fbpx

תוספת של 11,000 ק"מ בשנה: Lightyear נחשפת רשמית

מחירה של החשמלית, שפיתוחה נמשך כ-6 שנים, צפוי לעמוד על לא פחות מ-265,000 דולרים.

אחד הרכבים החשמליים הכי מדוברים בשנים האחרונות הוא הרכב החשמלי-סולארי של חברת ההזנק ההולנדית Lightyear, שהוקמה בשנת 2016 על ידי חברה של סטארט-אפיסטים שקלטו שיש להם רעיון לא רע ביד.

אם אתם חושבים שמדובר ברכב חשמלי "רגיל" שפשוט עיצבו את הגג שלו כגג סולארי מגדיל טווח – תחשבו שוב – מדובר בפרויקט סופר-רציני שלחברה, שיושבת ליד העיר איינדהובן, יש עליו פטנט רשום.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

ולא רק זה – ה-Lightyear 0 (שהאב טיפוס שלו נקרא Lightyear One) פותח סגמנט חדש לגמרי של דגמים שנקרא SEV – רכבים סולאריים חשמליים (Solar Electric Vehicles), שאליו יצטרפו בעתיד דגמים כמו ה-VISION EQXX של מרצדס.

אחרי שש שנות עבודה קדחתניות, ב-Lightyear החליטו סוף סוף להסיר את הלוט בצורה רשמית מעל למכונית החשמלית-סולארית שלהם ועכשיו אנחנו יכולים ללמוד עליה את כל הפרטים המעניינים.

625 ק"מ טווח נסיעה על פי תקן WLTP, תוספת של 11,000 ק"מ בשנה, 265,000 דולרים

מנכ״ל החברה עומד ליד ה-Lightyear 2

ה-Lightyear 0 מצוידת בסוללה בנפח של 60 קוט"ש שמקנה לה, על פי תקן WLTP, טווח נסיעה של 625 ק"מ. אבל מה שמעניין פה באמת, זו התוספת שמעניקה לה המערכת הסולארית – עד 70 ק"מ תוספת לטווח הנסיעה היומי או 11,000 ק"מ בשנה, ואם תנהגו כ-50 ק"מ ביום כמו ההולנדי הממוצע (כך על פי מחקר שערכה החברה), המערכת הסולארית תסייע למכונית להגיע גם ל-1,000 ק"מ טווח בין טעינה לטעינה.

האם התוספת הזו שווה 265,000 דולר (שווה ערך ל-4.6 מכוניות טסלה מודל 3 לונג ריינג')? תשפטו אתם.

בכל מקרה, גם אם אתם חושבים שתוספת של 11,000 ק"מ בשנה שווה לכם יותר מחצי מיליון דולר, סביר להניח שאתם, וכל מי שנחשף לשורות אלו (כולל האחראי על כתיבתן), לא יזכה להיות אחד מ-946 הרוכשים של ה-Lightyear 0 – הכמות המדויקת של הרכבים החשמליים הסולאריים שחברת ההזנק הצהירה שהיא מתכוונת לייצר.

Lightyear 2 תחת אור הזרקור

אבל חדשות טובות! מסתבר שה-Lightyear 0 הייתה רק המנה הראשונה, סוג של בדיקת השטח והפגנת יכולות – החבר'ה מהולנד כבר הצהירו שהם עובדים על ה-Lightyear Two, מכונית סולארית-חשמלית שתהיה זולה מה-0 בצורה דרמטית, עם תג מחיר מוערך של קצת יותר מ-30,000 דולר.

נכון להיום, ה-Lightyear 0 היא גימיק נחמד ולא יותר, אבל כשזה יקרה (חשיפה של רכב ב-30,000 דולר) נוכל להתחיל לחשוב על היצרנית החדשה כשחקן של ממש בתעשיית הרכב החשמלי.

מאמרים נוספים

תגובה אחת

  1. ה-מרצדס EQXX לא אמור לצאת לשוק, הוא הוצג בתור ניסוי מעבדה תוך כדי הרכבת שיא הפיתוח הטכנלוגי של מרצדס של כלל הרכיבים לרכבים העתידניים הקרובים/רחוקים. אבל כמו שאמרנו לא אמור להתקדם לייצור המוני

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button