אחד מרכבי הקונספט שמציעים כיום את טווח הנסיעה הארוך ביותר בין טעינה לטעינה הוא ה-VISION EQXX של מרצדס.
מדובר אמנם בדגם קונספט שעומד בפני עצמו, אבל ה-VISION EQXX הוא למעשה הרבה יותר מכך – זהו רכב הניסוי הראשי של מרצדס, ששמה דגש כיום ומשקיעה את רוב המשאבים שלה בהשגת שיפור היעילות של רכבים חשמליים.
ההישגים והתובנות שתפיק יצרנית הרכב הגרמנית בניסויים עם ה-VISION EQXX, יגיעו בסופו של דבר, בצורה כזו או אחרת, לכל הדגמים שהיא תייצר.
בדומה לדגם ה-0 של Lightyear, שגרסת הייצור הסדרתי שלו הוצגה ממש לאחרונה (עם תג מחיר משוגע של רבע מיליון דולר), גם ה-VISION EQXX עושה שימוש בגג סולארי כמשפר טווח (תוספת של 11,000 ק"מ בשנה ב-Lightyear). בשילוב עם עיצוב אירודינמי במיוחד, ה-VISION EQXX יוצא לכבוש אתגרי טווח.
הראשון שבהם – בוצע בחודש אפריל האחרון, אז יצא ה-VISION EQXX, שמצויד בסוללה בנפח של 100 קוט"ש, מהעיירה סינדלפינגן שנמצאת ליד שטוטגרט, גרמניה, לבין העיירה קסיס, בריביירה הצרפתית, מסע של כ-1,000 ק"מ שעבר דרך אוטובאנים בגרמניה, והעליות והעיקולים של הכבישים הציוריים שבהרי האלפים הצרפתיים.
כעת, ה-VISION EQXX "שובר" את השיא של עצמו ומגדיל את הטווח שהושג בנסיעה ללא טעינה, עת הוא מסיים בהצלחה מסע מרשים של 1202 ק"מ בין העיר שטוטגרט (גרמניה) לעיר בבריקסוורת׳ (בריטניה).
במרצדס שבים ומדגישים כי השיא הושג בתנאים שמדמים נסיעה ב"עולם האמיתי" – כבישים מהירים, עליות, שינויי מזג אוויר, ולא בשיטת ה"הייפרמיילינג", בה נוסעים לאט כדי למקסם את טווח הנסיעה.
המסע, שלקח כ-14.5 שעות, כלל עצירה בגרנד פרי של מרצדס בברקלי, שם פגשו את הרכב מומחי פורמולה 1 ופורמולה E שלקחו חלק בפיתוח מערכת ההנעה של הרכב החשמלי, שהמשיך לביקור במסלול סילברסטון שם עלה ל-11 הקפות במהירות של כ-140 קמ"ש כשנהג המרוצים ניק דה פריס יושב מאחורי ההגה.
בהודעה שמסרה מרצדס נאמר כי "לאורך כל הטיול, ה-VISION EQXX ניצל את מערכת הניהול התרמית החדשנית שלו כדי להשיג צריכה ממוצעת של 8.3 קוט"ש/100 ק"מ מול עומסי תנועה כבדים וטמפרטורות קיץ."
המרוץ להשגת טווח הנסיעה הגדול ביותר בעיצומו
שיפור טווח הנסיעה בין טעינה לטעינה היא כנראה המשימה המרכזית בה עוסקים יצרני הרכב, זה לצד הניסיון להוזיל את עלויות ייצור הרכבים החשמליים ולקצר את זמני הטעינה. מרצדס תוספת מקום כאחת המובילות, בעיקר בתחום הראשון.
החדשות הטובות? יש התקדמות, וטווח של 1200 ק"מ בין טעינות שפעם היה נשמע לנו כמו נתון דמיוני, הושג.
החדשות הפחות טובות? שרכבים עם טווחי נסיעה גדולים במיוחד יהיו בשנים הקרובות נחלתם של עשירים בלבד, ויקח עוד זמן רב עד שנזכה לקבל רכב חשמלי עם טווח נסיעה שמתקרב לכך במחיר שווה לכל כיס.
הקטגוריה היחידה שמשתנה -בסרט שראינו -ככל שחולף הזמן ,זה "מדע בדיוני" . ואנחנו נוהגים ברכבי המדע הבדיוני של סבינו ואפילו של הורינו