הדודג' צארג'ר EV, הגרסה החשמלית של מכונית השרירים האמריקנית ששומרת על הפופולריות שלה מאז שנת 1966 בה הוצגה לראשונה ועד היום, נחשפה לראשונה בשנת 2022 כדגם קונספט תחת השם המחייב דודג' צ'ארג'ר דייטונה SRT באנשי.
כאשר מציבים את התמונה של דגם הקונספט של מכונית השרירים החשמלית הראשונה לצד דגם הקדם-ייצור שמופיע כאן בתמונות, כפי שמכנים אותו בדודג', מגלים כי השני שומר על מראהו של הראשון.
אז, בחודש אוגוסט 2022 עת הוצגה הצ'ארג'ר החשמלית, הרשת געשה – אמנם מאז התוודענו ללא מעט רכבי ביצועים חשמליים כמו היונדאי איוניק 5N, או הפולקסווגן ID.X פרפורמנס. אבל עם כל הכבוד לאחרות, מאסל-קארס הוא מושג אמריקני לחלוטין ואין ספק, אלא אם כן נופתע ברגע האחרון, שהדודג' צ'ארג'ר תהיה מכונית השרירים החשמלית הראשונה.
אחת הסיבות ל"הייפ" סביב הדודג' צ'ארג'ר החשמלית היא "מערכת פליטה" שמייצרת סאונד זהה לזה של מנועי ה-HEMI, אחד האייקונים הגדולים בעולם המאסל-קארז, שבוקע דרך מערכות פליטה שמשודכות למנועי הבעירה הפנימית.
דודג' צ'ארג'ר 2025
הדודג' צ'ארג'ר החשמלית צפויה להכנס לייצור סדרתי לקראת סוף השנה, אז גם ייפתח פנקס ההזמנות המוקדמות שצפוי להתמלא במהירות.
אנחנו לא יודעים כמה תעלה הדודג' צ'ארג'ר החשמלית, אך הרכב לא צפוי להיות זול, בטח אם מדברים על גרסת הקצה של מכונית השרירים החשמלית, חמושה בשני מנועים חשמליים המפיקים יחד הספק של 885 כ"ס. גרסה זו תשווק לצד גרסת ה"בסיס" בעלת הנעה אחורית עם מנוע חשמלי יחיד והספק של כ-400 כ"ס וגרסת הנעה כפולה נוספת, עם שני מנועים חשמליים שמפיקים יחד הספק של 670 כ"ס.
משפחת הצ'ארג'ר הלא-חשמלית כוללת כיום לא פחות מ-7 רמות גימור ולשם ההשוואה, המחירים נעים מכ-36,000 דולר לגרסת הכניסה, רמת הגימור SXT ועד לכ-95,000 דולרים לגרסה היקרה והביצועיסטית ביותר, רמת הגימור SRT® HELLCAT REDEYE JAILBREAK.
ככל שנתקרב לסוף השנה נוכל מן הסתם לקבל עוד פרטים על מכונית השרירים החשמלית הראשונה ועד שזה יקרה, נצטרף להסתפק בתמונות שנראות קצת כמו תמונות "ריגול" אבל הן פורסמו למעשה על ידי דודג' עצמה, בחשבון האינסטגרם הרשמי של החברה.
הצ'ארג'ר הוא לא הדגם החשמלי היחיד של דודג' לו אנחנו מחכים – הראם EV, הגרסה החשמלית של הטנדר רב המכר של המותג שנחשפה ב-2023, מעניין לא פחות.