אנחנו מדמיינים לנו איך התנהלה הפגישה בה החליטו באאודי על הקמת תת מותג חדש לשוק הסיני בלבד. "חברים, החלטנו על הקמת תת-מותג חדש לשוק הסיני בלבד". "כן, אבל איך נקרא לו?" "יש לי רעיון! אולי נקרא לו אאודי?"
ככה, רק בגרמנית.
אם למישהו היה עוד ספק לגבי חשיבותו של השוק הסיני בתעשיית הרכב המודרנית (אנחנו לא חושבים שיש עוד מישהו כזה), אז העובדה שיצרנית הרכב מגרמניה החליטה לייסד תת-מותג חדש ולשווק דרכו דגם חשמלי חדש שמיועד לשוק הסיני בלבד, אמורה להעלים לחלוטין את הספקות האלו. החברה שחררה הצהרה רשמית לגבי תת המותג החדש, שהוקם בשיתוף פעולה עם יצרנית הרכבים הסינית SAIC.
"מכונית הקונספט AUDI E פותחה במשותף על ידי מומחים מגרמניה ומסין כאחד. הוא מציע תצוגה ראשונית של שלושה דגמי ייצור עתידיים שיוצגו מאמצע 2025".
גם אם תחפשו חזק חזק, לא תמצאו כאן את ה-סמל של אאודי מאז ומעולם. האאודי E הוא הדגם הראשון בהיסטוריה של אאודי שלא מופיע עם לוגו ארבעת הטבעות אלא עם הכיתוב AUDI.
מדובר בדגם קונספט, כך שהפרטים לגבי האאודי E לא רבים ולא באמת ברור מה נקבל בתוצר הסופי. מה שכן ידוע זה שהאאודי E הוא רכב סטיישן-וואגון חשמלי עם עיצוב מהמם (לדעתנו, גם לדעתכם?), דגם ראשון במשפחה של דגמים חשמליים לחלוטין, שהוא מגיע עם שני מנועים חשמליים (הנעת קוואטרו כפולה) שמפיקים יחד הספק של יותר מ-750 כ"ס ויכול להאיץ ממצב עמידה לנסיעה במהירות של 100 קמ"ש בתוך כ-3.5 שניות.
באאודי אומרים שסוללת האאודי E תטען בקצב מהיר במיוחד, כך שיתכן שדגם הקונספט, שמגיע עם סוללה בנפח של 100 קוט"ש, נבנה על בסיס פלטפורמת ה-PPE של פולקסווגן, פלטפורמה מתקדמת שמיועדת לרכבים חשמליים יוקרתיים.
יצרנית הרכב מגרמניה הייתה מזוהה מאז ומתמיד עם רכבי סטיישן שריריים, ובעידן התחבורה החשמלית היא הספיקה לחשוף גם את האאודי S6 אי-טרון אוואנט שבשונה מהאאודי E, מיועד לשווקי שאר העולם.
אאודי היא לא יצרנית הרכב הגדולה הראשונה שמשתפת פעולה עם יצרניות סיניות גדולות מקומיות כדי להציג מוצרים בלעדיים לשוק הסיני: פולקסווגן עשתה את זה עם ה-ID.UNXY, הונדה חשפה דגמים כאלו, ולא חסרות עוד דוגמאות.
האאודי E נראה מעולה, והיינו שמחים לראות אותו גם בארץ.