fbpx

יונדאי איוניק 5 וקיה EV6 זוכים בתואר רכב השנה

פאנל מומחים מתעשיית הרכב העולמית העניקו את הפרס היוקרתי לצמד הקרוסאוברים החשמליים.

פאנל מומחים הכולל מהנדסים, מעצבים, עיתונאים, נהגי מרוצים, ואפילו לקוחות פרטיים, הכתיר את היונדאי איוניק 5 ואתהקיה EV6 כרכבי השנה ל-2021/2022. כדי לזכות בתואר הנכסף, היו צריכים צמד הקוריאנים לגבור על מתחרים לא פשוטים כמו אאודי אי-טרון, מוסטאנג מאך-אי, פורשה טייקן ועוד.

קיה EV6 החשמלית החדשה בצבע אפור כסוף
קיה EV6

הפרמטרים שהשפיעו על הציון הסופי הם איכות, חדשנות, עיצוב וטכנולוגיה – לאיוניק 5 ולקיה EV6 שבנויים שניהם על אותה פלטפורמת E-GMP חשמלית, יש לא מעט להציע בכל אחד מהתחומים הללו.

האיוניק 5, וה-EV6 הצליחו להעפיל גם על האאודי אי-טרון GT שהגיעה למקום השלישי.

אאודי e-tron GT

ההישג הוא למעשה הישג כפול לקבוצת יונדאי, שמחזיקה גם בבעלות על מותג קיה.

מקוםרכב(ים)
1 / 2איוניק 5 \ קיה EV 6
3אאודי אי-טרון GT
4טויטה יאריס GR
5פורד מוסטאנג מאך E
6פיאט 500
7פורשה טייקן
8סיטרואן AMI
9מיצובישי אאוטלנדר PHEV
10פולקסווגן פולו

האיוניק 5 הושק בשנת 2021 כרכב החשמלי הראשון של היצרן שעושה שימוש בפלטפורמה חשמלית ייעודית. העיצוב הייחודי, ביצועים כמו טעינה סופר-מהירה בהספק מקסימלי של 350 קילוואט ופיצ'רים טכנולוגיים מתקדמים כמו V2L – האפשרות להטעין מרכב אל רכב גררו מיד התעניינות גדולה סביב האיוניק – בחלק ממדינות העולם, כמו ישראל למשל, נדרשת המתנה של חודשים רבים וארוכים למי שמעוניין לרכוש יונדאי איוניק חדש.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

קיה EV6 חולק אמנם את פלטפורמת ה-E-GMP עם האיוניק 5, אבל מדובר בשני רכבים שנראים אחרת לגמרי. בעוד שהאיוניק 5 מנסה לייצר תדמית מחוספסת משהו, ה-EV6 מציג מראה הרבה יותר אלגנטי.

הקיה EV6 עדיין לא הגיע לישראל, והוא צפוי להגיע בקרוב, אך אין לנו ספק שכשזה יקרה, הוא יהפך גם כן ללהיט מכירות.

מאמרים נוספים

8 תגובות

  1. הי לכולם … אני על סף החלטה לרכוש רכב חשמלי אך חסרים לי תשובות …. מישהו יכול להבהיר ? ברמה התיאורתית אם מחנים את הרכב בנתבג בחנה וטוס וחוזרים אחרי כחודש ימים האם עדיין הבטריה תשמר את כוחה מעת החניה ועד לשובנו לארץ ?

  2. לי וש יונדאי חדשה אלנטרה לימיטד הדגם שאין ביבוא רשמי

    יכוח להגיד באמת טכנולוגיה מדהימה שעובדת מצויין איכות נסיעה ממש טובה הנדסת אנוש מעולה האמת שקוראנים התקדמו ממש ממש מעניין ליראות מה יהיה בעוד שלוש שנים קדימה

  3. סוף סוף כתבה ללא טסלה
    כנראה שהיא באמת קוטלת הטסלות
    כמו שאמרתם בכתבה הראשונה על היונדאי

    1. רק יבואנים ששילמו מגיעים לתכבה. טסלה לא רוצה לשלם להם אז בגלל זה בחוץ!!!
      קמצנים בטסלה

  4. שני רכבים שמגיע להם.
    אבל איפה טסלה איך היא לא הגיע למקומות בולטים ברשימה ? כנראה מגיע להם תואר רכבי העשור !

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button