fbpx

מוסטאנג מעמידה איום ישיר לטסלה

עם טווח נסיעה ותג מחיר דומים למודל Y של טסלה, פורד מתכוונת להציג את הדגם שאמור לפתוח את ״התחרות האמתית״ מול חברת הרכב החשמלי המובילה באמריקה. למוסטאנג מאך-e יהיה ממשק נוח יותר לתפעול והמשלוחים עשויים להתחיל עוד לפני סוף השנה.

בפורד הבינו שהגיע הזמן להביא לקדמת הבמה את המוסטאנג החשמלית, מוסטאנג מאך-E (או Mach E). מנכ״ל החברה ג׳ים פארלי כבר לא מתבייש להשוות את הביצועים של הרכב החדש לאלו של טסלה ולהגדיל את קהל המתעניינים בביצועי הרכב החדש מהמותג האהוב.

ההשוואה המודגשת חריגה יחסית, אחרי שבשנים האחרונות יצרניות הרכב הגדולות נמנעו מהתייחסות לטסלה כאשר דיברו על הדגמים החשמליים הראשונים שלהן. זאת, למרות שהחברה של אילון מאסק מובילה משמעותית על כל שאר החברות מבחינת הביצועים בתמורה למחיר. 

כעת, ההגעה של הרכב החשמלי המשמעותי הראשון של פורד מביאה את החברות להתנגשות רצינית ראשונה. למרות שבפורד כבר בנו רכבים חשמליים בעבר, זהו הדגם הראשון שתוכנן לחשמל באופן ייעודי ולא על בסיס הסבה של דגם מוכר עם מנוע בעירה פנימית.

רוצים לקבל את כל העדכונים על הרכבים החשמליים בארץ ובעולם?
הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

מתחילים בייצור בקצב נמוך ומכוונים לשלמות

פורד מוסטנג מאך-E חשמלית בצבע אדום בחניה

אחרי ההשקה של הדגם בשנה שעברה ותחילת ההזמנות המוקדמות, פורד כבר החלה בייצור הרכב במפעלה במקסיקו, בכוונה למסור את הדגמים הראשונים עוד לפני 2021. בינתיים החברה לא מפעילה את כל מנגנון הייצור המאסיבי שלה ומפקחת בצורה הדוקה יותר אחרי הצלחת השגרים הראשונים שיצאו מהמפעל.  

פארלי התייחס לייצור והוסיף כי ״נתחיל את המשלוחים בסוף השנה. אנחנו נכנסים כעת לשלבים ראשונים של ייצור נרחב כעת, בו אנחנו נתחיל לייצר את המוסטאנג מאך-E בנפח גדול. אנחנו לא מזניקים את עקומת הייצור כעת ומפיקים מאות בכל יום.

אנחנו מרכיבים את הדגמים כרגע ומרכיבים הרבה אך בנפחים נמוכים. נבנה ונבחן אותם ונוודא שהם מושלמים. אנחנו פותרים כל בעיה. כשנהיה מרוצים ונביא כל בעיה לפתרונה, אז נניע את המפעל ונכנס לפעילות.״

נראה שכרגע לפחות, בפורד לא ממהרים להוציא את הרכב לכבישים – מתוך החשש שטעויות קטנות עכשיו ישפיעו על מגמת התפתחות החברה כולה בהקשר החשמלי. למרות שכמעט כל הרכבים המתוכננים לייצור כבר הוזמנו, תזמון וקצב המשלוחים עוד לא ברור במלואו.

EPA מצננים את ההתלהבות

פורד מוסטנג מאך-E בנסיעה על כביש

בתור רכב SUV קטן, ההשוואה בין המוסטאנג החדשה ומודל Y של טסלה מתבקשת. בפורד בטוחים מאד ברכב החדש למרות שביצועיו המיועדים פחותים ביחס למודל Y ואף מסמכי הבדיקה הראשונה של ה-EPA (הרשות האמריקנית להגנת הסביבה) מרמזים שכנראה גם הערכת הטווח של פורד הייתה גבוהה ממה שיהיה טווח הנסיעה בפועל.

לפי הנתונים שפרסמה החברה, תוכנן המוסטאנג להגיע לטווח נסיעה של 270 מייל (432 ק״מ) לטעינה, כשבעים קילומטר פחות מאשר הטווח של מודל Y ובמחיר כמעט זהה. עם זאת, מסמכים של הרשות האמריקאית שהועלו לפורומים של נהגי רכבים חשמליים הראו שתוצאות הבדיקה עמדו על 250 מייל בלבד (400 ק״מ) – משמע, פער של יותר ממאה קילומטרים בטווח הנסיעה האפשרי, לטובת המיני SUV של טסלה.

