כמו בדגמי הבעירה הפנימית, גם הדגמים החשמליים של יונדאי מקבלים "טיפול" של N פרפורמנס, החטיבה של יצרנית הרכב הדרום קוריאנית תחתיה הופכים דגמים רגילים לרכבי ספורט וביצועים. הראשון לקבל את ה"טיפול" מבין הרכבים החשמליים של יונדאי הוא האיוניק 5 – בשנת 2023 נחשף הדגם החשמלי הראשון של יונדאי N פרפורמנס,יונדאי האיוניק 5 N.
הספק של יותר מ-640 כ"ס, מומנט של 75 קג"מ, מערכת בולמים משופרת שכוילה לעמוד תחת עומסים כבדים, חלקי אלומיניום, חיזוקים לשלדה, בלמים מחוזקים, מצבי נהיגה כולל מצב דריפט, מערכת שמדמה סאונד וזה ממש לא סוף התפריט המפתה שמציע האיוניק 5 N.
ואיך אומרים? עם האוכל בא התיאבון, וביונדאי אמרו לעצמם שאפשר עוד לסחוט את הלימון – וחושפים בתערוכת טוקיו 2024 את האיוניק 5 N בגרסת NPX1 שמותחת עוד יותר את הגישה הספורטיבית שהחלה עם האיוניק 5 N.
יונדאי איוניק N בגרסת NPX1
גרסת ה-NPX1 של האיוניק 5 N היא בעצם הדרך של יונדאי לספר לנו שיש להם קטלוג חדש N פרפורמנס חדש שמוקדש כולו לדגמי חטיבת הביצועים. בקטלוג, שיהיה זמין בקרוב לקהל הרחב, כך על פי יונדאי, יוכלו בעלי רכבי ה-N למצוא עשרות פריטים ויותר איתם הם יוכלו להשתעשע ולהתאים, לשפר ולעצב את רכבם לפי טעמם האישי – וה-NPX1 מדגים את הפוטנציאל האפשרי, הכל תלוי כמובן בעומק הכיס.
רשימת הפריטים שנוספו לאיוניק 5 N בגרסת NPX1 ארוכה, מתחילה מבחוץ עם חלקי קרבון-פייבר בפגוש הקדמי, "חצאיות" צד, ספוילר ענק, חישוקי קרבון-פייבר, קפיצי הנמכה, צמיגי פירלי P Zero, בלמים משופרים ועוד ונמשכת כל הדרך אל תוך הרכב עם כסאות מרוץ עם ריפוד אלקנטרה ועוד.
על פי הצהרתו של ג'ון פארק, סגן נשיא מותג N פרפורמנס, נראה כי הכוונות של יונדאי לא נגמרות בספוילרים ובלמים משופרים: "אנו מפתחים גם התאמה אישית של תוכנה כגון כיול סאונד וכיול רכב על ידי עדכוני OTA, אשר יפתחו קטגוריה חדשה לחלוטין של התאמה אישית של רכבים חשמליים".
מאז ומתמיד אהבו בני האדם לשפר, לשדרג ולשנות את הרכבים שלהם – כשלכל אזור על הגלובוס יש את הסגנון שלו, שהתבסס על המותגים המקומיים – באירופה, ביפן, בארה"ב. חובבי מוטוריקה רבים חששו ועדיין חוששים שהיא תעלם עם הגעת הרכב החשמלי אבל יונדאי באה ומראה לנו שתרבות ה-Car Tuning אף פעם לא מתה, להפך – היא ממשיכה לחיות גם בעידן הרכב החשמלי – ועל כך אנחנו מודים לה.