מותג היוקרה ג׳נסיס ממשיך בישראל עם דגם חשמלי שני, שמצטרף לדגמי הרכבים החשמליים בישראל. אך בניגוד לדגם הקודם שהגיע לארץ, ה-GV80, הדגם החדש מבוסס על הפלפטורמה הייעודית מבית יונדאי-קיה, עליה מבוססות גם האיוניק 5, והקיה EV6.
הפלטפורמה החדשה, הנקראת E-GMP, מציעה יתרונות רבים, בינהם טעינה מהירה מאוד (350 קילוואט), הנעה אחורית או כפולה, בסיס גלגלים גדול (2900 מ״מ), פנים מרווח, ויכולת לחבר מכשירי חשמל אל שקע הטעינה של הרכב (עם מתאם ייחודי).
הג׳נסיס GV60 מאובזר מאוד, גם בגרסת הכניסה, ומצויד בתא מטען קדמי, ומספר מערכות מעניינות, כמו בידוד רעשים אקטיבי ואוורור למושבים.
הנעה, סוללה, טווח
הרכב מגיע בשלוש גרסאות – אחת עם הנעה אחורית, ועוד שתיים עם הנעה כפולה. לכל הגרסאות סוללה בקיבולת זהה (77.4 קוט״ש), אך הן מציעות הנעה בעצמה שונה, וטווחי נסיעה שונים.
- GV60 RWD – גרסת ההנעה האחורית – מצוידת במנוע בהספק של 228 כוחות סוס, ומומנט של 35.7 קג״מ. טווח הנסיעה עומד על 517 ק״מ לפי התקן.
- DUAL E-MOTOR – עם הנעה כפולה בהספק משולב של 318 כ״ס, ומומנט של 61.7 קג״מ. טווח נסיעה: 470 קילומטרים.
- TOP -גרסת הביצועים של הרכב, הנעה כפולה בהספק של 429 כ״ס, וכפתור Boost שמאפשר להגביר את הספק המנועים המשולב ל-489 כ"ס למשך 10 שניות.
טווח הנסיעה משתנה בהתאם לגרסה, בגרסאות ההנעה הכפולה הטווח נמוך יותר בין היתר בשל המשקל הנוסף של מערכת ההנעה.
כמו באיוניק 5, גם לג׳נסיס GV60 יש טעינה סופר-מהירה בהספק של 350 קילוואט, המאפשר להטעין את הרכב ל-80% ב-18 דקות בלבד. נכון להיום עמדות הטעינה המהירות ביותר בארץ (הזמינות לכולם) מאפשרות טעינה ב-180 קילוואט, אך גם בהספק כזה תוכלו להטעין את הרכב במהירות.
ה-GV60 יכולה לספק חשמל למכשירים חיצוניים, ולהטעין רכבים היישר משקע הטעינה שלו (V2G). עם מתאם מיוחד שמתחבר לשקע הטעינה – תוכלו לחבר תאורה, מטען למחשב, ואפילו קומקום חשמלי.
פנים הרכב
למרות שהרכב קצר במעט מהמתחרות שלו (כמו טסלה מודל Y, ואאודי Q4), יש לו בסיס גלגלים גדול (2,900 מ״מ. ורצפה שטוחה, אבל זה כבר די ברור, אנחנו צריכים להזכיר את זה?), והוא מציע פנים מרווח ונוח.
סביבת הנהג מצוידת בשני מסכים דיגיטליים – לוח מחוונים ומסך מולטימדיה, הממשיכים אחד השני (בדומה לאיוניק 5), אך נראה שיש לה מערכת מולטמדיה ומסכים משודרגים ביחס לאיוניק, עם תמיכה באנדרואיד אוטו, ואפל קארפליי. בנוסף למערכת סאונד עם 17 רמקולים מבית Bang & Olufsen, ובידוד רעשים אקטיבי.
ג׳נסיס הלכו על עיצוב פנים עתידני, ודי מגניב, עם כמה גימיקים עיצובים כמו בורר מצבי נהיגה צף כדורי העשוי קריסטל. אל תדאגו, בורר מצבי הנהיגה לא נראה כך, והוא לא קורא את מצב הנהיגה שאתם רוצים מהמחשבות שלכם. כשמפעילים את הרכב, כדור הבדולח שאתם רואים בתמונה מתהפך ו״הופך״ לבורר מצבי נהיגה.
המושבים הקדמיים מתכווננים חשמלית, והם מצוידים בחימום וגם אוורור – נשמע כמו פיצ׳ר מאוד שימושי בקיץ הישראלי. וכל האבזור המדובר מגיע ברמת הכניסה.
רמות אבזור ומחירים
הרכב נמכר בשלוש רמות אבזור – פרימיום, לקשרי, ואולטימייט. ברמת לקשרי תקבלו חישוקי 20״ (לעומת 19״ ברמת הכניסה), מראות צד דיגיטליות (כמו באאודי אי-טרון) ומושב נהג ERGO עם כוונון חשמלי ל-18 כיוונים.
רמת אולטימייט מצוידת בחישוקי 21״, דיפרנציאל אחורי, מצב דריפט, ומתלים אדפטיביים סורקי כביש ECS Prev – שעושים שימוש במידע שנאסף ממצלמות ומערכת הניווט של הרכב ומשנה את קשיחות המתלים בהתאם כדי לייצר חוויית נסיעה נוחה יותר.
דגם | רמת גימור | מחיר (ש״ח) |
---|---|---|
GV60 RWD | Premium | 295,000 |
GV60 Dual motor | Premium | 315,000 |
GV60 Dual motor | Luxury | 342,000 |
GV60 Dual motor TOP | Ultimate | 439,000 |
העסקה כוללת גם עמדת טעינה ביתית, ואחריות סוללה ל-7 שנים.
ליהב גנסיס הרבה יותר יוקרתית מיונדאי
נו ו… האם זה מצדיק מחיר ברמות של מרצדס.. (אותו יבואן מזכיר ..) הוא לא צריך להתחרות בעצמו.
שילמדו מלקסוס (טויוטה ) כיצד לחדור לשוק ולקסוס קימת 40 שנה
חנלה התבלבלה…גנסיס לא עשו עוד ברית מילה….
התבלבלתם חברים מה זה המחירים הללו…אתם מתחרים במרצדס שזה אותו יבואן….
תמשיכו להציג את המכוניות בחלון הראווה ותמיד תמצאו פרירים.
"יונדאי בתחפושת"