fbpx

העתיד הדו-גלגלי חשמלי של הונדה

יצרנית הרכבים והדו-גלגלי היפנית מעדכנת את מפת הדרך שלה ומבטיחה: עשרות דגמים דו-גלגליים חשמליים חדשים, הטמעת טכנולוגיות חדשות והשקעה של מיליארדי דולרים.

  • יצרנית הרכבים היפנית הונדה, מהחברות הוותיקות והמוכרות בתחום, מרימה הילוך במסע שלה אל עבר עתיד דו-גלגלי חשמלי.
  • בחברה מתכננים להוסיף עוד עשרות דגמי דו-גלגלי, קטנועים ואופנועים, מקטנועים עירוניים ועד אופנועי אדוונצ'ר חשמליים, אל הדגמים החשמליים שלה שכבר מיוצרים ונמכרים כיום.
  • בהונדה מצהירים כי סכום עתק של 3.4 מיליארד דולר יושקע בפיתוח, ייצור ושיווק כלי רכב דו-גלגליים חשמליים עד שנת 2030.

עשרות דגמים דו-גלגליים חשמליים חדשים, השקעה של מיליארדי דולרים והטמעה של טכנולוגיות חדשות – הונדה רואה עתיד חשמלי ומבחינת יצרנית הדו-גלגלי מיפן כל זה יקרה כבר בזמן הקרוב – בתוך כ-6 שנים בלב ועד שנת 2030 – ממש מעבר לפינה במונחים של עולם הרכב.

רוצים לקבל את כל העדכונים על אופנועים, קטנועים ורכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

נכון להיום הונדה היא יצרנית הדו-גלגלי שהציגה את תוכנית החשמול המקיפה ביותר שכוללת עשרות דגמים חשמליים חדשים – מקטנועים עירוניים ועד אדוונצ'ר. ומה קורה אצל המתחרות? קאוואסאקי חשפו לאחרונה שני דגמי אופנועים עירוניים חשמליים חדשים אך מעבר לכך ממתחרות כמו ימאהה, סוזוקי, ק.ט.מ, דוקאטי – מה שקיבלנו זה סאונד של צרצרים, ולא מהסוג שרוכבים עליהם בסינגלים.

מה שקורה בדרך כלל זה שיצרנית אחת מרימה את הרף והאחרות באות בעקבותיה – יכול להיות שתוכנית החשמול של הונדה זה בדיוק מה שהענף הדו-גלגלי חשמלי צריך בשביל להתעורר.

דו-גלגלי חשמלי מאז 1994 

הנוכחות של הונדה בסגמנט הדו-גלגלי חשמלי לא חדש – זה התחיל כבר ב-1994 הציגו שם את הקטנוע החשמלי, ה-CUV ES, אח"כ, בשנת 2010 הגיע ה-EV neo, המשיך עם ה-PCX החשמלי שהוצג לקראת סוף שנת 2017 כדגם 2018 עם סוללה נשלפת ואז, אחרי שלוש שנים של שקט הציגה הונדה שלושה דגמים חשמליים: הבנלי e, הג'יירו e והג'יירו קנופי e – קטנוע חשמלי עם גג, שהוגדרו כדגמי "ביזנס" לשוק העסקי-מוסדי.

החשיפה הבאה של הונדה כללה דגמים חשמליים חדשים לאנשי דור ה-Z הסיניים – ה-Dax e, ה-Cub e וה-Zoomer e – שלושת משווקים בסין בלבד תחת קטגוריה EB – Electric Bicycle, כלים חשמליים דו-גלגליים הנעים במהירות מקסימלית של 25 קמ"ש.

מסין קופצים לאירופה עם ה-EM1 – e, קטנוע חשמלי עם סוללה נשלפת במשקל של 10 ק"ג שמציע טווח רכיבה מקסימלי של כ-50 ק"מ במצב רכיבה אקו ולתערוכת EICMA של 2023 שם חושפת הונדה את ה-SCE, גרסה מעוצבת יותר של ה-EM1 e שמציע, בנוסף לעיצוב מסוגנן יותר, גם טווח רכיבה משודרג – כך על פי היצרן.

וחוץ מקטנועים בהונדה פועלים גם בסגמנט נוסף – לאחרונה סיפרנו לכם כאן על כך שה-CR Electric Proto נצפה לוקח חלק במרוץ מוטוקרוס רשמי, זהו הכלי שאמור להמשיך את השושלת המפוארת של הונדה בתחום המוטוקרוס שמוכר מאד ליצרנית היפנית.

13 דגמים חשמליים חדשים עד שנת 2025

שקף המציג את היצע הדגמים הדו גלגלים החשמליים שהונדה צפויה להציע עד 2030, עם כ-30 דגמים חשמליים צפויים

חשיפת מפת הדרכים המעודכנת מצביעה על דבר אחד – בהונדה רוצים להוביל את הענף הדו-גלגלי חשמלי, וכבר נערכים שם לשלב הבא. הבוסים פתחו את הכיס והקצו 3.4 מיליארד דולר לטובת המשימה ובתוך שנתיים, כך מבטיחים בהונדה, יחשפו עוד לא פחות מ-13 דגמים חשמליים חדשים, 9 דגמי קטנועים חשמליים עירוניים, אופנוע שטח חשמלי, אולי קטן, אולי לילדים ועוד שלושה דגמים מסקרנים – אחד לפחות נראה כמו הצל של ההונדה X-ADV, קטנוע האדוונצ'ר של הונדה שבגרסתו הנוכחית מצויד במנוע בנזין בנפח 750 סמ"ק.

אפריקה טווין וגולד ווינג חשמליים?

עם כל הכבוד לשלל הקטנועים החשמליים שהצללית שלהם מוצגת במפת הדרך החשמלית של הונדה, שתי הצלליות שהכי מעניינות אותנו (וצריכות לעניין גם את שאר רוכבי האופנועים) הן השתיים שנמצאות בצד ימין בשורה הראשונה – מה שנראה לנו כמו גרסאות חשמליות של דגם האדוונצ'ר הפופולרי של הונדה, האפריקה טווין וגרסה חשמלית של הגולד ווינג, אופנוע התיור הגדול והמאובזר של הונדה, שפופולרי במיוחד בצפון אמריקה.

הרחבת הגיוון בסגמנט הקטנועים והדגמים העירוניים החשמליים היא מבורכת אבל גרסאות חשמליות של צמד הדגמים הכי פופולריים של הונדה נכון להיום, לזה יש פוטנציאל להיות גיים-צ'יינג'ר אמיתי. על פי מפת הדרכים של הונדה, זה אמור לקרות עד 2030.

הונדה חשמלי לכל רוכב 

בנוסף להצהרה על עשרות דגמים חשמליים חדשים שיחשפו בשנים הקרובות, בהונדה מסמנים יעד נוסף, מעניין לא פחות – הוזלה של העלויות של כלים אלו ב-50% – בחברה מתכננים לעשות זאת על ידי שיפור של טכנולוגיית הסוללות והקמת מפעלים חדשים, עם פסי ייצור מהירים יותר, שיהיו מוקדשים אך ורק לייצור של כלי רכב דו-גלגליים חשמליים.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button