לכאורה לפחות בשלב הזה) להגיע לצריכה הכל כך נמוכה, ולטווח של 1000 קילומטרים למרות סוללה בנפח נמוך מ-100 קוט״ש. לצורך השוואה למרצדס EQS יש סוללה של 120 קוט״ש וטווח מוצהר של 770 קילומטרים.
כדי לייעל את הביצועים אף יותר, מציידים במרצדס את ה-VISION EQXX בגג סולארי עם פאנלים דקים במיוחד – שמאריכים לטענתם את טווח הנסיעה ב-25 ק"מ נוספים, סוג של מיכל רזרבי אם תרצו.
ה-VISION EQXX עשוי ממגוון חומרים ממוחזרים, שמסייעים לתדמית ה"ירוקה" שמרצדס רוצה ליצור לעצמה.
נכון להיום, הדגם החשמלי של מרצדס המציע את טווח הנסיעה הגדול ביותר הוא ה-EQS 580 4Matic, שברמת הגימור Platinum plus AMG Live EV מגיע מחירו ל-1,390,000 שקלים. כמה יעלה ה-VISION EQXX לכשיחשף? תעשו לבד את החשבון.