fbpx

דונפנג M18, מתחרה סיני להאמר H1 האמריקני עם 1078 כ"ס

היצרנית הסינית אומרת שהיא "שוקלת" לייצר את רכב השטח הספרטני שלה גם בגרסה חשמלית.

כבר חשבנו שהסינים הפסיקו להעתיק כל דבר שזז, ואז זה הגיע.

זה, זה הדונפנג וורייר M50, המתחרה הסיני של ההאמר האמריקני. מדובר בהעתק של ההאמר H1 (האמבי) רכב השטח האימתני שנבנה אי שם לקראת תחילת שנות ה-2000 על ידי ג'נרל מוטורס – אז נחשב לרכב שטח מהפכני ש"לא יכול להתהפך" – טענה שהופרכה זמן קצר לאחר שההאמר הראשון נחת בצבא הגנה לישראל. 

כידוע, GM הציגה את ההאמר בגרסה חשמלית מודרנית עם מגוון פיצ'רים מגניבים אבל הרבה פחות עמידות ויכולת שטח – לכולם ברור שמדובר ברכב רך הרבה יותר שקרוב יותר לגרסת ה-H3 של ההאמר, ושבשום אופן לא מזכיר את ה-H1 האגדי.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

ולמה אנחנו מספרים לכם את זה? כי לפי דיווחים באתרים שונים, יש לדונפנג תכנון להפוך את וורייר הנוכחי, שמגיע עם מנוע דיזל עם הספק של 200 כ"ס למפלצת שטח חשמלית עם הספק מסחרר של יותר מ-1,000 כ"ס בגרסה שתקרא Dongfeng Warrior M18 EV.

על פי מידע שפורסם ב-CarNewsChina, הסינים מתכוונים להשתיל ברכב השטח מנוע חשמלי בהספק של כ-800 קילוואט וסוללה בנפח של כ-140 קוט"ש, שצפויה לייצר טווח נסיעה של כ-500 ק"מ (על פי תקן NEDC ה״אופטימי״ והנפוץ בשימוש בסין, כמובן).

דונפנג וורייר M50 בשטח

ה"מקור" מסר עוד שהרכב צפוי להציע צריכת אנרגיה אטרקטיבית במיוחד של 26 קוט"ש לכל 100 ק"מ של נסיעה, תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך כפחות מ-5 שניות – שזה יותר מהיר מלא מעט רכבים "ספורטיביים" שאנחנו מכירים, כמו גרסת ה-vRS של הסקודה אניאק למשל, שמאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך כ-6.5 שניות.

ועם כל הפרטים המדויקים האלו שסיפק ה"מקור", נראה לנו שלא מדובר באמת במקור אנונימי – אלא אינטרס ברור של החברה לפרסם קצת פרטים בלי להכריז בצורה פומבית "אנחנו בונים את זה".

אחרי שפינקה את כולנו בנגיף (לכאורה) קטלני ממנו העולם עדיין לא מצליח להשתחרר, יותר משנתיים מאז שזוהה לראשונה, העיר ווהאן, שם ממוקמת דונפנג, מצליחה לייצר גם דברים חיוביים (זאת אומרת, שליליים).

מדובר פה בסוג של נישה שאם הסינים ימהרו (והם יודעים לעשות דברים מהר), הם יוכלו ליהנות ממנה די לבדם – הרכב החשמלי שהיה קרוב ביותר לוורייר של דונפנג הוא הבולינגר B2 – אך כמה חבל שחברת ההזנק החליטה לגנוז את הפרויקט ולא לייצר את רכב השטח הקשוח כדי להתמקד בייצור פלטפורמות חשמליות לרכבים מסחריים.

אבל רכבים אזרחיים זה לא הכל – לדעתנו יש פה עוד נקודה מעניינת…

ההאמר H1 האמריקני היה ועודנו רכב הלחימה הקל המועדף על צבאות ברחבי העולם, יש לו יכולת לשאת לוחמים וכלי נשק בצורה מהירה ויעילה, ועם יכולת שטח ללא תחרות… מוצר שהכניס לא מעט כסף לכיס של דוד סם ב-20 ומשהו שנים שהוא קיים.

קחו את כל היתרונות של רכב שטח ספרטני כמו ההאמר, ותוסיפו לכך את העובדה שהוא חשמלי – כולנו מבינים את היתרונות של מנוע חרישי באזורי מלחמה…

האם סין, בעזרת ה-Dongfeng Warrior M18 EV יכולה לתפוס את מקומה של ארה"ב כספקית מס' 1 של רכבי מלחמה קלים לצבאות ברחבי העולם?

אנחנו מנחשים שבארה"ב לא יאהבו את זה. 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button