fbpx

לסין בלבד: פולקסווגן חושפת את ה-ID.UNYX

דגם הפנאי החשמלי החדש של פולקסווגן הוא לא הרכב הראשון שמיועד לשוק הסיני - אז למה דווקא הפעם זה כל כך דרמטי?

בפולקסווגן חושפים רכב פנאי חשמלי חדש, ה-ID.UNYX, שמיועד לשוק הסיני בלבד. עד כאן ועל פניו, מדובר בידיעה די שגרתית. הרי זו לא הפעם הראשונה שאנחנו רואים יצרנית רכב גדולה שמציגה דגם חשמלי חדש שמיועד לשוק הסיני, אז מה השתנה הפעם ולמה מדובר במהלך דרמטי?

גבירותי ורבותי, מהפך!

במשך שנים התרגל האדם המערבי לעובדה שהמילה סין והמילה חיקויים הולכות יחד. וזה לא שאין דברים בגו – הסינים הוכיחו לא פעם ולא פעמיים שהם יכולים לחקות מוצרים מוכרים של חברות אירופאיות או אמריקניות, שהם יודעים לעשות את זה ממש טוב ושמעל הכל – אין להם שום בעיה לעשות את זה! המטרה של סין להפוך לאימפריה עולמית, וכל האמצעים כשרים.

מבט קדמי על פולקסווגן ID. UNYX

ה-ID.UNYX, שמציג עיצוב שהוא יותר "קרבי" ופחות "מעודן", עם אלמנטים שמזכירים לנו רכבי פנאי חשמליים ממותגים סיניים כמו ה-BYD סיל U או דגמי הפנאי החשמליים של NIO הפיל לנו אסימון, וגרם לנו להבין שהיוצרות התהפכו – אחרי שנים שהסינים עושים מאמצים לייצר מוצרים בנינוח אירופאי, האירופאים עברו לייצר מוצרים בניחוח סיני!

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

וזה לא שיש פה איזו מטרה סמויה – בפולקסווגן אומרים בפה מלא שה-ID.UNYX מיועד לשוק הסיני, ספציפית לקהל יעד שמעריך "לייפסטייל" – עבורו תוכנן רכב הפנאי החשמלי "מבחינה מכנית וגם מבחינה עיצובית".

למרות ההצהרות שנותנות תחושה כאילו הייתה פה איזו עבודה מאומצת ליצור עיצוב חדש מ-0, צריך לומר את האמת – בסופו של יום, פולקסווגן ID.UNYX הוא בסך הכל התאום הגרמני של קופרה טוואסקן, רכב הפנאי החשמלי בעל החזות הספורטיבית של המותג הספרדי השייך לפולקסווגן.

ניתן לראות בבירור שהפולקסווגן ID.UNYX שונה באופן מהותי מדגמי ה-ID החשמליים שמיועדים גם לשווקים המערביים, גם מבחינה עיצובית אבל גם מבחינת השיוך המשפחתי. לא מדובר באח נוסף שמצטרף למשפחת ה-ID הקיימת אלא בדגם הראשון במשפחה של דגמי ID חשמליים חדשים שישווקו תחת תת-המותג ID.UNYX, המיועדים לשוק הסיני בלבד.

מבט צד על פולקסווגן ID. UNYX

בשנים הקרובות, המשפחה הזו צפויה להתרחב באופן משמעותי, עם עוד ארבעה דגמים שיחשפו עד 2026 בדרך ל-16 דגמים חשמליים חדשים שיחשפו תחת מותג ID.UNYX עד שנת 2030 – כולם מיועדים לשיווק בסין בלבד.

מבחינה טכנית ובניגוד מהנראות, הפולקסווגן ID.UNYX שייוצר במפעל בעיר חפיי, לא מביא איתו איזה חידוש מיוחד – רכב הפנאי החשמלי עושה שימוש בפלטפורמת ה-MEB המוכרת, בה עושים שימוש עוד עשרות דגמים חשמליים של הקונצרן כמו פולקסווגן ID.4 או סקודה אניאק. הלקוחות יוכלו לבחור באחת משתי הגרסאות בהן מוצע הפולקסווגן ID. UNYX – האחת עם הנעה אחורית בהספק של 281 כ"ס, והשנייה גרסת הנעה כפולה והספק של 335 כ"ס. הפולקסווגן ID. UNYX מגיע עם סוללה בנפח של 77 קוט"ש, זהה בנפח לזו שבקופרה טוואסקן או פולקסווגן ID.5, בן דודו האירופאי של הפולקסווגן ID.UNYX הסיני.

שני רכבי הפנאי האירופאיים מציעים טווחי נסיעה של 542 ק"מ ו-556 ק"מ בהתאמה, על פי תקן WLTP בעוד שטווח הנסיעה המירבי של הפולקסווגן ID.UNYX עומד על 621 ק"מ – שנמדד על פי תקן CLTC הסיני, שנוטה להיות אופטימי מאוד ולא ריאלי, ומשתייך לגרסת ההנעה האחורית.

אוואטר משלכם

פנים הרכב וסביבת הנהג בפולקסווגן ID. UNYX

הפולקסווגן ID.UNYX מגיע עם אוואטר מובנה, דמות וירטואלית תלת-מימדית מבוססת בינה מלאכותית עם נראות אותה ניתן להתאים באופן אישי דרך אפליקציה ייעודית. האווטאר של הפולקסווגן ID.UNYX לא רק יודע לבצע פקודות קוליות, אלא גם לענות ואפילו לנהל שיחות בקול אנושי, למקרה שיצאתם לנסיעה ארוכה ואתם לבד.

הפולקסווגן ID.UNYX הוא דגם פנאי חשמלי נוסף שמצטרף למערכה על ליבו של הלקוח הסיני שהשחקניות הגדולות בה הן כמובן טסלה ו-BYD.

מאמרים נוספים

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button