תערוכת הדו-גלגלי החשובה של השנה, EICMA, התרחשה בשבוע שעבר במילאנו והיא מספקת לנו חדשות מעניינות.
נראה שקאוואסאקי, שלא ממש חידשה בשנים האחרונות בתחום הבעירה הפנימית, משקיעה יותר את הזמן בפיתוח דגמים חשמליים (בחברה אף הצהירו שהחל משנת 2035 הם עוברים לייצור של דגמים חשמליים בלבד) חושפת שלושה דגמים חדשים – שניים חשמליים לחלוטין, Z ערום ונינג'ה ספורטיבי עטוי פיירינג.
שני הדגמים, שטיזרים שלהם צצו להם מידי ברשת בחודשים האחרונים, דומים מאד לאחיהם הבנזינים אבל בקרבם שוכן לו מנוע 100% חשמלי.
למרות שלפחות מבחינה חיצונית הם נראים מוכנים לעלייה על הכביש, הדגמים החדשים של קאוואסאקי מוגדרים עדיין כאבטיפוס, מה שאומר שפרטים רשמיים כמו טווח הרכיבה או זמן הטעינה לא פורסמו. מה שכן פורסם, ולא פחות חשוב מכך, שלאופנועים החשמליים החדשים של קאוואסקי יהיו סוללות נשלפות – ואלו חדשות חשובות מאד.
את משפחת ה-Z והנינג'ה של קאווסאסקי מרכיבים מספר דגמים עם מנועי בעירה פנימית בנפחי מנוע שונים, ומי שמתעמק קצת בתמונות יכול להבחין שהדגמים החשמליים שנחשפו מקבילים במימדיהם לדגמים הקטנים יותר של המשפחה, בנפחי 300 סמ"ק.
מכך ניתן להבין שמדובר בדגמי אופנועים עירוניים / בין עירוניים, שמיועדים פחות לרכיבה למרחקים עצומים. כאן עולה חשיבותה של הסוללה הנשלפת, שמתאימה לכלים שמסתובבים בעיקר באזורים עירוניים שמאופניים בבנייה לגובה, כאשר לא תמיד יש אפשרות להטעין את האופנוע בחנייה הציבורית של הבניין – עם סוללה נשלפת אין בכך צורך.
הדגם השלישי, שלנו לפחות קצת פחות ברור מה קאווסאקי מנסה להשיג איתו הוא אופנוע היברידי בעל מנוע בעירה פנימית משולב עם מנוע חשמלי, מקביל לדגמי הסופר-ספורט בנפחי 600 ו-1000 סמ"ק של החברה, ומיועד לעשות שימוש בהנעה החשמלית כדי להאריך את טווח הרכיבה.
למה קאווסאקי בוחרת להשקיע בדגם היברידי במקום לנסות להשיג אופנוע 100% חשמלי עם טווח רכיבה גדול?
שאלה מצוינת.
ה-Z והנינג'ה החשמליים צפויים להפוך לדגמים המיוצרים בייצור סדרתי שנמכרים ללקוחות כבר בשנה הקרובה, 2023, הדגם ההיברידי, יהפוך לרלוונטי יותר רק ב-2024-2025.