fbpx

מנכ"ל פורשה מדבר על רכבים חשמליים ונותן קרדיט לטסלה

בראיון שנתן קלאוס זלמר ל-USA TODAY אמר מנכ"ל פורשה שלדעתו רכבים חשמליים הולכים לתפוס תאוצה ולהפוך לרכבים נפוצים על הכבישים בעשור הקרוב. בדבריו, השווה זלמר את אימוץ טכנולוגיית הרכבים החשמליים לאימוץ הרכבים במאה הקודמת. אז, החליפו הרכבים הממונעים את הכרכרות והעגלות תוך 15 שנה.

לתת את הקרדיט לטסלה

לדברי זלמר: "אני מכיר בחשיבותה של טסלה כפורצת דרך בתחום הרכבים החשמליים הנטענים, לפיו בזכות מאמציה של טסלה השוק קיבל תיאבון ולמד להכיר את הנושא ולאמץ אותו ובמקביל טסלה הוכיחה את רצון הלקוחות לרכוש רכבים חשמליים אקולוגיים יותר והוכיחה ליצרני הרכבים כי יש שוק לרכבים מסוג זה" הוא אף נתן כדוגמה את הטסלה מודל 3 שבשנה שעברה היה רכב סאדן פרמיום המבוקש ביותר בארה"ב.

זלמר מאמין כי אנחנו נמצאים היום בפני צומת דרכים. אם קודם לכן אפשרויות רכישת רכב חשמלי נטען מלא היו מצומצמות וכללו היצע כמעט רק מטעם טסלה – היום יותר ויותר דגמים ייכנסו לשוק זה, כולל של יצרניות גדולות כמו ג'נרל מוטורס, ניסאן ופולקסווגן ומותגי יוקרה כמו אאודי, BMW, יגואר, מרצדס בנץ ופורשה.

אני מאמין שהשילוב בין רכב ספורטיבי וחשמלי הוא מה שיקנה את לב האמריקאים ויגרום להם לאימוץ הטכנולוגיה במקביל לסיבות נוספות.

זלמן מזכיר את אימוץ האייפון על ידי הקונים בשנת 2007 שהביא לפריצה של יצרנים רבים נוספים והיום, 12 שנים לאחר הפריצה הראשונה, היצע הדגמים והחברות לסמרטפונים גדול מאי פעם.

מה קדם למה – הביצה או התרנגולת?

נושא נוסף אליו התייחס זלמר בראיון, היה נושא הביצה והתרנגולת או במילים אחרות – מה קדם למה – הקמת תשתית טעינה רחבה או אימוץ טכנולוגיית הרכבים החשמליים? היו מי שאמרו שהטכנולוגיה לא תאומץ אם לא תוקם תשתית רחבה מספיק ובמקביל את מי שטענו שלא תוקם תשתית עד שהטכנולוגיה תאומץ. כיום מדובר בשאלה מיותרת כיוון ששני הדברים מתרחשים במקביל. במסגרת Electrify America, שאתה פורשה חוברת, מוקמת תשתיות טעינה מהירה. רשתות תשתית נוספות גם הן בתנופת הקמה – ChargePoint, EVGo למשל. אפילו חברת דלק כמו "Shell" רכשה לאחרונה את חברת Greenlots שמספקת חומרה ותוכנה לניהול תחנות טעינה חשמליות. במקביל, הדרישה לרכבים חשמליים גוברת מדי שנה. אולי כיום יש רק 361,307 רכבים חשמליים על כבישי ארה"ב מתוך כ-17 מיליון, אבל בשנה שעברה הדרישה לרכוש רכבים חשמליים חדשים עלתה ב-81% לעומת השנה הקודמת.

יש רואי שחורות שגורסים כי הקונים ימאסו ברכבים חשמליים ולבסוף נשאר עם 14 מיליון רכבים חשמליים ללא ביקוש אולם הרב חושבים אחרת. דעה נוספת היא שאמריקה תישאר אי זולל דלק בעולם חשמלי בגלל מדיניותו של טראמפ, אחרים, וזלמר בינם, מאמינים כי תוך שנים בודדות רכב חשמלי כבר לא יהיה משהו שרואים "פעם ב" על הכבישים אלא רכבים חשמליים ימלאו את הכבישים, ויהפכו נפוצים מאד. 

אקולוגיה ודרישה

זלמר הוסיף והדגיש כי רכבים חשמליים הם נקיים יותר משהיו אי פעם. התועלת לסביבה במעבר לרכב חשמלי היא של 80% מהזיהום שנוצר. לא רק הרכבים עוברים מהפך אקולוגי, גם יצרני החשמל שמפסיקים בהדרגה להשתמש בפחם כמקור לחשמל, עד היום ירידה של כ-20%, ומעבר לשימוש באנרגיות לא מתכלות כרוח ואנרגיה סולרית – שם רואים עלייה של כ-10%.

הדרישה הגוברת מצד הנהגים, התשתית שקורמת עור וגידים, המודעות העולה לנושא שמירה על איכות הסביבה – כל אלו הביאו לדרישה מוגברת לדגם החדש של פורשה שצפוי לצאת לשווקים בהמשך השנה – Taycan. הרישום לדגם החדש נפתח באוגוסט, בחלקו תמורת תשלום מקדמה. אמנם לא מדובר במכירה של ממש עדיין אך כל הרכבים שהם תכננו לספק עד לסוף 2020 לשוק האמריקאי כבר מוזמנים, למרות שהדגם בתצורתו הסופית שישווק עדיין לא נחשף. למעשה, הדרישה היא כל כך גדולה שפורשה הודיעה כי היא מתכננת להחליף את קו הייצור של הדגם הנמכר ביותר שלה – Macan – SUV קומפקטי – לרכב חשמלי נטען מלא בשנים הקרובות.

קלאוס זלמר מאמין שיש מקום לכל סוגי הרכבים. פורשה לא מתכננת לפרוש מייצור רכבים היברידיים נטענים או רכבים מונעי דלק בעשור הקרוב, אך בהחלט מתכננת להוסיף קו מוצרים חשמליים נטענים מלאים בשנים הקרובות.

תגיות

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button