קבוצת יונדאי מוטור, שמחזיקה גם במותגים קיה וג׳נסיס, חתמה על הסכם ארוך טווח לאספקה של ליתיום הידרוקסידי, במטרה לתמוך בתכנית החברה להרחיב את ליין הדגמים החשמליים של החברה, ולהבטיח אספקה של חומרי גלם לייצור הסוללות.
ההסכם נחתם עם חברת SQM הצ׳יליאנית, חברה לאספקת חומרי גלם, כימיקליים ומחצבים, וספקית הליתיום השניה בגודלה בעולם. ״אנחנו גאים להכריז על הסכם אספקה לליתיום הידרוקסיד ליצרני רכב חשמלי מובילים כמו יונדאי-קיה, ובכך לתרום לעולם נקי יותר,״ אמר על ההסכם קרלוס דיאז, מנכ״ל SQM.
ל-SQM יש בצ׳ילה יכולת אספקת ליתיום הידרוקסידי של 40,000 טון בשנה (לפי תוצאות הרבעון הראשון של השנה הנוכחית), ותכניות להגדיל את יכולת האספקה ל-100,000 טון עד 2025. בנוסף החברה מרחיבה את אספקת הליתיום של גם בסין ובאוסטרליה.
קבוצת יונדאי מוטור מייצרת נכון להיום קרוב כעשרה דגמים חשמליים מלאים, כמו יונדאי קונה החשמלית, יונדאי איוניק 5, קיה EV6 וגם ג׳נסיס GV60. החברה מתכננת גם להתרחב ולייצר דגמים חשמליים קטנים וזולים יותר, כמו יונדאי אינסטר, רכב חשמלי קטן שהחברה חשפה לאחרונה, ולהרחיב את הפעילות גם בתחום הרכבים המסחריים.
המהלך נועד לתמוך בליין הדגמים החשמליים ההולך וגדל של הקבוצה, וכנראה גם במטרה להפחית את התלות של החברה בסין, ספקית הסוללות הגדולה בעולם לרכבים חשמליים, שבשנים האחרונות השקיעה רבות בשרשאות האספקה של ליתיום.
צ׳ילה היא המדינה עם עתודות הליתיום הגדולות ביותר. התחרות על ליתיום, החיוני לייצור סוללות עבור רכבים חשמליים ואגירת אנרגיה, הולכת ומתחזקת בעולם. מדינות כמו סין, ארצות הברית ומדינות אירופה מנסות להבטיח את אספקת הליתיום, בעיקר מדרום אמריקה.
כעת, כשיונדאי הצליחה למתג את עצמה כחברה המייצרת מספר דגמים חשמליים מוצלחים, נראה שגם דרום קוריאה נכנסת לקרב על המשאבים.