בג'ילי לא נחים לרגע, ומספר חודשים אחרי שהציגו את רדאר-אוטו, תת-מותג לרכבי פנאי, טנדרים ואפילו טרקטורונים חשמליים, הסינים עושים את זה שוב, אבל הפעם מדובר במשהו שונה לחלוטין.
בחשיפה של ה-RD6, הטנדר החשמלי והרכב הראשון של מותג רדאר מבית ג'ילי, מה שתפס את תשומת לב הציבור היה תג המחיר האטרקטיבי של הטנדר – חלק ממנו (ואנחנו ביניהם) הגדרנו אותו אפילו כ-"שובר שוק" – 25,000 דולר לטנדר חשמלי שעושה טווח של 400 ק"מ בין טעינות נשמעת לנו כמו הצעה לא רעה בכלל.
אבל כאן, כאמור, מדובר במשהו שונה לחלוטין – כאן אנו עוסקים בעיצוב, יוקרה וטכנולוגיה, ובתת-מותג חדש מבית ג'ילי – גלקסי שמו, שעשוי לאתגר את הדגמים היקרים של מותגים מוכרים כמו טסלה, לוסיד, וכל דגם שמשתייך לסגמנט הסאלון החשמלי.
כמה מותגים ותת-מותגים יש עכשיו לענקית הרכב הסינית?
אז יש כמובן את מותג גילי עצמו, עם רכב הג'יאומטרי C שכולנו מכירים, אליו מצטרפים: וולוו, פולסטאר, לוטוס, סמארט, לינק & קו, זיקר , פרוטון, פריזון, דרכה מוכרת ג'ילי רכבים מסחריים חשמליים, מותג המוניות ה"לונדוניות" החשמליות LEVC (בישראל מסתובבות כמה כאלו בגרסה היברידית עם מנוע עזר חשמלי),
יצרנית הדו-גלגלי QJMOTORS שמחזיקה גם בבעלות על בנלי – מותג דו-גלגלי ותיק, פעם איטלקי, היום סיני. זרוע הלוויינים של ג'ילי, GEESPACE, שלוויינייה יספקו בעתיד דאטה לרכבים האוטונומיים כדי שיוכלו לנהוג את עצמם
ועוד שתי חברות שבינתיים, כשאנחנו מתעסקים פה במכוניות, כבר עובדות על מה שיבוא אחרי שבאמת לא נוכל לזוז על הכבישים מרוב שגודש התנועה יהיה בלתי נסבל: חברת טרפוגייה (Terrafugia) שמפתחת את המכונית המעופפת TF-X וחברת ולוקופטר (Volocopter) שמפתחת כמה כלי תעופה שמשתייכים לתחום האורבן אייר מוביליטי המתפתח.
לחברות המוזכרות למעלה מצטרפות עוד עשרות חברות מתחומים שונים שג'ילי מחזיקה. החברה שהוקמה בשנת 1986 על ידי לי שופו שהתחיל ממכירת מקררים ואח"כ עבר לייצור קטנועים, היא כיום מהחברות הגדולות בעולם והבעלים המיליארדר שלה, הוא אחד מעשיריו.
אז מה אנחנו יודעים על תת המותג החדש גלקסי? האמת היא שלא הרבה. רק שמדובר בסדרה של 7 דגמים, רכבי יוקרה (High End) שלפחות 3 מהם יהיו חשמליים לחלוטין (השאר כנראה היברידיים עם מנוע עזר חשמלי) כשהדגם הראשון הגלקסי E8, ישווק ללקוחות כבר בסוף השנה הנוכחית 2023.
עוד נאמר באירוע החשיפה החגיגי שרכבי גלקסי יציעו את "המילה האחרונה" בתחום בטיחות הסוללות ואת מערכת Galaxy N שפותחה במיוחד בעבור דגמי הסדרה.
שם הקונספט גלקסי לייט של הרכב שמופיע בתמונות, ש-לנו נראה כמו משהו באמצע בין פורשה טייקאן לאאודי אי-טרון GT לא מספר לנו הרבה אבל מה שכן אפשר לומר, שהוא נראה מעולה ונראה שג'ילי תעשה קפיצת מדרגה של ממש עם סדרת הגלקסי החדשה שלה, כשהיא מכוונת לסגמנטים יוקרתיים ויקרים הרבה יותר מאלו שהיא הייתה רגילה להיות בהם עד היום.