fbpx

ג'יפ ואגוניר S החשמלי מושק רשמית

כל הפרטים נחשפים על הדגם החשמלי החדש של המותג האמריקני, שמבוסס על פלטפורמה חשמלית ייעודית.

בשנת 2022 הציגה ג'יפ, שפועלת תחת תאגיד הרכב סטלנטיס, את הדגם החשמלי הראשון של המותג – ג'יפ אוונג'ר. מסיבות כאלו ואחרות, האוונג'ר הקומפקטי לא ייועד להגיע לשווקים בצפון אמריקה, מה שהופך את הוואגוניר S, הדגם החשמלי השני של המותג האמריקני, לדגם החשמלי הראשון שאמור להמכר באופן גלובלי.

בניגוד לאוונג'ר, ג׳יפ ואגוניר S מיועד בעיקר לאמריקה – גרסת ההשקה (LAUNCH EDITION), הגרסה הראשונה של רכב הפנאי-שטח החשמלי שמושקת, תהיה תחילה זמינה לרכישה בארה"ב, ורק בהמשך בשאר העולם.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

הג'יפ ואגוניר S מיועד להתחרות בדגמי פנאי חשמליים אחרים כמו הקאדילק אסקלייד החשמלי או הקאדילק ויסטיק, ברכבי הפנאי החשמליים של מרצדס בפולסטאר 3, בריביאן R1S בטסלה מודל X וכמובן – טסלה מודל Y, למרות שיש לא מעט הבדלים בין שני הדגמים.

לצד התחרות מול דגמים חשמליים מקבילים, בג'יפ מקווים שהוואגוניר S יצליח גם להביא לקוחות להמיר את רכבי הבעירה הפנימית שלהם לרכבים חשמליים.

ג'יפ ואגוניר S גרסת ההשקה

נהג יוצא מהרכב החשמלי ג׳יפ וואגוניר S בצבע לבן

"ההשקה של הוואגוניר S הכל-חשמלי מסמנת פרק חדש בהיסטוריה של מותג ג'יפ", אמר אנטוניו פילוסה, מנכ"ל המותג, "בהתבסס על כמעט מאה שנה של חדשנות ועיצוב, הדגם החשמלי הגלובלי הראשון יציג דור חדש לגמרי של בעלים לחוויה שהיא ג'יפאית מובהקת ו-100% חשמלית מכל הבחינות". 

הואגוניר S עושה שימוש בפלטפורמת ה-STLA Large החדשה של סטלנטיס, והוא עושה שימוש בסוללה בנפח של 100 קוט"ש, שמעניקה לו טווח נסיעה של יותר מ-480 ק"מ. על פי הנתונים שפרסמה החברה, סוללת ה-100 קוט"ש של הג'יפ ואגוניר S תטען מ-20% ל-80% בתוך קצת יותר מ-20 דקות. חשוב לציין כי בדרך כלל נהוג להצהיר על זמן הטעינה בין 10% ל-80% ולא בין 20% ל-80%, מה שמאפשר ליצרניות הרכב להציג לפעמים זמני טעינה מרשימים יותר.

נהגת מחברת את הג׳יפ וואגוניר S לעמדת טעינה לרכב חשמלי
נהגת מחברת את הג׳יפ וואגוניר S לעמדת טעינה לרכב חשמלי

גרסת ההשקה של הג'יפ ואגוניר S מגיעה כמובן עם הנעה כפולה, שמעניקה לרכב הפנאי-שטח החשמלי ביצועים מרשימים – הספק של 600 כ"ס, מומנט של 85 קג"מ ותאוצה מ-0 ל-100 בתוך 3.4 שניות.

בסרטון הטיזר שפורסם קצת לפני ההשקה, בחרו בג'יפ להשוות את הוואגוניר S החשמלי דווקא לגרסת הפרפורמנס של טסלה מודל Y. שני הדגמים מציעים ביצועים דומים – למודל Y יש טווח נסיעה של 449 ק"מ, הספק של 527 כ"ס ויכולת תאוצה מ-0 ל-100 בתוך כ-3.5 שניות, אבל כשמגיעים לשורת המחיר מגלים הפרש גדול של כמעט 20,000 דולר.

