אם לפני 15 שנה הייתם אומרים למישהו בפורשה שעוד 15 שנה החברה תמכור יותר מכוניות חשמליות מדגם ה-911, כנראה שהוא היה צוחק לכם בפנים, במקרה הטוב.
אבל כן, זו האמת. המספרים עליהם מדווחת החברה מגרמניה, שנמצאת בבעלות קונצרן פולקסווגן, מוכיחים – הביקוש לטייקן החשמלית, על כל גרסאותיה, רק עולה ועולה ואפילו עוקף את הביקוש לדגמים המיתולוגיים של החברה.
הטייקן, שהיא גם המכונית החשמלית הראשונה של פורשה, נמכרת פחות משנתיים בסה"כ – ב-2021 לבד נמכרו ממנה בכל העולם 28,640 יחידות לעומת 27,972 יחידות מדגם ה-911.
עם כל הכבוד ל-911, המתחרה המרכזית של מכונית הספורט החשמלית של פורשה היא בכלל המודל S של טסלה – המכונית האמריקנית שהגרמנים באמת רוצים להביס בקרב המכירות.
הטייקן מציעה הספק טעינה במהירות מירבית של 350 קילוואט, מי שהופך אותה לאחת המכוניות החשמליות שנטענות הכי מהר – וזאת בהנחה שהצלחתם למצוא מטען בהספק שכזה (בארץ יש אחד, במוסך של פורשה).
מאז 2019, אז נחשפה הטייקן הראשונה, הספיקה פורשה להגדיל את המשפחה, עם הצגתה של הטייקן קרוס-טוריסמו (סרטון מטורף בפנים!!) – מכונית סטיישן ספורטיבית-יוקרתית עם פאסון מטורף – לאחרונה פגשנו אותה פנים מול פנים בסוכנות בהרצליה ואנחנו חייבים להגיד – מדובר בחתיכת רכב מרשים.