fbpx

מתיחת פנים למרצדס EQA ו-EQB החשמליות

מתיחת פנים שני רכבי הפנאי החשמליים של מרצדס שתגיע לשווקים בשנה הבאה, הכוללת שינויים עיצוביים, טווח נסיעה משודרג ואפשרות לטעון בקלות ברשת הטעינה הציבורית באמצעות Plug & Charge.

מרצדס משיקה את גרסת 2024 של שני רכבי הפנאי החשמליים EQA ו-EQB. מתיחת הפנים מביאה איתה בעיקר שינויים עיצוביים ושדרוגים טכנולוגיים קלים, אך מערכת ההנעה והסוללה צפויים להשאר זהים.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

העיצוב החיצוני עובר שדרוגים קלים, הבולט מבינהם הוא ה״גריל״ החדש בשני הדגמים – שחור ועטור כוכבים בדומה למרצדס EQS, שלדעתינו נראה טוב יותר מעיצוב הגריל בגרסה הקודמת שנראה קצת מאולץ.

מרצדס EQA בגראז׳

פנים הרכב שודרג גם הוא, עם ההגה החדש של מרצדס המצויד בשליטה באמצעות מגע, ומסך מרכזי בגודל 10.25 אינטש בשני הדגמים ובכלל רמות האבזור. הגרסאות החדשות מצוידות במערכת המולטמדיה העדכנית ביותר של מרצדס (MBUX), התומכת בחיבור אלחוטי לאפל קארפליי ואנדרואיד אוטו. בנוסף מרצדס תציע אפשרות לשדרג את מערכת הסאונד עם תמיכה ב-Dolby Atmos.

מערכת המולטמידיה עם מסך של 10״ יחד עם ההגה החדש במרצדס EQA

טווח משודרג

ל-EQA החדשה יש טווח נסיעה מוצהר של 560 קילומטרים לעומת 531 ק״מ כיום, לגרסה עם הסוללה הגדולה (70.5 קוט״ש). שדרוג הטווח מגיע בזכות שיפור ביעילות של הרכב (עיצוב אווירודינמי יותר, וצמיגים משודרגים), יחד עם שיפורים טכנולוגיים שמאפשרים לחסוך באנרגיה, אך ללא שינויים בקיבולת סוללה. למרות טווח מוצהר של 560 ק״מ לפי תקן WLTP, בעולם האמיתי טווח הנסיעה צפוי להיות נמוך יותר, כנראה באיזור ה-400 ל-440 ק״מ, הבדלים שקיימים גם בגרסה הנוכחית.

חבר וטען (Plug & Charge)

אחד השדרוגים המעניינים בגרסאות החדשות הוא תמיכה ב-Plug & Charge, או ״חבר וטען״ בעברית. מנגנון זה מאפשר לחבר את הרכב לעמדת טעינה ציבורית, והרכב יתחיל לטעון באופן אוטומטי, בדומה לדלקן, ללא צורך באפליקציה, צ׳יפ טעינה או אמצעי זיהוי אחר.

נכון להיום טעינה ברשת הציבורית היא מסורבלת, ושימוש במנגנון החדש יכול לשדג את חווית הטעינה ברשת הציבורית, ולחסוך מנהגים התעסקות עם אפליקציות מסורבלות, או אחזקה של מספר צ׳יפים יחד עם מפתח הרכב.

עם זאת, בשלב זה רוב העמדות, וכנראה כולן בארץ, לא תומכות בחבר וטען (למעט העמדות של טסלה, שתומכות רק ברכבי טסלה), וייקח זמן עד שנראה את האפשרות הזו זמינה לנהגים בישראל.

בנוסף, כיום יש מספר מועט של חברות שמציעות תמיכה בתקן Plug & Charge, בינהן פולקסווגן שהכניסה את האפשרות הזו לרכבי הפולקסווגן ID.3, וטסלה שמאפשרת זאת כבר שנים, אך בטכנולוגיה שונה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button