מבט צד על ג׳יפ וואגוניר S בנסיעה בשטח

נכון לכתיבת שורות אלו, גרסת הפרפורמנס של הטסלה מודל Y עולה בארצות הברית 51,490 דולר לפני הטבות מס (בישראל מחירה של גרסה זו עומד על 291,279 שקלים) – מחירה של גרסת ההשקה של הג'יפ ואגוניר S עומד על החל מ-70,000 דולר, מחיר שמקרב את הג'יפ ואגוניר S לרכבי פנאי שטח חשמליים כמו ריביאן R1S, ואף מתקרב במחירו דגמים כמו אאודי Q8 אי-טרון.

עם הפרש משמעותי במחיר, לא בטוח שהג'יפ ואגוניר S צריך להוות סיבה לדאגה מבחינת טסלה ועדיין, מותג ג'יפ הוא אחד המותגים הכי פופולריים באמריקה בפרט ובעולם בכלל, כך שהפוטנציאל להצלחה קיים גם קיים.

ייקח קצת זמן עד שהלקוח האמריקני יעכל את הג'יפ ואגוניר S החשמלי וכשזה יקרה, יהיה מעניין לראות את המספרים שלו אל מול המספרים של דגם הבעירה הפנימית שהכי מתאים להקביל אליו – הג'יפ גרנד צ'ירוקי (67,000 דולרים לרמת הגימור היקרה ביותר).

מה מקבלים ב-70,000 דולר?

מבט קדמי על ג׳יפ וואגוניר S

זוכרים שפעם רכבי פנאי-שטח היו משווים למי יש מרווח גחון גדול יותר? אז זהו, שהיום, בעידן הרכב החשמלי, משווים את גודל המסך. על פי החברה, לג'יפ וואגוניר S החשמלי יש שטח מסך כולל של 45 אינטש – מסך אחד לנהג, מסך מרכזי ועוד מסך קטן מתחת למסך המרכזי ומסך לנוסע – הכי הרבה בקטגוריה.

הג'יפ ואגוניר S מגיע עם לא פחות מ-170 פיצ'רים הקשורים לבטיחות ואבטחת הנוסעים, יש לו 5 מצבי נהיגה, כולל מצב חול (Sand) ושלג (Snow) שמתאימים לנהיגה בתנאים קשים ואפליקציה תואמת דרכה אפשר לבצע מגוון פעולות מרחוק, כמו שליטה על בקרת האקלים ואפילו פתיחה של החלונות.

פנים הרכב וסביבת הנהג בג׳יפ וואגוניר S

עיצוב הג'יפ ואגוניר S החשמלי החדש לטעמנו, עם גלגלי 20 אינטש גדולים, פס תאורה שמאיר את הגריל הקדמי, ספויילר אחורי ומגוון שילובי צבעים אפשריים בצבעו החיצוני של הרכב וגם בתא הנוסעים שמתאפיין במושבי עור חשמליים ומפנקים, גג שמש נפתח, פסי תאורה, מערכת שמע ממותגת ועוד.

ואם כבר מדברים על שטח…

נראה שבג'יפ מתכננים גם גרסת טריילהוק קרבית של הוואגוניר S החשמלי – עם מצב נהיגה ייעודי לסלעים, צמיגי שטח 31 אינטש בשרניים, נעילה של הסרן האחורי בלחיצת כפתור, מתלים מוגבהים, גגון ועוד.

הג'יפ ואגוניר S מצטרף לרשימה של רכבים חשמליים חשובים שצפויים להגיע לשוק האמריקני בשנים הקרובות – הסילברדו החשמלי של שברולט, הסיירה החשמלי של GMC, הראם החשמלי והצ'ארג'ר החשמלי ועוד. בקיצור, הולך להיות מעניין.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button