היתרון המשמעותי של פורד הוא שעד כה לא מכרה כמעט בכלל רכבים חשמליים, כך שלקוחותיה עדיין זכאים להוזלה של 7,500 דולר ברכישת הרכב החשמלי. טסלה כבר לא זכאית לספק את התמריץ הזה מאז תחילת השנה, משום שעקפה את מכסת מאתיים אלף המכירות בארה״ב שקבע הממשל הפדרלי. 

חוויית שימוש נוחה ובטוחה משל טסלה

רכב מסוג טסלה מודל Y כחול נוסע על כביש
טסלה מודל Y, המתחרה העיקרית של המוסטנג

למרות שמנכ״ל החברה צינן במעט את ההתלהבות ממוסטאנג החשמלית, נראה שהחברה תגיע לייצור מאסיבי כבר בחודש הבא. בחלק מהפורומים של לקוחות אף צוין כי החברה שלחה מייל עם תאריכים מדויקים לייצור הדגמים ללקוחות – כשהמוקדם ביותר הוא בסוף השבוע הראשון של דצמבר.

למרות שטסלה היא היחידה שמייצרת רכב עם טווח שגבוה מ-300 מייל, עדיין מדובר ברכב שמציג ביצועים מרשימים ואמור לעמוד ברזומה של המותג שלו. הרכב אולי גם יצליח לאותת לטסלה שהיא כבר לא לבד בזירה, בזכות התמריץ שהופך את המחיר אטרקטיבי ועשוי למשוך מתלבטים.

לדברי החברה, גם ממשק ההפעלה של הרכב יהיה נוח ואינטואיטיבי יותר ממה שטסלה מציעה לנהגיה. המנכ״ל אף התמקד בממשק ההפעלה עצמו, שיכלול שילוב בין מסך מגע דומה לזה שטסלה התקינה ברכביה ובין כפתורים קבועים (ומסורתיים) וידית מסקרנת למדי שמותקנת בלוח הבקרה.

כך, לדברי פארלי, חווית השימוש עבור הנהגים תהיה מוכרת, נוחה ובטוחה. 

ההצלחה של מאך-E חשובה, אך לא צפוי ניצחון על טסלה

בשורה התחתונה, כנראה שגם המוסטאנג לא יעמוד ברף שמציבה טסלה בכל הנוגע לביצועים חשמליים, אבל עדיין מדובר בצעד עצום עבור החברה. בינתיים היא זוכה לתגובות חיוביות מצד הקהל הכללי ולעניין רב, מה שמראה שלמרות ההובלה של טסלה, יש משמעות להבאה של מותגים ותיקים ומוכרים אל השדה החשמלי.

ההצלחה של המאך-E חשובה על מנת לעזור לפורד להניע את ההפיכה של F-150 לחשמלי, ככל הנראה אחד הפרויקטים המשמעותיים בשנים הקרובות בשוק. עם זאת, הטנדר החשמלי של פורד יזכה לתחרות קשה במיוחד לאור הביצועים המעולים שצפויים לסייברטראק.

בנוסף, הממשל החדש בארה״ב יכול לפגוע ביתרון המשמעותי שיש לפורד כרגע במידה ויחליט על השבת התמריצים לרכבים חשמליים. למרות שבטווח הארוך יועיל לפורד אם הממשל יסיר את מכסת המכירות מהתמריצים, בטווח הקצר עלולות המכירות להיפגע מאד כי קשה למצוא תירוץ לבחירה במאך-E על פני מודל Y.

מאמרים נוספים

4 תגובות

  1. כתבה מאוד אבל מאוד חלשה וגם מוטה לטובת טסלה יש כבר מבחני נסיעה בין הרכבים ביוטיוב והפורד מנצח מי 0 ל100
    וגם במרחק בלימה ועוד חבל שהכתב לא עשה שיעורי בית כמו שצריך

  2. ואז נכנסים לכתבה ורואים שהם רוצים להתחיל לייצר רק ב2021- 2022 עם spec שהוא לא תחרותי עוד היום.
    דרך אגב הרבה חברות רוצות לייצר דגמי קונספט,אבל להגיע מאב טיפוס ל production זה סיפור אחר לגמרי.
    אם אתם רוצים כותרת קליבייט שהיא קצת יותר נכונה:
    עוד חברה שתנסה להתחרות בטסלה, הנה מה שהם מציעים.

    1. אין להם צ'אנס
      מאוחר מדי
      מעט מדי
      נחות מדי

      פשיטות רגל של ענקיות הרכב בתוך 5 שנים יתחילו, עוד 10 שנים כמעט ולא ישארו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button