fbpx

ב.מ.וו חושפת את כל הפרטים על ה-i4

המתחרה היוקרתי של המודל 3 של טסלה יהיה זמין בשתי גרסאות הנעה אחורית וגם גרסת M חשמלית עם הנעה כפולה

לאחר שלקראת סוף חודש מרס האחרון פורסמו תמונות רשמיות ראשונות של הסדאן החשמלי (רק לנו זה מרגיש קצת מוזר להגדיר רכבים כאלו כ"סדאן"?), עכשיו אנחנו מקבלים את כל הפרטים שמאפשרים לנו להכיר יותר לעומק את ה-i4 החדש של ב.מ.וו. 

ה-i4 יהיה זמינה בשלוש גרסאות – רמת הגימור הבסיסית שעונה לשם i4 ספורט, האמצעית, ה-M ספורט והיקרה –  M50 הביצועיסטית, שהיא גם ה-M החשמלית הראשונה של היצרן (חובבי ה-M השריריות והבנזיניות ודאי יתקשו להירדם בלילה אחרי שהם יקראו את זה).

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

ה-i4 החדש של ב.מ.וו הוא המתחרה הישיר של טסלה מודל 3 ושל הפולסטאר 2 – מחיר גרסת הספורט של הב.מ.וו עומד על החל מ-51,905 פאונד – 10,900 פאונד יותר מטסלה מודל 3 סטנדרט ריינג' ו-3,400 פאונד יותר מטסלה מודל 3 לונג ריינג'. מחירה של גרסת ה-M ספורט נקבע על החל מ-53,405 פאונד – 7,550 פאונד יותר מגרסת ההנעה הכפולה של הפולסטאר. מחירה של ה-M50, הגרסה היקרה ביותר של ה-i4 החשמלי נקבע על החל מ-63,905 פאונד – כמעט 4,000 פאונד יותר מטסלה מודל 3 פרפורמנס – המתחרה הישירה של הב.מ.וו. 

ב.מ.וו i4 חשמלית

רמות הגימור השונות יהיו זמינות בכמה גרסאות – החל מה-xDrive40 (הנעה אחורית) שמציעה הספק של 335 כ"ס ותאוצה מ-0 ל-100 תוך 5.7 שניות (כבר ראינו נתוני תאוצה מרשימים יותר מאלו) וחמושה בסוללת 84 קוט"ש, שמייצרת טווח נסיעה של כ-587 ק"מ. ה-xDrive40 תהיה זמינה ברמות הגימור ספורט ו-M ספורט. גרסה זו כוללת חישוקי 18 אינטש, מצלמת רוורס, מושבים קדמיים מחוממים ועוד. גרסת ה-M ספורט מציגה מראה אגרסיבי יותר (כיאה לאות M) עם פגוש מעוצב וחישוקים קלים.


עוד רכבים חשמליים מעניינים:


גרסת ה-M50 הבכירה מציעה שני מנועים חשמליים, שמפיקים יחד הספק של 537 כ"ס ותאוצה מ-0 ל-100 תוך 3.9 שניות (שוב, ראינו מרשימים מכך). הביצועים העדיפים, באים על חשבון הטווח – בגרסה כפולת ההנעה, אותה סוללת 84 קוט"ש מייצרת טווח נסיעה של 505 ק"מ – כ-80 ק"מ פחות מגרסאות ההנעה האחורית. 

ה-M50 כוללת חישוקי 19 אינטש, עיצובי חיצוני אגרסיבי ופנימי שונה ביחס לגרסאות האחרות, מערכת סיוע בנהיגה של ב.מ.וו ועוד. 

המותג ב.מ.וו, ועל אחת כמה וכמה האות M שמייצגת את חטיבת הביצועים של יצרן הרכב הגרמני, מתקשר יותר מכל עם הנאה מנהיגה. למרות שניתן לשמוע לא מעט חובבי רכב שבזים לרכב החשמלי, ב.ב.מ.וו מבטיחים שלמרות שהמנוע לא מפיק סאונד, חדוות הנהיגה לא נעלמה. "כל הרכבים החשמליים מסוגלים לנסוע מהר בקו ישר – אך זה לא מספיק בעבור רכב מתוצרת ב.מ.וו…" אמר Alfredo Ferrufino Camacho, מנהל פרויקט ה-i4. 

ב.מ.וו. i4 מחוברת לעמדת טעינה לרכב חשמלי של IONITY

ה-i4 החדש תואם להספק טעינה מירבי של 200 קילוואט, ובמהירות שכזו, יתווספו כ-163 ק"מ לטווח הנסיעה בתוך כ-10 דקות (בגרסאות ה-xDrive40) או כ-139 ק"מ ב-10 דקות בגרסת ה-M50. בהספק של 11 קילוואט, הטעינה תיארך כ-8.5 שעות ובהספק של כ-7.4 קילוואט, צפוי לעמוד זמן הטעינה על לא פחות מ-12 שעות. 

בפנים, שני מסכי תצוגה גדולים: אחד לנהג בגודל של 12.3 אינטש ועוד אחד מרכזי בגודל של 14.9 אינטש – מערך זהה לזה שב-SUV החשמלי של ב.מ.וו – ה-iX.

פנים הרכב של ה-i4

הלקוחות שירצו לשדרג עוד יותר את ה-i4 שלהם, יוכלו לבחור ממגוון גדול של חבילות: החל מחבילת ה-Visibility pack שכוללת את תאורת ה"לייזר" הקדמית של ב.מ.וו, חבילת קומפורט או קומפורט פלוס, חבילת ה-M ספורט פלוס שמוסיפה מתלים אדפטיביים, הגה ספורט, חישוקי 19 אינטש קלים, בלמי M ספורט וחגורות ספורט ועוד. 

המחירים של חבילות אלו עדיין לא פורסמו. 

הב.מ.וו i4 צפוי להגיע לאולמות התצוגה בחודש נובמבר 2021, ובהמשך גם לישראל.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button