fbpx

ג'ילי מציגה רכב פנאי חשמלי חדש

יצרנית הרכב הסינית מסירה את הכפפות ומציגה רכב פנאי חשמלי מאובזר ומעוצב עם תג מחיר אטרקטיבי במיוחד.

מבול הרכבים החשמליים הסיניים שנחשפים כפטריות אחרי הגשם נמשך, והפעם מדובר ברכב פנאי חשמלי שמגיע אלינו מבית קבוצת ג'ילי (Geely) ומשווק תחת מותג גלקסי (Galaxy).

כאן בישראל, קבוצת ג'ילי הסינית מוכרת בעיקר בזכות ג׳ילי גיאומטרי C, הקרוסאובר החשמלי שהיה מהרכבים החשמליים הראשונים שהגיעו לישראל במסות גדולות ועדיין זוכה למקום של כבוד בטבלת המכירות בזכות שילוב של טווח נסיעה טוב עם תג מחיר אטרקטיבי. 

לצד הרכבים שמשווקים ישירות תחת השם ג'ילי, הקבוצה מחזיקה בעוד מספר לא מבוטל של מותגים, חלקם מותגים שנרכשו כמו וולוו ופולסטאר וחלקם מותגי "בית" – לג'ילי יש כמה כאלו, גלקסי וג'יאומטרי הם שניים מהם.

בניגוד ללא מעט דגמים חשמליים שנחשפו לאחרונה כמיועדים לשוק הסיני בלבד, כמו הפולקסווגן ID.UNYX שנחשף לאחרונה, בג'ילי מצהירים כי הגלקסי E5 מיועד לשיווק מחוץ לגבולות הרפובליקה העממית – חדשות טובות לשוק העולמי ואולי גם לעם היושב בציון.

ג׳ילי גלקסי E5 מבט צד

הגלקסי E5 הוא הדגם החשמלי השני של מותג גלקסי, שבליין המוצרים שלו נמצאים גם שני דגמים היברידיים. הדגם החשמלי הראשון הוא הגלקסי E8, רכב סאלון חשמלי שנראה כמו התוצר האבולוציוני של רכב הקונספט החשמלי מבית ג'ילי-גלקסי שהוצג ב-2023.

אז, הצהירה ג'ילי שמדובר במותג פרימיום יוקרתי אבל תג המחיר של הגלקסי E5, דגם הפנאי החשמלי, מעיד אחרת – מחירה של רמת הגימור הבסיסית, אחת מתוך 5 רמות גימור בהן משווק הגלקסי E5, עומד בסה"כ על 109,800 יואן, סכום שווה ערך לקצת יותר מ-14,000 אירו.

הגלקסי E5 נשען על פלטפורמת ה-GEA של ג'ילי שמבוססת על פלטפורמת ה-SEA המיועדת לרכבים החשמליים ממותגי הפרימיום של הקבוצה, כמו זיקר למשל.

כל הגרסאות של הגלקסי E5 מגיעות עם מנוע חשמלי יחיד עם הספק של כ-215 כ"ס ומומנט של כ-32 קג"מ, 2 מהן מגיעות עם סוללה בנפח של 49.5 קוט"ש וטווח נסיעה מוצהר של 440 ק"מ ושלוש מהן מגיעות עם סוללה בנפח של 60 קוט"ש וטווח נסיעה מוצהר של 530 ק"מ.

טווחי הנסיעה נקבעו על פי תקן CLTC הסיני וכאן המקום לשוב ולהזכיר שמדובר בתקן "מפרגן" מאד – אנחנו מעריכים כי טווח הנסיעה "האמיתי" של הגלקסי E5 יעמוד על כ-250 ק"מ לגרסאות עם הסוללה הקטנה וכ-300 עד 350 ק"מ לגרסאות עם הסוללה הגדולה יותר. 

לשם ההשוואה, ה-BYD אטו 3, הדגם הנמכר ביותר בישראל, מגיע עם מנוע יחיד בהספק של 204 כ"ס, מומנט של 31 קג"מ, סוללה בנפח של 60.5 קוט"ש שמייצרת טווח נסיעה בתנאי "אמת" שנע באיזור ה-330 ק"מ ובסיס גלגלים של 2,720 מ"מ לעומת בסיס גלגלים של 2,750 מ"מ בגלקסי E5.

רמת הגימור היקרה ביותר של הגלקסי E5 תעלה 145,800 יואן סכום שווה ערך ל-18645 אירו.

פנים הרכב של ג׳ילי גלקסי E5

רמת הגימור היקרה של הגלקסי E5 מגיעה עם מסך תצוגה מרכזי בגודל של 15.4 אינטש (התאכזבנו לראות שאין אופציה לקבל את רכב הפנאי החשמלי של גלקסי עם מסך התצוגה המהמם של רכב הסאלון החשמלי של גלקסי), גג זכוכית פנורמי, משטחי טעינה מהירה אלחוטיים, 6 כריות אוויר, תצוגה עילית על שמשת הנהג, מושבי עיסוי חשמליים, גלגלי 19 אינטש ועוד.

אטו 3 קילר? 

הגלקסי E5 רק הושק בסין ועדיין אין מידע לגבי אם ומתי הוא יגיע לישראל – אבל במידה וזה יקרה ועם תג מחיר מתאים, בהחלט יש לו סיכוי לקרוא תיגר על מלך הקטגוריה והשוק כולו – ה-BYD אטו 3.

מאמרים נוספים

5 תגובות

  1. עד שלא יהיה טווח אמיתי של 500 ק"מ ו/או תחנות טעינה רבות ומהירות(סוללות שנטענות מהר)החשמליות לא ימריאו.

    1. למה אתה צריך 500 ק"מ? אתה נוסע כל יום לאילת?
      300-400 קמ ועמדת טעינה ביתית מספיקות ל99% מהנסיעות…
      אם פעם באף.פעם יש לך נסיעה לחרמון או לאילת תטעין בעמדה ציבורית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button