fbpx

אאודי מציגה Q4 אי-טרון משודרג

רכב הפנאי החשמלי מקבל שורה של עדכונים חשובים, כשהבולטים בהם הם מתלים משופרים, טווח נסיעה משודרג, וטעינה מהירה יותר.

רכב הפנאי אאודי Q4 אי-טרון, הושק לראשונה בשנת 2021 לשוק האירופאי, ולאחר מכן עשה את דרכו גם לשוק האמריקני והישראלי. כמו הפולקסווגן ID.4 או הסקודה אניאק, רכבי הפנאי החשמליים של פולקווסוגן וסקודה, שני מותגים המשתייכים לפולקסווגן, גם ה-Q4 אי-טרון של אאודי עושה שימוש בפלטפורמת ה-MEB של הקונצרן. 

וממש כפי שבפולסווגן וסקודה הציגו את ה-ID.5 והאניאק קופה, גם באאודי צרפו גרסה ספורטיבית ומעוצבת יותר  של ה-Q4 אי-טרון, ה-Q4 אי-טרון ספורטבק.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

נכון להיום, מי שחשקה נפשו ברכב פנאי חשמלי מסדרת האי-טרון של אאודי יכול לבחור או ב-Q8 הגדול והיקר או ב-Q4, אבל זה הולך להשתנות ממש בקרוב, עם כניסתו של ה-Q6 אי-טרון, שעושה שימוש בפלטפורמת ה-PPE המיועדת לרכבי יוקרה שאאודי פיתחה יחד עם פורשה תחת פולקסווגן.

משודרג במקומות הנכונים

אאודי Q4 אי-טרון בנסיעה על כביש

רגע לפני שהם משיקים את ה-Q6 אי-טרון, מציגים באאודי גרסה מעודכנת של ה-Q4 אי-טרון שמקבל מספר שדרוגים חשובים בטווח הנסיעה, במהירות הטעינה ועוד. גרסה זו מיועדת להגיע לייצור לקראת השנה הבאה, כך שאנחנו מסתכלים למעשה על ה-Q4 אי-טרון 2025.

הראשונה לקבל "טיפול" היא סוללת הרכב, בנפח 77 קוט"ש, שבעזרת שינוי בהרכב הכימי של התאים שלה, הצליחו מהנדסי אאודי להגדיל את הספק הטעינה המירבי מ-150 ל-170 קילוואט, מה שבא לידי ביטוי בטעינה מהירה יותר – 28 דקות בלבד מ-10% ל-80% סוללה. באאודי "זרקו" על ה-Q4 אי-טרון גם מערכת לניהול פוסט-טעינה, שמקררת את סוללת הרכב במקרה של חימום יתר לאחר טעינה.

השינוי בהרכב הסוללה מקנה ל-Q4 אי-טרון של אאודי גם טווח נסיעה משודרג, תוספת של 35 ק"מ בדגם החדש לעומת הדגם שיצא, לפי תקן EPA האמריקאי.

חזק יותר, מהיר יותר

אאודי Q4 אי-טרון בנסיעה על כביש

לצד מהירות הטעינה וטווח הנסיעה, מקבל ה-Q4 אי-טרון גם שדרוג לביצועים – ההספק עולה באופן משמעותי, מ-295 כ"ס ל-335 כ"ס ובהתאם, גם התאוצה משתפרת – ממצב עמידה לנסיעה במהירות של 100 קמ"ש בתוך כ-5 שניות בלבד, במקום 5.8 שניות בדגם היוצא.

בנוסף אאודי משדרגת גם את מערכת המתלים של הרכב. "מאפייני ההיגוי וכוונון המתלים הותאמו במיוחד לדגם – התוצאה היא שיכוך הרמוני, תגובת הגה משופרת ושליטה הדוקה יותר בעומס. כוונון המתלים וההיגוי החדשים מספקים חווית נהיגה מאוזנת יותר וישירה שבה ידועה אאודי." כך התייחסו בחברה לשיפורים במערכת המתלים של רכב הפנאי החשמלי. 

כל השדרוגים שמציע דגם ה-Q4 אי-טרון החדש תקפים גם לגרסת הספורטבק, מחירן של צמד הגרסאות עומד בארה"ב על כ-55,000 ו-58,000 דולרים בהתאמה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button