עברה כמעט שנה וחצי מאז חשפה קיה לראשונה את ה-EV9 קונספט, רכב פנאי חשמלי מרשים ומעוצב עם כמה פיצ'רים מגניבים שלא ראינו עד עתה ברכבים חשמליים כמו מושבים מסתובבים 180 מעלות. כעת החברה מוכנה כבר להתחיל לייצר וגם למכור את גרסת הייצור הסדרתי, שדומה שני וולטים לדגם הקונספט המקורי – וההשקה הרשמית מתקרבת.
אחרי ה-EV6, ה-EV9 הוא הרכב החשמלי השני של קיה שעושה שימוש בפלטפורמת ה-E-GMP של קבוצת יונדאי-קיה – ולא, לא שכחנו את הקיה נירו החשמלי שהוצג לאחרונה בגרסה מחודשת – ולמרות שהוא מתקרב בעיצובו לדגמים ה-100% חשמליים, הוא עושה שימוש בפלטפורמה שנקראת K אותה ניתן למצוא גם ברכבים עם מנועי בעירה פנימית.
נירו הוא אחד מהדגמים ש"הפך" לחשמלי אבל מעתה והלאה כל הדגמים החדשים של קיה יבנו על בסיס פלטפורמת ה-E-GMP שהיא ייעודית לרכבים חשמליים.
בשבועות האחרונות קיה החלה לשחרר כל מיני טיזרים של ה-EV9 ואפשר היה להבין שההשקה מתקרבת. רכב הפנאי החשמלי החדש של קיה נראה מרשים מבחוץ אבל מה שמעניין בו יותר הוא תא הנוסעים, שבזכות הפלטפורמה הייעודית, צפוי להיות מרווח מאד.
דיברנו פה לא פעם בעבר על כך שהאופן בו מסתכלות יצרניות הרכב על המכוניות שלהן משתנה – פחות מנוע וביצועים, יותר מרווח ופיצ'רים וב-EV9 רואים את זה בצורה בולטת ממש.
כך למשל מקבל ה-EV9, שיהיה זמין בגרסאות של שישה או שבעה מקומות, שלוש שורות מושבים כאשר השורה האמצעית בעלת היכולת להסתובב 180 מעלות דמיינו נסיעה משפחתית כאשר הנוסעים מאחור יוכלו לשבת אחד מול השני במקום אחד מאחורי השני… די מגניב, לא?
עוד נוכל למצוא בתא הנוסעים של ה-EV9 שני מסכי תצוגה בגודל 12.3 אינטש דרכם אפשר לשלוט במרבית הפונקציות שמציע הרכב, משטחי טעינה אלחוטיים ועוד.
פרטים טכניים וחשובים כמו גודל הסוללה, טווח הנסיעה ומהירות הטעינה עדיין לא פורסמו. ההשקה הרשמית עדיין לא התקיימה וכל מה שאנחנו יודעים על רכב הפנאי החשמלי החדש של קיה ניתן ללמוד מהתמונות. אנחנו צופים של-EV9 תהיה טעינה מהירה בהספק של 350 קילוואט, בדומה לאחותה ה-EV6, ומערכת הנעה עם אפשרות להנעה אחורית, או הנעה כפולה.
רמות גימור, ביצועים, מחיר ועוד – כל אלו צפויים להיחשף בהשקה הרשמית בקרוב.