ביוני 2024, כשנה מהיום, המפעל החשמלי של פרארי, שנבנה במרנלו יהיה מוכן להתחיל לייצר, כך סיפר מנכ"ל החברה, בנדטו ויגנה, בכנס משקיעים בשבוע שעבר. על פי דיווחים, המפעל יהיה מסוגל לייצר מכוניות חשמליות והיברידיות, ובנוסף גם את הדור הבא של מערכות ההנעה של המותג האיטלקי.
מפעל זה מהווה חלק חשוב הן בתכנית של פרארי להפחית משמעותית את פליטות הפחמן עד ל-2030, והן בתכנית להמשיך ולייצר רכיבים משלה למערכות הנעה. לעומת מתחרות כמו פורשה, לקח לחברה יותר זמן להיכנס לתחום המכוניות החשמליות. בינתיים החברה מייצרת רכבים היברידיים ו-PHEV, כמו ה-296 GTB והפרארי SF90, שמהווים כבר היום 35% מהמכירות שלה. אגב, פרארי צפויה להשיק את הרכב החשמלי הראשון שלה רק ב-2025.
בעבר פרארי, כמו יצרניות רכבי על ויוקרה אחרות, לא מיהרה להיכנס לשוק המכוניות החשמליות. כעת כוונות החברה הן שעד שנת 2026 60% מהמכירות יהיו של מכוניות חשמליות, יעד שיגדל ל-80% עד 2030. יחד עם זאת, כרגע אין לחברה כוונה לעבור לייצר מכוניות חשמליות בלבד, אלא להסתמך על מכירות שיתבססו ב50% על רכבי היברידים נטענים (PHEV). על פי הדיווחים היא צפויה להשאיר רכבים אלה בשוק למשך זמן ארוך יותר ממתחרותיה, ולהשיג את יעדי צמצום הפחמן על ידי מכירה של רכבים חשמליים (BEV).