fbpx

אאודי משיקה את ה-Q6 אי-טרון

רכב הפנאי החשמלי המדובר מבוסס על פלטפורמה חדשה המיועדת לרכבי יוקרה - ויש גם גרסת SQ6 ספורטיבית עם הספק של יותר מ-500 כ"ס.

אאודי מרחיבה את היצע רכבי הפנאי החשמליים שלה עם הצגתו של ה-Q6 אי-טרון החדש.

אחרי תקופה לא קצרה בה היה קיים "חור" בהיצע רכבי הפנאי החשמליים של אאודי בין ה-Q8 אי-טרון ל-Q4 אי-טרון הוואקום נסגר עם הצגתו של ה-Q6 אי-טרון החדש שממלא את הריק. שנה בדיוק עברה מאז הופיע רכב הפנאי החשמלי לראשונה, אז הוא נצפה במהלך מבחני חורף עם חליפת הסוואה. אאודי הבטיחה שהוא יחשף במהלך 2024 כדגם 2025 – הבטיחה, וקיימה.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

ה-Q6 אי-טרון החדש של אאודי עושה שימוש בפלטפורמה החדשה של אאודי, שפותחה יחד עם פורשה ותחת פולקסווגן, שמיועדת לרכבים חשמליים יוקרתיים. ה-Q6 אי-טרון והמקאן החשמלי, רכב הפנאי החדש של פורשה, הם הרכבים הראשונים שעושים שימוש בפלטפורמת ה-PPE.

פלטפורמה חשמלית

צמד המילים פלטפורמה חשמלית נכתבו כנראה עשרות אם לא מאות אלפי פעמים בכתבות השונות שעלו באתר הזה, אבל מה זה אומר בעצם? הפלטפורמה החשמלית היא למעשה שכבת הבסיס עליה "יושבים" שאר חלקי הרכב. פלטפורמה היא לא דבר ייחודי לרכבים חשמליים, וגם רכבים שעושים שימוש במנועי בעירה פנימית מבוססים על פלטפורמה – ברכבים חשמליים, במקום הרבה רכיבים מכניים, מה שמהווה את החלק הארי של הפלטפורמה היא הסוללה.

ברכבים עם פלטפורמה חשמלית ייעודית אנחנו נמצא בדרך כלל תא נוסעים מרווח יותר, בזכות מבנה הסוללה השטוח, עם פחות רכיבים בולטים (כמו גיר למשל), ומערכת ההנעה הקומפקטית.

ישנם מקרים בהם דגמים שתוכננו כדגמי בעירה פנימית הוסבו לחשמליים, ואז אלו עושים שימוש בפלטפורמה המקורית, מה שבא לידי ביטוי בתא נוסעים פחות מרווח, ובביצועים וטכנולוגיה מתקדמים פחות.

פלטפורמת ה-MEB

השנה היא שנת 2018 ובפולקסווגן מציגים את ה-MEB, פלטפורמה מודולרית לרכבים חשמליים. הדגם הראשון של פולקסווגן לו שודכה פלטפורמת ה-MEB היה ה-ID.3, אליו הצטרפו אח"כ עוד דגמים ממשפחת ה-ID החשמלית של פולקסווגן שמבוססים על הפלטפורמה הזו כמו פולקסווגן ID.4, ה-ID.BUZZ ועוד.

למעשה, מרבית הדגמים החשמליים של המותגים שפועלים תחת קבוצת פולקסווגן עושים שימוש בפלטפורמת ה-MEB, כמו למשל סקודה אניאק, האאודי Q4 אי-טרון, הדגמים החשמליים של מותג קופרה ואפילו הגרסה האירופאית של הפורד אקספלורר החשמלי.

הדרישה המתגברת לרכבים חשמליים בעלי יכולות גבוהות מכל הבחינות – ביצועים, טווחי נסיעה, מהירות טעינה, יצרה את הצורך בפלטפורמה חדשה – דרישה שבמקרה של פולקסווגן, מגיעה בעיקר מכיוון מותגי היוקרה שבבעלותה, אאודי ופורשה.

פלטפורמת ה-PPE

הדיבורים על פלטפורמה חדשה של פולקסווגן שתפותח בשיתוף פעולה של אאודי ופורשה החלו כבר בשנת 2018 – מספר שנים אח"כ, בשנת 2021, נחשף אחד הדגמים הראשונים שצפוי לעשות שימוש בפלטפורמת ה-PPE, קיצור של Premium Platform Electric, האאודי A6 אי-טרון

בהשוואה ל-MEB, פלטפורמת ה-PPE היא יותר מהכל – עם אופציה לשדך לה מנועים חשמליים חזקים יותר, בסיס גלגלים גמיש בין 2,890 מ"מ ועד ל-3,081 מ"מ ומרווח גחון גמיש, בין 15 ס"מ ל-21 ס"מ – מה שאומר שאפשר לבסס עליה מגוון רחב של דגמים חשמליים, מסדאן ועד רכבי פנאי.

