סיטרואן e-C3 הוא רכב סופר מיני חשמלי בעל חמישה מקומות ישיבה וחמש דלתות. הרכב מציע אבזור בסיסי עם טווח נסיעה מוצהר של 320 ק"מ לפי התקן.
דגם ה-e-C3 החשמלי מבוסס על פלטפורמה הקרויה Smart Car מבית סטלנטיס, עליה ניתן לבסס רכבים חשמליים כמו גם רכבים העושים שימוש במנועי בעירה פנימית. מידותיו הקומפקטיות מציבות אותו מול רנו זואי, שכבר לא נמכרת בישראל, אורה 03, וגם ברכבים קטנים יותר כמו ליפמוטור T03 או פיאט e500.
עם ה-e-C3 החדשה סיטרואן מכוונת לקהל יעד נרחב במטרה להציג רכב חשמלי במחיר נגיש. דגם ה-C3, שהוצג לראשונה בשנת 2002, הוא אחד מרכבי המכר הגדולים בכל הזמנים של המותג הצרפתי, עם מסירות של יותר מ-5.5 מיליון רכבים לאורך השנים. כעת המטרה של סיטרואן היא להגיע לנפח מכירות רחב ככל האפשר גם עם הדגם החשמלי.
סיטרואן e-C3 משווק בשתי רמות גימור: YOU ו- MAX כשההבדלים ביניהן הם באבזור של הרכב. בשל טווח הנסיעה של הרכב, הוא מתאים בעיקר לזוגות צעירים או משפחות המחפשות רכב קומפקטי לנסיעות עירוניות ולא ארוכות, או כרכב שני במשפחה.
גרסה | e-C3 |
---|---|
הנעה | קדמית |
מנוע (קילוואט) | 83 |
מנוע (כ״ס) | 113 |
תאוצה 0 ל-100 קמ״ש (שניות) | 11 |
מהירות מקסימלית | 135 |
טווח נסיעה (WLTP) | 320 |
טעינה מהירה | 100 |
סיטרואן e-C3 מצויד בסוללה של 44 קוט"ש, הנעה קדמית בהספק של 113 כוחות סוס, תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 11 שניות ומהירות מרבית של 135 קמ"ש.
טווח הנסיעה המוצהר לפי תקן WLTP עומד על 320 ק"מ. בעולם האמיתי טווח הנסיעה צפוי לנוע באיזור ה-260 ק"מ בנסיעות בינעירוניות, וייתכן שגם מעבר לכך בנסיעה רגועה.
לסיטרואן יש טעינה מהירה בהספק של 100 קילוואט איתה לטעון את הרכב מ-10% ל-80% בתוך 32 דקות או להוסיף לכם עוד 100 ק"מ של טווח ב-15 דקות של טעינה.
טעינת הסיטרואן e-C3 מתבצעת לרוב בעמדת טעינה המותקנת בחניה בבית. בנוסף הסיטרואן e-C3 תומכת בטעינה מהירה באחת מעמדות הטעינה המהירות הפרוסות ברחבי המדינה. זמני הטעינה ועלויות הטעינה מפורטות בטבלה למטה.
גרסה | עלות טעינה (ביתית)* | זמן טעינה מהירה (10-80%) | זמן טעינה ביתית | טווח נסיעה משולב |
---|---|---|---|---|
סיטרואן e-C3 | 29 שקלים | 32 דקות | 7:00 שעות | 320 ק״מ |
עם טעינה מהירה בהספק של 100 קילוואט, תוכלו לקבל טווח נסיעה של 100 ק״מ ב-15 דקות של טעינה. מדובר בטעינה בקצב סביר, ואם אתם נמצאים הרבה בדרכים שווה לכם לשקול רכב עם יכולת טעינה מהירה יותר.
תוכלו לקבל מידע נוסף על טעינה של רכב חשמלי:
עיצוב הפנים ברכב פשוט ופונקציונלי, קיים ברכב מסך מולטימדיה מרכזי (ברמת גימור MAX) ואבזור פנימי בסיסי, יחד עם תא מטען של 300 ליטרים.
לסיטרואן e-C3 בסיס גלגלים של 2,540 מ"מ, ובדומה לרכבי סופר מיני אחרים היא מציעה מרווח סביר ליושבים מאחור. רמת גימור MAX מצוידת במושבי קומפורט. זווית הישיבה של הנהג טובה ומאפשרת מרחב ראיה על הנעשה בכביש. ההגה מעוצב בצורה קומפקטית ויש בו כפתורי שליטה במערכות הרכב.
המושבים האחוריים נוחים, יש מרווח סביר לרגליים אבל הוא לא גדול. רצפת הרכב אינה שטוחה לגמרי כך שהנוסע האמצעי עלול להרגיש פחות נוח במהלך הנסיעה בתנוחת כיפוף הרגליים. יש מקום לשלושה נוסעים מבוגרים, אך יהיה להם מעט צפוף ובלי מרחב תמרון גדול. המרווח בין הראש לגג הרכב הוא טוב, גם לנוסעים גבוהים.
תא המטען ברכב בנפח 310 ליטרים, המושבים האחוריים ניתנים לקיפול, אך לא למצב שטוח לגמרי.
ברמת גימור YOU יש מתקן עגינה לטלפון כשקיימת אפליקציה ייעודית לרכב המשמשת לשמיעת מוסיקה, רדיו וניווט. ברמת גימור MAX קיים ברכב מסך מולטימדיה מרכזי בגודל 10.25". המערכת תומכת באפל קארפליי ובאנדרואיד אוטו.
לוח המחוונים ממוקם בפאנל ארוך וצר הנמצא מעל ההגה, ובו מוצגים נתוני הרכב והנסיעה. זאת כדי להחליף את המיקום של לוח המחוונים המסורתי ולמקם אותו גבוה יחסית כדי שהנהג לא יוריד את העיניים מהכביש.
בקונסולה המרכזית יש מתקן לכוסות ושקע USB. משענת היד זזה קדימה ואחורה ונפתחת לתא אחסון בגודל בינוני. לנוסעים מאחור יש שני שקעי USB וכיסי אחסון בגב המושבים הקדמיים. ברמת גימור MAX קיים בקונסולה גם משטח אלחוטי לטעינת טלפון.
ה-e-C3 מוצע עם אפליקציית MyCitroën שכוללת את הפיצ'רים ë-ROUTES שעובד בשילוב עם מערכת הניווט של הרכב ומציע מסלולים שכוללים עמדות טעינה מהירות – פיצ'ר שראינו בלא מעט רכבים חשמליים שהוצגו לאחרונה ואת פיצ'ר E-Remote דרכו אפשר לשלוט מרחוק על הטמפרטורה בתא הנוסעים, לאתר את מיקומו של הרכב ועוד.
הסיטרואן e-C3 טרם נבדק במבחני הריסוק של Euro NCAP ולכן לא מדורג בטיחותית עדיין. יש ברכב שש כריות אוויר, מערכת לבלימת חירום, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת לזיהוי תמרורי מהירות, הגבלת מהירות לפי בחירת הנהג, תאורת חזית חכמה למניעת סנוור וחיישני חניה אחוריים כולל מצלמה.
טרם נמסרו נתונים רשמיים על מחירו בארץ. ה-e-C3 נמכר באירופה במחיר התחלתי של 23 אלף אירו.