fbpx

מתחת לחליפת ההסוואה מסתתרת לה הפרארי החשמלית הראשונה

יצרן מכוניות העל האקזוטיות מאיטליה מתקדם עם התוכניות שלו להציג מכונית שלא תעשה שימוש במנוע בעירה פנימית - לראשונה בהיסטוריה של המותג ועם תג מחיר שרק מעטים יוכלו להרשות לעצמם.

פרארי, יצרנית מכוניות העל מאיטליה ואחד ממותגי הרכב הנחשקים בעולם, חשפה כבר בשנת 2019 תוכניות לפתח ולייצר דגם ראשון חשמלי לחלוטין, עד אמצע העשור הנוכחי, מתישהוא בין שנת 2025 לשנת 2026.

לפי החדשות האחרונות, נראה שפרארי אכן תעמוד בהבטחות. יש כבר דיבורים על תג המחיר המפוצץ שאיתו יגיע הרכב החשמלי הראשון של מותג מכוניות העל האיטלקי, בניית המתקן החדש, E-Building, בו ייוצר הרכב החשמלי, נמצא בשלבי סיום, ויש אפילו רכב חשמלי של פרארי שמסתובב על הכבישים בצפון איטליה – ואם לא היו אומרים לנו, בחיים לא היינו חושבים שמדובר בפרארי.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

וזה מסיבה פשוטה – שהפרארי החשמלית הראשונה היא כרגע מזראטי לבאנטה, לפחות כלפי חוץ. בפרארי ממש אבל ממש לא רוצים לגלות איך הדגם החשמלי הראשון שלהם הולך להיראות לפני שיגיע הזמן להסיר מעליו את הלוט, שהם "הלבישו" על הפלטפורמה עליה הוא יבוסס, את רכב הפנאי של מזראטי, ואפילו הגדילו לעשות והתקינו ספק הדביקו עליו אגזוזים מזויפים שמזכירים לנו סרטונים בטיקטוק של אנשים שבונים את רכבי החלומות שלהם מחלקים שהם אילתרו במזבלה העירונית.

הפרט היחיד שמסגיר את העובדה שלא באמת מדובר במזראטי לבאנטה אלא בפרארי, הם הפנסים הקדמיים, שנלקחו מהפרארי רומא. ועדיין – אם לא הצלם שהיה שם "לגמרי במקרה", כדי לצלם וגם לפרסם את תמונות הריגול, רוב הסיכויים שגם חדי העין לא היו שמים לב לפרט הזה ולא עושים את ההקשר.

הדגם החשמלי של פרארי נתפס בעדשה עם מדבקת הסוואה
צילום: Derek Cornelissen

התמונות שפורסמו העלו לא מעט תהיות – האם הבחירה של פרארי בכיסוי של הלבאנטה, רכב פנאי, מעידה על כך שהדגם החשמלי הראשון של פרארי יהיה בסגנון של הפרארי פורוסאנגווה ולא בסגנון של מכונית-על?

כנראה שנצטרך לחכות בסבלנות עוד כמה חודשים עד שתגיע התשובה.

לא לכל פועל

הפרארי החשמלית הראשונה לא תהיה לכל פועל – עם תג מחיר מוערך של כ-500,000 דולרים, ישנם רק מעטים שיוכלו להרשות לעצמם את התענוג.

אבל אולי יותר ממה שאנחנו חושבים? "הביקוש לרכבי פרארי נמצא בעלייה" אמר פאביו קלדטו מחברת ההשקעות AcomeA SGR, שמחזיקה במניות בפרארי, בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס.

כל הרכיבים הדרושים לרכב חשמלי, ובתוך כך המנועים החשמליים והסוללות, ייוצרו על ידי פרארי בעצמה במפעל החדש שנבנה בעיירה מרנלו, "הבית" של פרארי, אליה עבר אנזו פרארי בשנת 1943 ובה צולמו תמונות הריגול של מה שיהיה בעתיד הרכב החשמלי הראשון של פרארי.

רישומי פטנט שנחשפו לאחרונה מעידים על כך שבפרארי מפתחים מערכת שתעניק למכונית החשמלית הראשונה שלהם סאונד ייחודי.

"לא תראה אף פעם פרארי חשמלית" 

הצהיר לוקה די-מונטזמלו, הנשיא לשעבר של פרארי, בשנת 2011. "אני לא מאמין במכוניות חשמליות" הוא הוסיף.

מאז עזב די-מונטזמלו את פרארי בשנת 2014 אחרי 23 שנים בחברה, עברו הרבה אמפרים בכבלים, ומותג רכבי העל, כמו לא מעט מותגים אחרים, מיישר את הפרונט לכיוון אליו נוסעת התעשייה. מסקנה – כל מותג רכב, ייחודי ככל שיהיה – ואף אחד לא באמת חושב שבפרארי צריכים להוכיח משהו למישהו, חייב בסופו של דבר ללכת עם המגמה בה הולכים כולם.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button