fbpx

שומר היערות: הטנדר החשמלי של פורד

ה-F-150 לייטנינג מגויס לשירות ומיועד להחליף צי עצום של כ-18,000 רכבי בעירה פנימית.

ארה"ב היא עצומה, ולא רק מבחינת אוכלוסיה – יש בה 423 אזורים שמוגדרים כגנים לאומיים (Nation Parks) בהם כ-85 מיליון (!) אקר (אקר אחד שווה לכארבעה דונם, אז תעשו את החשבון) של טבע ובעיקר הרבה עצים. אם יש משהו שאמריקנים אוהבים יותר מכל זה סדר, כך שצריך מישהו שיטפל בכל הדונמים האלו – האמונה על המשימה היא רשות היערות הממשלתית – US Forest Service.

הטיפול בכל הגנים האלו דורש צי רכב גדול – צי הרכב של הרשות מונה היום כ-18,250 רכבים, רובם בעלי מנועי בעירה פנימית מזהמים – טנדרים, משאיות, וגם כמה רכבים היברידיים.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

בחודש דצמבר 2021 הוציא נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, את הוראה 14057 – על פי ההוראה, משנת 2027 ואילך, כל הרכבים הקלים החדשים שירכשו על ידי סוכנויות פדרליות יהיו חשמליים. משנת 2035 ומעלה, כלל הרכבים החדשים שירכשו, מכל הגדלים, צריכים להיות חשמליים.

מטרתה של הוראה זו – "חשמול" כולל של צי הרכבים של הזרועות הפדרליות השונות, שמונה נכון להיום כ-600,000 רכבים שעובדים במשימות שונות ומגוונות בכל רחבי ארה"ב.

במקום הנכון בזמן הנכון 

ה-F-150 לייטנינג הוצג לראשונה ב-2021 ועד חודש דצמבר של אותה שנה פורד דיווחה על מעל ל-200,000 הזמנות. כשהחל הייצור של הלייטנינג, הצהיר ביל פורד, היו"ר המכהן של החברה והנין-של, שמדובר ב"רגע המודל T של המאה ה-21" (The Model T Moment for the 21st Century) ונראה שהוא בכלל לא טועה.

לקוחות פרטיים בכל רחבי ארה"ב הזמינו את הטנדר החשמלי, שנמכר בכל 50 המדינות בארצות הברית. לצד הלקוחות הפרטיים, ה-F-150 לייטנינג הופך נפוץ יותר ויותר גם בקרב גופים ממשלתיים, חברות ועסקים ובמשך הזמן ראינו את הטנדר החשמלי עוטה לא מעט חליפות ומדים, כמו אלו של כוחות המשטרה האמריקנים, לדוגמא בגרסת ה-SSV המשטרתית הזו.

בקרוב, יגיע ה-F-150 לייטנינג החשמלי גם ליערות ארה"ב, בפיילוט שמתחיל עם שלושה רכבים ראשונים שיגיעו לאתרים בפנסילבניה, מישיגן וניו-המפשייר, שם הם צפויים לבלות בתקופת מבחן שתיארך כ-12 חודשים.

הפורד F-150 לייטנינג מוצע ללקוחות האמריקנים בארבע גרסאות, מגרסת הפרו במחיר של 52,000 דולר, ועד לגרסת הפלטינום, היקרה ביותר, שמחירה מתחיל מכ-97,000 דולר.

רשות היערות הממשלתית תצויד בגרסת הפרו, גרסת הכניסה, יחד עם שאר הגופים הפרדרלים. גרסה זו מצוידת בשני מנועים חשמליים, מציעה טווח נסיעה של כ-368 ק"מ, כושר גרירה של יותר מ-2 טונות וכושר העמסה של מעל ל-900 ק"ג.

היערות הלאומיים בארה"ב נסגרים יחסית מוקדם בערב – כך שרכבי ה-F-150 לייטנינג החשמליים יוכלו להיטען במהלך הלילה, כך שצי הרכבים של הרשות יוכל להתבסס בעיקרו על עמדות טעינה סטנדרטיות וטעינה במהלך הלילה.

למה לא ריביאן?

נכון להיום, ריביאן לא מציעה את ה-R1T שלה בגרסת הבסיס. מחיר הטנדר החשמלי של החברה מתחיל מ-73,000 דולר, והוא מאובזר ויוקרתי הרבה יותר מגרסת הפרו של הלייטנינג, ובכל מקרה, על פי ג'ייסון קירשנר, נציג רשות היערות, ה-F-150 לייטנינג הוא הטנדר החשמלי היחיד שמוצע היום למכירה בארה"ב שעומד בקריטריונים הפדרליים.

לא מן הנמנע שכשאר יגיעו טנדרים חשמליים אמריקניים חשמליים נוספים לייצור כמו ה-GMC סיירה או השברולט סילברדו, נוכל לראות את גרסאות ה"עבודה" של דגמים אלו מתגייסים לשירות גם כן.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button