fbpx

מכירות הרכבים החשמליים באירופה ממשיכות לעלות – רנו וטסלה מובילות

בחודש יולי האחרון, נמכרו ברחבי אירופה כשלושים ושישה אלף רכבים חשמליים, גידול של שלושים ושניים אחוזים לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. מתחילת 2019, שוק הרכבים החשמליים האירופאי גדל בשלושים וארבעה אחוזים, כך מדווח המגזין CleanTechnica.

נתון מעניין נוסף לחודש יולי לעומת שנה שעברה הוא הצלילה במכירות של רכבים היברידיים בתשעה עשר אחוזים, בעוד שרכבים חשמליים מלאים (המונעים על ידי סוללה בלבד) כמעט הכפילו את המכירות ביותר מתשעים אחוזים לכמות של עשרים וארבעה אלף רכבים. באופן כללי, מתוך כל הרכבים שנמכרו באירופה בשנת 2019, מתחילת השנה חלה עלייה של 2.9% במכירת רכבים חשמליים לעומת 2.5% בשנת 2018.  

במקום הראשון במכירות של חודש יולי נמצאת רנו זואי כשאחריה נמצאת טסלה עם מודל 3 שלה. שני הדגמים הללו חלקו השנה את המקומות הראשון והשני לסירוגין. בינואר, אפריל, מאי ויולי היתה זו רנו שהובילה ובפברואר, מרץ ויוני היתה זו טסלה. עם נתוני מכירות מעודדים כאלה, ניתן לומר שטסלה מודל 3 ורנו זואי הן השחקניות הגדולות בשוק הרכבים האירופאי והולכות להישאר כך בזמן הקרוב, כאשר טסלה שהולכת להוציא את דגמי המודל 3 SR/SR+  שלה, מכוונת לצד היקר יותר בשוק ורנו שתוציא בקרוב דגם משופר של זואי, מכוונת לטווח הנמוך יותר.

כאמור, במקום הראשון במכירות של חודש יולי נמצאת רנו זואי עם 3,969 רכבים, גידול של פי שניים בכמות, כלומר יותר ממאה אחוזים לעומת שנה שעברה, נתון מעניין בהתחשב בעובדה שדגם משופר של רנו זואי אמור לצאת בקרוב. כמות הרכבים הגדולה ביותר מדגם זה שנמכרה בחודש יולי היתה בשוק הצרפתי עם 1,491 רכבים, פי שניים משנה שעברה. אחריה השווקים הבולטים היו השוק הגרמני עם 910 רכבים, בריטניה עם 300 רכבים ואיטליה עם 220 רכבים.  

במקום השני במכירות חודש יולי נמצאת טסלה מודל 3 עם 3,478 רכבים, ירידה מעטה מחודש יוני. הכמות הגדולה ביותר מדגם זה נמכרה בהולנד עם 590 רכבים, גרמניה עם 454 ושוודיה עם 453. נתון מעניין כאן הוא בבריטניה, שם נמכרו יותר מ-400 רכבים למרות שרק לאחרונה הדגם שווק שם.

במקום השלישי נמצאת ניסאן ליף עם מכירות של 2,858 רכבים, תוצאה טובה מאז מרץ האחרון על אף שחלה ירידה בביקוש לדגם זה בקרוב לעשרים אחוזים לעומת שנה שעברה. נראה שהסיבה היא המחיר הגבוה ולניסאן כנראה לא תהיה ברירה, אלא לקצץ במחיר או שהיא תחווה ירידה נוספת בביקוש. למרות זאת, בחודש יולי המכירות הגבוהות ביותר היו בנורווגיה עם 584 רכבים, צרפת עם 445, בריטניה עם 400 ואירלנד עם 296 רכבים.

במקום הרביעי נמצאת מיצובישי Outlander PHEV עם מכירות של 2,487 רכבים, תוצאה טובה שמשמעה גידול של למעלה ממאה אחוזים ויציבות בשוק ה-SUV, דבר שגורם למיצובישי לא להיות מודאגים יותר מדי. כמות הרכבים הגדולה נרשמה בחודש זה בגרמניה, עם 795 רכבים, אחריה נורווגיה עם 540 רכבים, בריטניה עם 450 ושוודיה עם 327. ההצלחה של הדגם הזה עד כה היא נהדרת, אך מעניין מה יקרה בטווח הארוך, כאשר טסלה תשיק את מודל Y שלה ופולקסווגן תשיק את ID Crozz, אבל זה יקרה בעוד כשנתיים ועד אז אין למיצובישי סיבה לדאגה.

במקום החמישי נמצאת ב.מ.וו i3 עם מכירות של 2,354 רכבים, גידול של שלושים ושישה אחוזים,  כשהשוק הגדול הוא בגרמניה עם 967 רכבים, בריטניה עם 300 ונורווגיה עם 207 רכבים. זהו פער לא קטן בין השוק הגרמני ושאר השווקים, מה שאומר שב.מ.וו נסמכת יותר על השוק המקומי שלה. האם זו נורת אזהרה לחברה? לא ברור עדיין.

במקום השישי נמצאת פולקסווגן e-golf עם 2,335 רכבים, במקום השביעי יונדאי קונה EV עם 2,071 רכבים, במקום השמיני אאודי אי-טרון עם 1,756 רכבים, במקום התשיעי נמצאת ב.מ.וו  225xe Active Tourer עם 1,045 רכבים ובמקום העשירי נמצאת Mini Countryman PHEV עם 1,033 רכבים.

אם מסתכלים על שנת 2019 כולה (מינואר עד כה), הנתון הבולט הוא שטסלה מודל 3 נמצאת במקום הראשון במכירות עם נתח של 14% ואחריה רנו זואי עם 10%, אך ישנם נתונים מעניינים נוספים כמו ניסאן ליף שממוקמת במקום הרביעי והעלייה של אאודי אי-טרון שלושה מקומות למעלה למקום התשיעי, התוצאה הכי טובה שלה בחצי השנה האחרונה. בנוסף לכניסה של האי-טרון לעשירייה הראשונה במכירות, זהו דגם היוקרה הנמכר ביותר באירופה בקטגוריית החשמליים, אפילו יותר מב.מ.וו 350e ויגואר I-PACE.

מחוץ לעשרים המקומות הראשונים אפשר למצוא את מרצדס E300e/de במקום העשרים ואחד עם 848 רכבים בחודש שעבר, כך שיכול להיות שכבר במכירות של אוגוסט נראה את מרצדס נכנסת לרשימה של העשרים המובילים. גם בטסלה יש תנודות ועם מודל X שלה היא נמצאת במקום העשרים ושניים עם 401 רכבים. אולם ראוי לזכור שוב שטסלה היא כרגע המובילה במכירת רכבים חשמליים באירופה וסך הנתח שלה מגיע לשבעה עשר אחוזים מהשוק הזה, פער לא קטן לעומת המתחרות שיש לרובן אחוזי מכירות חד ספרתיים.

מכל הנתונים הללו עולה שוב שהמגמה האירופאית בשנים האחרונות עם היא עם הפנים לרכב החשמלי והדבר ניכר בעלייה במכירות, בייחוד במדינות ששמות דגש על הנושא ומשקיעות משאבים כדי להפחית את זיהום האוויר כמו בנורווגיה למשל, שם המכירות נמצאות בשיא והן עולות בהתמדה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button