fbpx

חדש בישראל: ג'נסיס GV70 חשמלית

חברת כלמוביל משיקה בישראל את ה-ג'נסיס GV70 Electrified - רכב פנאי חשמלי-יוקרתי, שמבוסס על דגם ה-GV70 בעל מנוע הבעירה הפנימית. המחיר 469,000 שקלים.

רכב הפנאי החשמלי מגיע ארצה ומציע לישראלי המבוסס טווח נסיעה של 455 ק"מ, טעינה מהירה, תא נהג מאובזר ואפילו מערכת המדמה צלילי נסיעה.

ה-GV70 Electrified הוא הדגם החשמלי השלישי של המותג שנמכר בישראל והוא מצטרף אל הגרסה החשמלית של ה-G80, והג׳נסיס GV60, הגרסה היוקרתית של האיוניק 5 והקיה EV6, רכב 100% חשמלי שעושה שימוש בפלטפורמת ה-E-GMP של יצרנית הרכב הדרום קוריאנית.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

ג'נסיס, מותג היוקרה של יונדאי נמצא בארץ פחות משנתיים בסה"כ, ובחברה מדווחים על מסירות של אלף רכבים לאורך כל התקופה הזו, מתוכם כ-20% רכבים חשמליים. אלף רכבים בשנתיים אולי לא נשמע כמו מספר מטורף, ויחד עם זאת אסור לשכוח שג'נסיס הוא מותג יוקרה שדגמיו מתחילים משלוש מאות אלף שקלים.

ג'נסיס נעה לעבר "חשמול", ובחברה מבטיחים עוד 8 דגמים חשמליים שיחשפו עד שנת 2025 בדרך ל-0 פליטות עד שנת 2030.

מנוע, ביצועים, סוללה, טווח, טעינה

ה- GV70 Electrified מגיע מצויד בהנעה כפולה עם הספק של 489 כ"ס, שמזניקה את רכב הפנאי החשמלי שמשקלו כמעט 3 טונות, ל-100 קמ"ש בתוך קצת יותר מ-4 שניות – במצב BOOST. בנוסף, מצויד הרכב במערכת DAS מחלקת את הכח על פי מצב הנהיגה הנבחר ותנאי הדרך.

הג'נסיס GV70 Electrified מצויד בסוללה בנפח 77.4 קוט"ש הכוללת מערכת ניהול טמפרטורה ומערכת קירור. טווח הנסיעה המוצהר על פי תקן WLTP עומד על 455 ק"מ וזמן הטעינה מהיר, מאד, מ-10% ל-80% ב-18 דקות בלבד עם הספק טעינה מקסימלי של 350 קילוואט.

ג׳נסיס GV70 חשמלית

הג'נסיס GV70 Electrified מצויד בשלל מערכות בטיחות מתקדמות כמו התראת התנגשות בשילוב בלימה אוטונומית במצבי חירום, זיהוי תמרורים, הולכי רגל ורוכבי אופניים, שמירה אקטיבית על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עם מנגנון זחילה בפקקים (מושלם לישראל😀) זיהוי רכב בשטח "מת", מערכת יציאה בטוחה, התראה על עירנות נהג, התראה על שיכחת ילדים, מערך מצלמות היקפי ועוד.

פנים הרכב של הג׳נסיס GV70 חשמלית

תא הנוסעים כולל מערכת מולטימדיה עם מסך מרכזי בגודל 14.5 אינטש, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינטש, מערכת שמע עם 9 רמקולים, בקרת אקלים מפוצלת, מושבים קדמיים חשמליים, תאורת אווירה והפיצ'ר הכי מעניין – מערכת המדמה צלילי נהיגה המציעה כמה סגנונות קול לבחירה.

מידות

  • אורך: 4,715 מ"מ, רוחב: 1,910 מ"מ, גובה: 1,640 מ"מ. 
  • תא מטען אחורי: 503 ליטר.
  • תא מטען קדמי (פראנק): 22 ליטר. 
  • בסיס גלגלים: 2,875 מ"מ. 

מתחרים

בסגמנט רכבי הפנאי החשמליים היוקרתיים יש לא מעט מתחרים ממותגים מוכרים, מרביתם נמכרים בארץ: היגואר I-PACE, ב.מ.וו iX3, אאודי אי-טרון, טסלה מודל Y, פולסטאר 3 ומרצדס EQE , כולן טובות ובעלות שם שכבר הוכיח את עצמו.

הזווית שלנו

מצד אחד מדובר ברכב חשמלי שמבוסס על רכב בעל מנוע בעירה פנימית, וזה איך לומר, קצת לא מתקדם כשאנחנו בואכה שנת 2023. מהצד השני הוא מגיע מבית יונדאי-קיה, חברה שהצליחה לייצר ולספק רכבים חשמליים איכותיים מאוד.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button