fbpx

פרארי חשמלית? ייתכן שנצטרך להמתין קצת

יצרנית הרכבים פרארי שמרה עד כה על עמימות בקשר לטכנולוגיה החשמלית בכל מה שנוגע למכוניות שהיא מייצרת. בעבר, מנהלי החברה אף דיברו על כך שההנעה החשמלית על ידי סוללות לא נראית להם הגיונית עם המכוניות שהם מתכוונים לייצר.

אולם לפני כמה ימים, קיבלנו התייחסות לנושא בעת שיחה של מנכ"ל פרארי, לואיס קמילרי, עם עיתונאים, שיחה שבה הצהיר קמילרי שפרארי לא תוציא מכונית חשמלית לפני שנת 2025 בשל הטכנולוגיה שעדיין לא מספיקה לחברה. לדברי קמילרי: "טכנולוגיית הסוללה עדיין לא נמצאת במקום שהיא צריכה להיות. יש נושאים משמעותיים במובנים של אוטונומיות ושל מהירות טעינה. לבסוף נוציא אחת (מכונית חשמלית). אבל זה יהיה אחרי 2025. לא בטווח הקצר."

קמילרי דיבר גם על כך שפרארי לומדת את המכונית החשמלית אבל תיצמד למכונית היברידית בעתיד הנראה לעין. מוקדם יותר השנה, פרארי חשפה את הרכב ההיברידי הראשון שלה, פרארי מדגם  SF 90 Stradale. זאת המכונית הראשונה בפס הייצור ההיברידי של פרארי והצפי שלה הוא שעד שנת 2022, שישים אחוזים מהרכבים שהיא תמכור, יהיו היברידיים.

חוץ מהטכנולוגיה ההיברידית, נראה שבפרארי לוטשים עיניים גם לטכנולוגיות אחרות. מנכ"ל החברה, קמילרי, הצהיר שהחברה שוקלת שימוש גם בטכנולוגיית מימן ובביו-דלק (דלקים אורגניים). לדברי קמילרי: "אנחנו בוחנים כמה סוגי מערכות הנעה ומנסים לראות מה יהיה הכי יעיל במונחים של החזון שלנו למכוניות של פרארי בעתיד."

בחברה מאמינים שרכב חשמלי מלא מתוצרתה יוכל לצאת רק אחרי שתוכנית הייצור הנוכחית שלה תסתיים וזה יקרה רק בשנת 2022. אנליסטים שבחנו את העניין טענו שהדבר יקרה לקראת שנת 2023 אולם דברי מנכ"ל פרארי הם התרחקות אפילו של התחזית הזאת בהרבה.

אם אכן התחזית של פרארי היא לצאת עם רכב חשמלי מלא מתוצרתה רק אחרי שנת 2025, הרי שמדובר כאן בלוח זמנים איטי מאוד ביחס ליצרניות רכב אחרות שכבר שואפות שיהיה להן נתח של בין עשרים וחמישה לחמישים אחוזי מכירות של רכבים חשמליים מתוצרתן עד שנת 2025.

ישנם כמה רכבי על חשמליים שעתידים לצאת לשוק בשנים הקרובות, כמו טסלה למשל, שמתכננת להוציא את דגם הרודסטר שלה, או הרימאק C2. טסלה ויצרניות רכב אחרות שמוציאות רכבי על חשמליים, יכולות לשנות את דעתם של הקונים באשר לסוג רכב כזה. בנוסף, עד כה כבר יצאו כמה רכבי יוקרה עם טכנולוגיות חשמליות מסוימות, לכן אך טבעי שהדגמים הבאים של רכבי היוקרה הללו יהיו חשמליים מלאים.

ברגע שזה יקרה ודעת הקהל על רכבי היוקרה החשמליים תשתנה לטובה, פרארי עלולה להישאר מאחור ואף לקבל תדמית שלילית של יצרנית רכב מזהם. יכול להיות שהחברה לא תינזק כלכלית באופן משמעותי, אך אם היא רוצה להישאר רלוונטית, היא צריכה להתכונן לעתיד החשמלי שלה מוקדם יותר ממה שהיא מתכננת, בייחוד כשיצרניות רכב אחרות כבר יצאו לדרך הזו.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button