fbpx

השרירית החשמלית הראשונה: דודג' צ'ארג'ר מושקת רשמית

מותג הרכב האמריקני שנמצא בבעלות של סטלנטיס, רוצה להראות שיש מקום למכוניות שרירים אמריקניות גם בעידן התחבורה החשמלית.

כשפורד הודיעה שיש לה תוכניות ל"חשמל" את המוסטנג, כולם חשבו אז שאנחנו הולכים לקבל את מכונית השרירים החשמלית הראשונה אבל מה שבסוף יצא, זה קרוסאובר חשמלי שמעבר לעובדה ששניהם מגיעים אלינו מבית פורד ולשניהם יש את סמל סוס המוסטנג במרכז הגריל מקדימה, הקשר בינו לבין האייקון המוטורי הוא מקרי בהחלט.

ומה שפורד לא עשתה עם המוסטנג, דודג' תעשה עם הצ'ארג'ר. מותג הרכב האמריקני, שפועל תחת בעלות אירופאית – תאגיד סטלנטיס, יזכר לעד כזה שהביא אל העולם את מכונית השרירים החשמלית הראשונה.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

בשנים האחרונות ראינו מספר רכבים חשמליים שעשו רעש עוד הרבה לפני שהם הושקו בפועל – הצ'ארג'ר של דודג' הוא אחד מהם. הבאזז סביב מכונית השרירים החשמלית הראשונה החל למעשה כבר בשנת 2022, כשעיקר ההתלהבות סבבה סביב "מערכת הפליטה" של הרכב, ממנה בוקעים קולות שמדמים הצללים שמפיקים מנועי ה-V8 של דודג'. להיות בלי ולהרגיש עם.

מבט על דודג׳ צ׳ארג׳ר דייטונה חשמלית

הפעם השנייה בה הופיעה בכותרות שוב הדודג' צ'ארג'ר החשמלית הייתה בתחילת השנה (2024), אז נחשפו לראשונה התמונות הרשמיות של גרסת "קדם הייצור" שכפי שאתם יכולים לנחש, נראית זהה לחלוטין לדגם שיגיע לייצור סדרתי.

אז מעבר ל"מערכת פליטה" שמפיקה צלילים שמדמים מנוע V8, מה יש למכונית השרירים החשמלית הראשונה להציע? הישארו איתנו…

דודג' צ'ארג'ר דייטונה 2024

הצ'ארג'ר החשמלית תהיה זמינה בשתי תצורות – 4 דלתות וקופה 2 דלתות, שתיהן מבוססות על הפלטפורמה הבכירה של סטלנטיס, STLA LARGE שמה. הדודג' צ'ארג'ר דייטונה תשווק בשתי גרסאות שונות, שתיהן עם צמד מנועים חשמליים.

גרסת הכניסה, R/T, עם הספק של כמעט 500 כ"ס (496) ומומנט של 68.5 קג"מ, והגרסה הבכירה, Scat Pack, שמציעה הספק של 670 כ"ס, מומנט של 86 קג"מ ותאוצה ממצב עמידה לנסיעה במהירות של 100 קמ"ש בתוך 3.3 שניות.

מבט צד על דודג׳ צ׳ארג׳ר החשמלית

טווח נסיעה הוא ממש לא עצם העניין כאן – במקרה של מכונית השרירים הראשונה. צמד הגרסאות מגיעות עם אותה סוללה בנפח של 100.5 קוט"ש, כשבגרסת ה-R/T עומד הטווח על כ-507 ק"מ ו-416 ק"מ בגרסת ה-Scat Pack. כמובן שמדובר בנתונים על הנייר בלבד, שהושגו בתנאים מאד אופטימליים וסביר להניח שטווח הנסיעה ה"אמיתי" של הדודג' צ'ארג'ר דייטונה נמוך מזה, על אחת כמה וכמה אם נוהגים בו בצורה אגרסיבית.

פנים הרכב וסביבת הנהג  בדודג׳ צ׳ארג׳ר החשמלית

הצצה אל תא הנהג של הדודג' צ'ארג'ר דייטונה, מגלה לנו שני מסכי תצוגה, אחד 10.25 אינטש לנהג ואחד מרכזי, 12.3 אינטש ומושבים ספורטיביים, עטופי עור.

על זה כל הרעש? 

האמת היא שהדודג' צ'ארג'ר דייטונה מציעה עוד כמה פיצ'יפקעס מעניינים – את הסאונד שבוקע מ-"מערכת הפליטה" אפשר לבטל לגמרי כך שהרכב לא משמיע צליל, בעבור מי שמעוניין לשמור על יחסים טובים עם השכנים, על ההגה יש כפתור PowerShot שובב שכשלוחצים עליו מקבלים בוסט של 40 סוסים נוספים שיוצאים מהארווה, ויש גם מצב "דונאטס", למי שלא כל כך אוהב את השכנים.

אחד הדברים שמסקרנים אותנו במיוחד זה לראות אם בדודג' יצאו בהמשך עם קטלוג שיפורים כולל שדרוגי תוכנה לצ'ארג'ר דייטונה החשמלית, מהלך דומה למהלך שעשתה יונדאי עם האיוניק 5 NPX1 שלה.

מחירי הצ'ארג'ר דייטונה החשמלית עדיין לא פורסמו, אך אפשר להעריך שהם יהיו גבוהים יותר מאלו של דגמי משפחת הצ'ארג'ר הלא-חשמלית הנוכחית הכוללת 7 רמות גימור, עם מחירים הנעים מכ-36,000 דולר לגרסת הכניסה, רמת הגימור SXT ועד לכ-95,000 דולרים לגרסה היקרה והביצועיסטית ביותר, רמת הגימור SRT® HELLCAT REDEYE JAILBREAK.

אז מה דעתכם… האם הדודג' צ'ארג'ר דייטונה החשמלית תמשיך את השושלת המפוארת או תיזכר לדיראון עולם?

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button