הליפמוטור T03 הוא רכב מיני חשמלי בעל ארבעה מושבים המתאים בעיקר לנסיעות עירוניות בשל טווח הנסיעה הקצר שלו. ביחס לרכבי מיני הרכב מציע אבזור עשיר יחסית, אך הוא לוקה בחסר באבזור הבטיחות שלו, המדורג 0 מתוך 8.
ה-T03 מיוצר על ידי יצרנית הרכב הסינית הצעירה ליפמוטור, שהוקמה ב-2015, ומייצרת מספר דגמים חשמליים. ישראל היא המדינה הראשונה בשוק הרכבים העולמי שאליה מגיע מותג ליפמוטור, אחרי סין.
הליפמוטור T03 מתחרה בשוק נישתי של רכבים עירוניים חשמליים מול שתי המתחרות העיקריות – רנו זואי, שנמכרת בשלב זה רק בשוק היד השנייה, והפיאט e500 שמחירה מתחיל ב-129,900 שקלים, אך מציעה במחיר זה סוללה קטנה יותר משל ה-T03.
גרסה | ליפמוטור T03 |
---|---|
הנעה | קדמית |
מנוע (קילוואט) | 80 |
מנוע (כ״ס) | 108 |
תאוצה 0 ל-100 קמ״ש (שניות) | |
מהירות מקסימלית | 140 |
טווח נסיעה (WLTP) | 280 |
טעינה מהירה |
ליפמוטור T03 משווק בגרסה אחת עם סוללה של 41 קוט"ש, והנעה קדמית בהספק של 108 כוחות סוס. המהירות המירבית של ה-T03 עומדת על 140 קמ״ש.
טווח הנסיעה המוצהר של הרכב עומד על 280 ק"מ לטעינה, בעולם האמיתי ובנסיעות בינעירוניות תקבלו טווח שנע באיזור ה-240 ק״מ בלבד. ל-T03 יש טעינה מהירה המאפשרת לטעון את הרכב מ- 30% ל-80% ב-36 דקות לפי היצרנית. למרות הצהרות כי הרכב נטען בהספק של 50 קילוואט, בפועל הספק הטעינה של הרכב נמוך מ-50 קילוואט ונע בממוצע באיזור ה-35 קילוואט. טעינה מ-10% ל-80% סוללה תקח כ-50 דקות.
טווח הנסיעה הנמוך יחד עם יכולות הטעינה המוגבלות הופכות את ה-T03 לרכב שמתאים לנסיעות קצרות בלבד.
טעינת הליפמוטור T03 מתבצעת לרוב בעמדת טעינה המותקנת בחניה בבית. בנוסף הליפמוטור T03 תומכת בטעינה מהירה באחת מעמדות הטעינה המהירות הפרוסות ברחבי המדינה. זמני הטעינה ועלויות הטעינה מפורטות בטבלה למטה.
גרסה | עלות טעינה (ביתית)* | זמן טעינה מהירה (10-80%) | זמן טעינה ביתית | טווח נסיעה משולב |
---|---|---|---|---|
ליפמוטור T03 | 27 שקלים | 50 דקות | 7:00 שעות | 280 ק״מ |
עם טעינה מהירה בהספק של 35 קילוואט, תוכלו לקבל טווח נסיעה של 100 ק״מ ב-42 דקות של טעינה. מדובר בטעינה בקצב נמוך מאוד, רוב הרכבים החשמליים שנמכרים כיום מציעים מהירות טעינה גבוהה בהרבה.
תוכלו לקבל מידע נוסף על טעינה של רכב חשמלי:
ליפמוטור T03 הוא רכב עירוני וקומפקטי עם ארבעה מושבים, ותא מטען קטן בנפח 210 ליטרים, והוא מציע אבזור יחסית עשיר לרכב עירוני קטן.
עם אורך של 3,620 מ״מ ובסיס גלגלים של 2,400 מ"מ, מדובר ברכב קומפקטי במיוחד, שממוקם בגודלו בין הפיאט 500e לרנו זואי (שמציעה בסיס גלגלים ארוך יותר של 2,588 מ״מ). שני המושבים הקדמיים נוחים ויש מרווח טוב לרגליים ולראש בשל תנוחת הישיבה והגג הגבוה.
המושב האחורי מיועד לשני נוסעים בלבד, אך נוסעים גבוהים יתקשו לשבת בחלקו האחורי בשל בסיס הגלגלים הקצר. תא המטען ברכב בנפח 210 ליטר או 508 ליטר, עם מושבים אחורים מקופלים. לרכב אין תא מטען קדמי.
הקונסולה המרכזית ב- T03 קטנה יחסית ונמצאת בחלק הקדמי התחתון. יש בקונסולה מקום אחסון לטלפון ושני שקעי USB, מתקן נשלף לבקבוק או כוס היוצא מתוך הקונסולה ומקום אחסון צר בין שני המושבים הקדמיים.
במרכז הדשבורד קיים מסך מולטימדיה מרכזי בגודל 10.1", דרכו ניתן לשלוט על מערכת המולטימדיה ברכב ועל הפונקציות השונות בו. התפריט ברור אך לעיתים נראה מסורבל מדי. מערכת המולטימדיה תומכת באפל קארפליי ובאנדרואיד אוטו. לרשות הנהג לוח מחוונים בגודל 8".
ברכב קיימת מערכת שמע מקורית, כניסה ונסיעה ללא מפתח, מראות צד כוללות איתות ומפשיר אדים וחיישני חניה קדמיים ואחוריים.
לא נערכו לרכב מבחני ריסוק אירופאים של Euro NCAP ולמעשה ה- T03 מדורג 0 מתוך 8 מבחינת אבזור בטיחותי. קיימות ברכב רק שתי כריות אוויר ויש בו חיישני חגורות בטיחות. אין ברכב מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות, אך מותקנת בו מערכת מובילאיי המתריעה בין היתר על מצבים כמו סטייה מנתיב ואי שמירת מרחק.
אגרת הרישוי השנתית של רכב חשמלי עומדת על 558 שקלים. יש להוסיף למחירים אגרת רישוי.
האחריות הכללית על הרכב היא לשלוש שנים או 120,000 ק"מ. האחריות על הסוללה היא לשמונה שנים או 150,000 ק"מ.