לפלטפורמת ה-PPE ניתן לשדך סוללות כבדות ובעלות נפח גדול יותר, מה שאומר שרכבים שעושים בה שימוש יציעו טווח נסיעה גדול יותר וגם ביצועי הטעינה טובים יותר – פלטפורמת ה-PPE תומכת בהספק טעינה מהירה של 270 קילוואט, המאפשרת טעינה מ-10% ל-80% בתוך כ-20 דקות בלבד ותוספת של 100 ק"מ לטווח בתוך דקות בודדות.

אאודי Q6 אי-טרון מחובר לעמדת טעינה מהירה של IONITY

פלטפורמת ה-PPE תומכת במערכת מתלי אוויר, היגוי נפרד לגלגלים האחוריים ואפשר לשדך לה גלגלי 22 אינטש, כפי שראינו במקרה של המקאן החשמלי. המהנדסים שלקחו חלק בפרויקט המקאן החשמלי אמרו שהסוללה של רכב הפנאי החשמלי זקוקה ל-60% פחות קובלט, סוג של מתכת ואחד הרכיבים העיקריים בסוללה, ומציעה אנרגיה דחוסה ב-30% יותר – עוד יתרון לזכותה של פלטפורמת ה-PPE.

פלטפורמת ה-PPE כל כך חשובה בעבור אאודי, שמגדירה אותה כציון דרך, לא פחות. כדי להמחיש עוד יותר עד כמה שה-Q6 אי-טרון חשוב מבחינתה, שלפה החברה מהבויידעם את סלוגן הפרסומת משנות ה-70, Vorsprung durch Technik – להוביל באמצעות טכנולוגיה, ששמור רק לאירועים מיוחדים – כמו למשל אירוע חשיפת האאודי קוואטרו הראשונה, בשנת 1980.

אאודי Q6 אי-טרון

מבט קדמי על אאודי Q6 אי-טרון

רכב הפנאי החשמלי החדש של אאודי מוצג בשתי גרסאות כפולות הנעה: אאודי Q6 e-tron Quattro והגרסה הספורטיבית, ה-SQ6 e-tron, שתיהן מצוידות בסוללה בנפח של 100 קוט"ש וטעינה בהספק מקסימלי של 270 קילוואט, המאפשרת להטעין את הסוללה מ-10% ל-80% סוללה בתוך כ-20 דקות.

ה-אאודי Q6 e-tron Quattro מצויד בשני מנועים חשמליים המפיקים יחד הספק של 285 קילוואט (387 כ"ס), תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 5.9 שניות, טווח נסיעה מירבי של 625 ק"מ (על פי תקן WLTP), בסיס גלגלים של 2,889 מ"מ, 5 מקומות ישיבה, תא מטען אחורי בנפח של 526 ליטרים ותא מטען קדמי בנפח של 64 ליטרים.

ה-SQ6 e-tron מצויד בשני מנועים חשמליים המפיקים יחד הספק של 380 קילוואט (516 כ"ס), תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 4.3 שניות, טווח נסיעה מירבי של 598 ק"מ (על פי תקן WLTP), בסיס גלגלים של 2,889 מ"מ, 5 מקומות ישיבה, תא מטען אחורי בנפח של 526 ליטרים ותא מטען קדמי בנפח של 64 ליטרים.

מי שירצה לזנק מהר יותר מהמקום, יוכל ללחוץ על כפתור בקרת הזינוק, ש"חותך" את זמן התאוצה של שני הדגמים בכמה שניות.

עיצוב

מבט על אאודי Q6 אי-טרון

האאודי Q6 אי-טרון שואב אלמנטיים עיצוביים גם מאחיו הגדול, ה-Q8 אי-טרון וגם מאחיו הקטן, ה-Q4 אי-טרון והתוצאה? לטעמנו מדובר ברכב הפנאי החשמלי היפה ביותר של אאודי עד כה, גם מבפנים וגם מבחוץ, ובמיוחד בגרסת ה-S הספורטיבית.

חובבי הגלגלים ישמחו בוודאי לשמוע שה-Q6 אי-טרון מוצע עם לא פחות מ-10 סגנונות חישוקים בגדלי 19 אינטש עד 21 אינטש.

טכנולוגיה

פנים הרכב של האאודי Q6 אי-טרון

כיאה לרכב פנאי חשמלי מודרני ויוקרתי, ה-Q6 אי-טרון מגיע עם שלל מערכות בטיחות ועזרים מתקדמים לנהג – אלו מקבלים את המידע שלהם בזמן אמת ממערך החיישנים המתוחכם של הרכב.

בפנים, צמד מסכי תצוגה – מסך גדול שמחולק למסך תצוגה מרכזי ומסך תצוגה לנהג ומסך תצוגה נוסף, לנוסע לצד הנהג, דרכו הוא יכול לשלוט על פונקציות מסוימות ואף לצפות בתכנים שונים.

מתחרים 

תג המחיר של ה-Q6 אי-טרון וה-SQ6 אי-טרון צפוי לעמוד על בין 75,000 אירו ל-95,000 אירו, בהתאמה. לרשימת המתחרים אפשר להכניס את כל רכבי הפנאי החשמליים יוקרתיים: ב.מ.וו iX, פולסטאר 3 ופולסטאר 4, או מרצדס EQE SUV.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button