
מנכ"ל פורד, ג'ים פארלי, סיפק לאחרונה הצהרה מעניינת: בחלק הראשון שלה, אמר פארלי שהוא מאמין שאנחנו עומדים בפתחה של מלחמת מחירים בענף הרכב החשמלי – ובמיוחד ברכבים שעלותם צפויה לעמוד על כ-25,000 דולר – סגמנט שטסלה וגם פולקסווגן הצהירו בעבר שהן מתכננות להכנס אליו – האם מנכ"ל פורד פארלי בעצם רומז לנו (וגם למתחרים) שנתכונן לרכב חשמלי מתוצרת פורד בעלות של 25,000 דולר?
אנחנו חושבים שכן – אם טסלה ופולקסווגן עובדות על אחד כזה, אין סיבה שפורד לא תצטרף גם לחגיגה.
פארלי אמר שהוא מעריך שעלויות הייצור של רכבים חשמליים ירדו בצורה משמעותית בשנים הקרובות, מה שיאפשר ליצרנים לייצר דגמים בעלויות שאנחנו לא מכירים כיום.
החלק השני של ההצהרה מעניין לא פחות, והוא מתייחס לשיטה שבה פורד מוכרת רכבים, וזו, על פי פארלי, עומדת בפני שינוי משמעותי.
פארלי אומר שפורד בוחנת מעבר למכירה של רכבים חשמליים באונליין בלבד, במטרה להוזיל את המחירים לצרכן. כשאתה מוכר רכבים באונליין אתה חוסך כסף בשכירות לסניפים, משכורות לאנשי מכירות ועוד – וברור שמדובר על כסף גדול.
המכירה באונליין תאפשר לפורד להלחם בתופעה נוספת – דילרים שמנצלים את החוסר ברכבים ומעלים מחירים על דעת עצמם – תופעה שפורד ממש לא אהבו ואפילו איימו על כמה דילרים שהם לא יקבלו רכבים חדשים.
למה רכבים חשמליים בעלות של 25,000 דולר הם חשובים?
הדיבור על רכבים חשמליים חזק היום מאי פעם ונדמה שכולם כבר קנו, או לפחות הזמינו דגם חשמלי כזה או אחר, אבל אנחנו שוכחים לפעמים שמדובר ברכבים שהם עדיין די יוקרתיים, שלא כל אחד יכול להרשות לעצמו.
בטח שלא האמריקאי הממוצע, ש-50,000 דולר ומעלה על רכב חשמלי זה סכום שהוא לא בטוח יכול לשלם.
והאמת היא שלא האמריקאי הממוצע אלא גם הישראלי – שלא תמיד יכול להרשות לעצמו איוניק 5 או טסלה במחיר של 200,000 + ש"ח במקרה הטוב.
שיפור של טווח הנסיעה ושל מהירות הטעינה הוא חשוב ומבורך, אבל המהפכה החשמלית תבוא בסוף מלמטה, לא מלמעלה, והיא תושלם כאשר כל אדם יעדיף לרכוש רכב חשמלי על פני רכב בעל מנוע בעירה פנימית. חסכון בדלק ועלויות זה יפה, אבל זה לא ממש עוזר אם אי אפשר לקנות את הרכב מלכתחילה.
רכבים חשמליים בעלות של 25,000 דולר צפויים לעלות בישראל באיזור ה-110 אלף שקלים (עם המיסוי הנוכחי), והם צפויים לשנות את העדפות הקניה של הנהגים.
עד שיגיעו לכאן רכבים של 25,000 דולר המס יעלה
אז בבקשה להזדרז ולהזמין
אגב יש פער גדול בין איוניק 5 לבין טסלה בערך 40,000₪
תם עידן טסלה בארץ היום המלכות הם גילי גיאומטרי ואיוניק 5
ג'ילי אני מסכים פחות או יותר. אבל איך הגעת לתת כתר לאיוניק 5 על פני המודל 3 ואין רכב שמשתווה לכוח והתאוצות של טסלה ! ואתה מדבר על טסלה כאילו הוא דיקטטור שממרר לך את החיים -סתם עוד אחד שצריך לעשות דווקא הפוך ממה שאומרים-ובצדק אומרים. ותכלס תודה שאתה בסוף נוהג בכלל על רכב מזהם, נכון?