תחום התחבורה החשמלית הפך בתוך כמה שנים בודדות ממצב של "לא בטוח שזה הולך לתפוס" (לפחות בקרב הצרכנים וכמה מהחברות) למצב של "אם אתה לא שם – אתה לא קיים" – וכך אנחנו רואים חברות ותיקות וענקיות כמו פורד שמתחילות "לחשמל" דגמים מיתולוגיים כמו המוסטנג.
סביר להניח שאם לפני 10 שנים הייתם מספרים למישהו (וגם לנו) שאי פעם הוא יוכל לנהוג במוסטנג חשמלית, הוא היה מבקש מכם להפסיק להזות.
והאמת היא שזו לא רק ההבנה של חברות הרכב הגדולות שהדרישה לרכב חשמלי תעלה בצורה משמעותית שגורמת להם להשקיע יותר משאבים בפיתוח ועיצוב של רכבים חשמליים – כשמדינות חשובות בארה"ב מודיעות שזמנם של רכבי בעירה פנימית מזהמים מגיע אל קיצו – כמו מדינת קליפורניה, שמתכננת לאסור על מכירת רכבים חשמליים בתוך כשני עשורים ומדינות וארצות אחרות שהצטרפו בהודעות דומות, ועם הצהרות כמו אלו של נשיא ארה"ב הנכנס ג'ו ביידן, שהכריז שהוא מתכוון להחליף את כל מאות אלפי הרכבים של הצי הפדרלי ברכבים חשמליים, ליצרני הרכב הגדולים לא נותרה ברירה, אלא ללכת בכיוון החשמל.
עכשיו גם ג'יפ, המותג עם השם הכי מיתולוגי בעולם השטח (שהפך לשם נרדף לכל רכב שטח באשר הוא, לפחות בעיני מי שקצת פחות מבין…) מצטרף למהפכה החשמלית. החברה כבר עשתה צעד ראשון בתחום כשהציגה השנה גרסת פלאג-אין הייבריד לדגם הכי מוכר שלה, הרנגלר. הרנגלר 4Xe מציע טווח נסיעה חשמלי של 80 ק"מ שמפיק המנוע החשמלי שהתווסף למנוע הבעירה הפנימית. בהמשך השנה מתכננים להשיק בג'יפ גם גרסת פלאג-אין לגרנד צ'ירוקי.
בקרוב, כך לפי הדיווחים ו"טיזר" קצרצר שפורסם ברשת, מתכוונים בג'יפ ללכת עד הסוף ולהציג גרסה כל-חשמלית, במה שיהפוך להיות בעתיד הג'יפ רנגלר החשמלי הראשון בהיסטוריה – לא פחות דרמטי מהצגת המוסטנג החשמלית.
מלבד חשיפת דגמים חדשים, בג'יפ מתכננים עוד מספר מהלכים שקשורים לתחבורה חשמלית – כמו הקמה של רשת עמדות טעינה שיתבססו על אנרגיה סולארית ויפרסו ברחבי ארה"ב – חלק מהן גם במסלולי שטח על מנת לתת מענה לרכבים בטיולים ארוכים או באזורים מרוחקים.
פרטים נוספים עדיין אין, ובמידה ויהיו כאלו – אנחנו כמובן נהיה כאן כדי לעדכן. חשיפת דגם הקונספט החשמלי אמורה לקרות כבר בחודש הבא.