בשנת 2021 העריכו האנליסטים מחברת LMC Automotive כי עד שנת 2025, פולקסווגן תעקוף את טסלה במכירות של רכב חשמלי. שנת 2025 נמצאת ממש מעבר לפינה, ואנחנו רצינו לבדוק אם ההערכה הזו באמת התקיימה.
נכון להיום, שתי החברות שמובילות את טבלת המכירות של רכבים חשמליים הן טסלה ו-BYD שנאבקות ביניהן על המקום הראשון והשני. את המקום השלישי והרביעי בטבלה מאיישות בדרך כלל חברות סיניות גדולות כמו ג'ילי ו-Wuling, שמוכרת מכוניות חשמליות זעירות. את פולקסווגן ניתן למצוא בדרך כלל בין המקום החמישי למקום השביעי בטבלת המכירות, רחוק מאד מליצור איזשהוא איום על טסלה, שמודאגת הרבה יותר מ-BYD מאשר מיריבתה הגרמנית.
בראיון אז אמר הרברט דייס מנכ"ל הקבוצה כי פולקסווגן תהיה המותג האטרקטיבי ביותר לתחבורה בת קיימא. דייס אמר אז ש"טסלה כרגע היא המובילה בכל הנוגע לרכבי רכב חשמליים, כנראה שהיא גם חברת הרכב הדיגיטלית ביותר כבר ויש להם כמה יתרונות", המשיך. "אנחנו עדיין שואפים לעמוד בקצב וכנראה לעקוף עד 2025 בכל הנוגע למכירות".
עוד הבטיחו אז בפולקסווגן לא פחות מ-70 דגמים חשמליים חדשים עד שנת 2030 כולל גם את המותגים האחרים שפועלים תחת פולקסווגן: סקודה, קופרה, אאודי ואולי גם פורשה. ליין הדגמים החשמליים של פולקסווגן מונה כיום 7 דגמים עיקריים (אם לא מביאים בחשבון את גרסאות ה-GTX): פולקסווגן ID.3, פולקסווגן ID.4 ו-ID.5, ה-ID.6 (שמיועד רק לחלק מהשווקים), פולקסווגן ID.7, פולקסווגן ID.7 טורר והמיניוואן החשמלי – פולקסווגן ID.Buzz.
לצד הפולקסווגן ID.6 שהזכרנו בהקשר של השוק הסיני, בפולקסווגן חשפו גם את ה-ID.UNYX, רכב פנאי חשמלי, האח התאום של קופרה טוואסקן, ואת ה-ID.CODE, סנונית ראשונה בסדרת דגמים חדשים שמתכנן יצרן הרכב מגרמניה. אנחנו יודעים שלפחות דגם אחד מה-30 דגמים שיוצגו עד שנת 2030 צפוי להיות רכב חשמלי קטן, בעלות של כ-30,000 אירו.
לסקודה יש שלושה דגמים חשמליים עיקריים: סקודה אניאק, סקודה אניאק קופה יחד עם סקודה אלרוק, לקופרה יש שני דגמים חשמליים עיקריים: הקופרה בורן והקופרה טוואסקן, לאאודי יש 9 דגמים חשמליים עיקריים (לא הבאנו בחשבון את האאודי של אאודי שמיועד לשוק הסיני): אאודי Q8 אי-טרון ואאודי Q8 אי-טרון ספורטבק, אאודי Q6 אי-טרון ואאודי Q6 אי-טרון ספורטבק, אאודי Q4 אי-טרון ואאודי Q4 אי-טרון ספורטבק, אאודי A6 אי-טרון ואאודי A6 אי-טרון אוואנט ואאודי אי-טרון GT ולפורשה יש 3 דגמים חשמליים עיקריים: את הפורשה טייקאן והפורשה טייקאן ספורט-טוריזמו ואת הפורשה מקאן.
אנחנו לא יודעים אם פולקסווגן תצליח לעמוד במטרה המאד שאפתנית שהיא הציבה לעצמה – די קשה להגיע מאזור ה-20 דגמים לאזור ה-70 דגמים בתוך כ-5 שנים, ואם הם רוצים לעמוד בהתחייבות שלהם, הגיע הזמן שהם ילחצו חזק על דוושת האנרגיה.
איך הולכות להיראות ה-5 שנים הבאות של פולקסווגן בענף הרכב החשמלי? לא מן הנמנע שהחברה הגרמנית תשמור על מקומה היציב כשחקנית מרכז טבלה. אלא אם כן יהיה איזה חיתוך משמעותי וקיצוני בעלויות של הרכבים החשמליים שלה, קשה לנו לראות מצב שבו פולקסווגן מצליחה לעקוף את BYD או טסלה.
נפגש כאן עוד 5 שנים כדי לבדוק.