לאט לאט אבל בטוח, סגמנט רכבי "סאלון" החשמליים מתחיל לגדול ואל המתמודדות מגרמניה, תצטרף כעת לראשונה שחקנית קוריאנית, ה-G80 Electrified של ג'נסיס, מותג היוקרה מבית יונדאי.
ג'נסיס הגיעה לראשונה לישראל ב-2021, ומאז הספיקה לבנות לעצמה קהל אנין טעם שמעוניין "לשבור" את מעגל המובן מאליו של מרצדס-אאודי-ב.מ.וו ולהציב בחנייה רכב קצת שונה בנוף המקומי. נכון לזמן כתיבת שורות אלו, עלו על כבישי ישראל כ-350 רכבי ג'נסיס.
שתי רמות גימור יהיו זמינות לקהל (הלא רחב):
- פרימיום שמחירה נקבע על 449,000 ש"ח.
- לאקשרי שמחירה נקבע על 479,000 ש"ח.
ה-G80 מבוסס ברובו על דגם אחיו התאום, ה-G80 בגרסת הבנזין, אך הוא שואב כמה אלמנטים מפלטפורמת ה-E-GMP הקוריאנית כמו למשל טעינה אולטרא-מהירה בהספק מירבי של 350 קילוואט שמביאה את קיבולת הסוללה מ-10% ל-80% סוללה ב-22 דקות בלבד – זה בתנאי שמצאתם עמדה כזו זמינה ואם אתם גרים בישראל, כנראה שלא. בכל מקרה אלו ביצועי טעינה מהירה מרשימים במיוחד.
מי שבנוי לחלוטין על גבי הפלטפורמה של יונדאי הוא ה-GV60, הקרוסאובר החשמלי והאח התאום והיוקרתי של האיוניק 5 והקיה EV6, שאמור לנחות גם הוא בישראל בקרוב.
ה-G80 מצויד בסוללה בנפח של 87.2 קוט"ש שמעניקה לו טווח נסיעה של כ-520 ק"מ – ברמת הגימור הבכירה מתווסף גם גג זכוכית סולארי שמשתמש באנרגיית השמש לטובת ייצור חשמל ומסייע למקסום הטווח.
את ה-G80 ה"מחושמלת" של ג'נסיס מניעים שני מנועים שמפיקים יחד הספק של כ-365 כ"ס. המומנט עומד על כ-71.4 קג"מ, ולמרות שספינת הפאר החשמלית הזו שוקלת לא מעט (2.2 טונות) היא מסוגלת להאיץ ממהירות של 0 למהירות של 100 קמ"ש בתוך 4.9 שניות בלבד.
אורכו של ה-G80 החשמלי עומד על כ-5,005 מ"מ, רוחבו על 1,925 מ"מ, בסיס הגלגלים על 3,010 מ"מ ונפח תא המטען הוא 354 ליטר.
רמות גימור
ההבדלים בין רמות הגימור באים לידי ביטוי בעיקר באבזור.
רמת גימור פרימיום כוללת:
מערכת מולטימדיה משולבת דיבורית BT בעלת מסך מגע בגודל 14.5 אינטש וג'ויסטיק לשליטה התומכת בממשקי Apple CarPlay ו-Android Auto, לוח מחוונים דיגיטלי בעל מסך 12.3 אינטש ותצוגת נתונים משתנה, מערכת שמע בעלת 17 רמקולים מבית Lexicon, בקרת אקלים דיגיטלית בעלת שלושה אזורי טמפרטורה נפרדים, מושב נהג ERGO בעל 18 כיוונים חשמליים, גלגל הגה מתכוונן חשמלית, זיכרונות לכיוון מושב הנהג, ההגה ומראות הצד, מושב נוסע מתכוונן חשמלית, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, ריפודי עור, מפתח חכם לכניסה והנעה, משטח טעינה אלחוטית לטלפון הסלולרי, בלם חניה חשמלי, חיישני חניה היקפיים, שמשות אקוסטיות, תאורת אווירה בעלת 64 גוונים, וילונות צד בחלונות האחוריים, מנגנון טריקה רכה לדלתות, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען, תאורת חזית Quad LED, חישוקים קלים בקוטר 19 אינטש.
רמת גימור לאקשרי מוסיפה גם:
תצוגת נתונים עילית HUD על השמשה הקדמית, גימור פנים בחיפוי עץ, גימור דמוי עור לחלקו העליון של לוח המחוונים, קונסולת שליטה במושב האחורי, וילון אחורי חשמלי, וכאמור פאנל גג סולארי.
מתחרות
המתחרות הישירות של ה-G80 של ג'נסיס (שנמצאות / שיגיעו לישראל) הן מרצדס EQE, טסלה מודל S, האאודי A6 e-tron (שאת גרסת הסטיישן שלה תוכלו לראות פה) והב.מ.וו i5 שצפויות להיות מוצגות בתחילת שנת 2023.
למרות שה-G80 היא לא מכונית חשמלית "טהורה" (כזו שלא מבוססת על פלטפורמה ייעודית), היא יכולה ליהנות מהעובדה שסגמנט הסאלון החשמלי עדיין נחשב לסגמנט מתפתח – נכון להיום, ההיצע למי שמעוניין ברכישה של מכונית "סאלון" חשמלית עדיין לא מספיק מגוון – וזה יתרון בעבור הדגם.
פלטפורמה ייעודית או לא – אנחנו תמיד שמחים לראות רכבים חשמליים חדשים שמגיעים לישראל.