fbpx

ב.מ.וו מציגה את ה-iX1

קרוסאובר חשמלי חדש מצטרף למשפחה.

ב.מ.וו רוצה להנגיש את הרכבים החשמליים שלה לקהל הרחב, ואחרי ה-iX וה-iX3 היקרים יותר, מגיע אח חדש, קטן יותר למשפחה – הכירו את ה-iX1.

אם אתם מרגישים שה-iX1 מזכיר לכם את ה-X1 של ב.מ.וו, אתם לא טועים – מדובר למעשה באח התאום החשמלי של הקרוסאובר הגרמני בעל מנוע הבעירה הפנימית, כשהדרך להבדיל ביניהם היא כמובן בזיהוי של הגריל האטום, החוסר במערכת פליטה, נגיעות הצבע הכחול שמוכר לנו גם מה-iX3 וכמובן המצאותו של שקע טעינה במקום פתח תדלוק.

ב.מ.וו iX1 החדשה בצבע לבן בנסיעה על כביש

הב.מ.וו iX1, או בשמו המלא, iX1 xDrive 30, מצויד בשני מנועים חשמליים שמייצרים יחד הספק של 313 כ"ס. נפח הסוללה לא פורסם בצורה רשמית, אך ב.ב.מ.וו אומרים כי טווח הנסיעה המקסימלי של ה-iX1 צפוי לעמוד על כ-438 ק"מ.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

הב.מ.וו iX1 יאיץ ממהירות של 0 ל-100 קמ"ש בתוך 5.7 שניות, והמהירות המירבית ש"מוגבלת" אלקטרונית עומדת על 180 קמ"ש.

כמו בחוץ, גם בפנים – הב.מ.וו iX1 זהה לאחיו בעל מנוע הבעירה הפנימית מבחינת האבזור והאלקטרוניקה, כך שלקוחות שירצו לעבור לגרסה החשמלית ולא לאבד את הסביבה המוכרת ירגישו מיד בבית.

פנים הרכב של הב.מ.וו iX1 החשמלית החדשה

הכתבה יחסית קצרה, לא כי היינו עצלנים – פשוט כי פרטים מלאים עדיין לא שוחררו בצורה רשמית. ב.מ.וו חשפה את הרכב אבל בינתיים רק בתמונות, כשהשקה מסודרת בה יוצגו כל הפרטים על הקרוסאובר החשמלי החדש, צפויה להתקיים בקרוב.

כעת, יש לב.מ.וו דגם שיתן פייט ל-EQA של מרצדס, שגרסאות ההנעה הכפולה שלו מציעות טווח נסיעה דומה של 426 ק"מ.

מחירו של ה-iX1 עדיין לא פורסם, אך ניתן להעריך שהוא יתומחר בהפרש גדול (לכיוון מטה) מה-iX3 שעולה בישראל כמעט חצי מיליון שקלים (430,000 ש"ח).

לאט לאט אבל בטוח, ממלאים ב-ב.מ.וו את כל ה"חורים" בדגמים חשמליים שעתידים להחליף את דגמי הבעירה הפנימית של היצרן, שמתכונן ליום שאחרי הבנזין והדיזל.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button