fbpx

מגרמניה לבריטניה בטעינה אחת: מרצדס מציגה הישג מרשים

רכב הקונספט VISION EQXX סיים לאחרונה בהצלחה מסע באורך של 1,202 ק"מ.

אחד מרכבי הקונספט שמציעים כיום את טווח הנסיעה הארוך ביותר בין טעינה לטעינה הוא ה-VISION EQXX של מרצדס.

מדובר אמנם בדגם קונספט שעומד בפני עצמו, אבל ה-VISION EQXX הוא למעשה הרבה יותר מכך – זהו רכב הניסוי הראשי של מרצדס, ששמה דגש כיום ומשקיעה את רוב המשאבים שלה בהשגת שיפור היעילות של רכבים חשמליים.

ההישגים והתובנות שתפיק יצרנית הרכב הגרמנית בניסויים עם ה-VISION EQXX, יגיעו בסופו של דבר, בצורה כזו או אחרת, לכל הדגמים שהיא תייצר.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

בדומה לדגם ה-0 של Lightyear, שגרסת הייצור הסדרתי שלו הוצגה ממש לאחרונה (עם תג מחיר משוגע של רבע מיליון דולר), גם ה-VISION EQXX עושה שימוש בגג סולארי כמשפר טווח (תוספת של 11,000 ק"מ בשנה ב-Lightyear). בשילוב עם עיצוב אירודינמי במיוחד, ה-VISION EQXX יוצא לכבוש אתגרי טווח.

הראשון שבהם – בוצע בחודש אפריל האחרון, אז יצא ה-VISION EQXX, שמצויד בסוללה בנפח של 100 קוט"ש, מהעיירה סינדלפינגן שנמצאת ליד שטוטגרט, גרמניה, לבין העיירה קסיס, בריביירה הצרפתית, מסע של כ-1,000 ק"מ שעבר דרך אוטובאנים בגרמניה, והעליות והעיקולים של הכבישים הציוריים שבהרי האלפים הצרפתיים.

כעת, ה-VISION EQXX "שובר" את השיא של עצמו ומגדיל את הטווח שהושג בנסיעה ללא טעינה, עת הוא מסיים בהצלחה מסע מרשים של 1202 ק"מ בין העיר שטוטגרט (גרמניה) לעיר בבריקסוורת׳ (בריטניה).

לוח המחוונים של המרצדס EQXX בסוף המסע, עם 1% סוללה נותר, ו-1202 קילומטרים שהרכב עבר

במרצדס שבים ומדגישים כי השיא הושג בתנאים שמדמים נסיעה ב"עולם האמיתי" – כבישים מהירים, עליות, שינויי מזג אוויר, ולא בשיטת ה"הייפרמיילינג", בה נוסעים לאט כדי למקסם את טווח הנסיעה.

המסע, שלקח כ-14.5 שעות, כלל עצירה בגרנד פרי של מרצדס בברקלי, שם פגשו את הרכב מומחי פורמולה 1 ופורמולה E שלקחו חלק בפיתוח מערכת ההנעה של הרכב החשמלי, שהמשיך לביקור במסלול סילברסטון שם עלה ל-11 הקפות במהירות של כ-140 קמ"ש כשנהג המרוצים ניק דה פריס יושב מאחורי ההגה. 

נהג המירוים ניק דה פריס יושב על ההגה במרצדס EQXX

בהודעה שמסרה מרצדס נאמר כי "לאורך כל הטיול, ה-VISION EQXX ניצל את מערכת הניהול התרמית  החדשנית שלו כדי להשיג צריכה ממוצעת של 8.3 קוט"ש/100 ק"מ מול עומסי תנועה כבדים וטמפרטורות קיץ." 

המרוץ להשגת טווח הנסיעה הגדול ביותר בעיצומו

מרצדס EQXX בצבע אפור על הכביש במסע מגרמניה לבריטניה

שיפור טווח הנסיעה בין טעינה לטעינה היא כנראה המשימה המרכזית בה עוסקים יצרני הרכב, זה לצד הניסיון להוזיל את עלויות ייצור הרכבים החשמליים ולקצר את זמני הטעינה. מרצדס תוספת מקום כאחת המובילות, בעיקר בתחום הראשון.

החדשות הטובות? יש התקדמות, וטווח של 1200 ק"מ בין טעינות שפעם היה נשמע לנו כמו נתון דמיוני, הושג.

החדשות הפחות טובות? שרכבים עם טווחי נסיעה גדולים במיוחד יהיו בשנים הקרובות נחלתם של עשירים בלבד, ויקח עוד זמן רב עד שנזכה לקבל רכב חשמלי עם טווח נסיעה שמתקרב לכך במחיר שווה לכל כיס.

מאמרים נוספים

תגובה אחת

  1. הקטגוריה היחידה שמשתנה -בסרט שראינו -ככל שחולף הזמן ,זה "מדע בדיוני" . ואנחנו נוהגים ברכבי המדע הבדיוני של סבינו ואפילו של הורינו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button