במשך לא מעט זמן היה לאאודי "חור" בין ה-Q4 הקטן (יחסית) לבין ה-Q8 אי-טרון הגדול וכעת, נראה שעניין זה עומד להפתר. ייקח עוד קצת זמן עד שה-Q6 אי-טרון יגיע לאולמות התצוגה, מה שאמור לקרות בסביבות סוף שנת 2024 תחילת שנת 2025, ועד אז, אאודי מנצלת את הזמן כדי לבחון את רכב הפנאי החשמלי במגוון תנאים – וגם בשלג.
מלבד הגודל, ההבדל המשמעותי ביותר בין ה-Q8 החשמלי שעבר מתיחת פנים ממש לאחרונה וה-Q4 החשמלי לבין ה-Q6 החשמלי, היא הפלטפורמה. אנחנו יודעים מזה זמן מה שאאודי מתכננת להציג דגמים חדשים שעושים שימוש בפלטפורמה חשמלית חדשה, PPE שמה, שמיועדת לרכבים חשמליים יוקרתיים – בה יעשו שימוש בין השאר דגמי אאודי החדשים ה-Q6 אי-טרון וה-A6 ודגמים חשמליים ממותגים נוספים כמו המקאן החשמלי של פורשה.
אאודי עובדת תחת המטרייה של קונצרן פולקסווגן אבל הפיתוח של הפלטפורמה הוא כתוצאה של עבודה משותפת של אאודי ופורשה.
השם PPE הוא ראשי תיבות של Premium Platform Electric ובאאודי אומרים שהפלטפורמה החדשה טובה יותר בכל פרמטר מפתרונות אחרים בהם השתמשו באאודי בעבר – בין השאר הודות למערכת ניהול חדשנית לסוללה ולטעינה.
פלטפורמת ה-PPE תומכת במהירות טעינה בהספק מקסימלי של 270 קילוואט, ובסוללה בגודל מקסימלי של 100 קילוואט. אנחנו יכולים לצפות מה-Q6 לטווח נסיעה גבוה מ-550 ק"מ. נתונים אלו לא פורסמו באופן רשמי, והם שייכים לקצה הגבוהה של הסקאלה – ה-Q6 אי-טרון צפוי להיות מוצג בכמה גרסאות, גם כאלו עם סוללה קטנה יותר וטווחי נסיעה נמוכים יותר.
פלטפורמת ה-PPE מהווה את המרכיב המרכזי בעתיד החשמלי של אאודי, אחד היצרנים הוותיקים והמוערכים ביותר בעולם הרכב, שעובר מהתמקדות בייצור רכבים שעושים שימוש ברכבים בעלי מנועי בעירה פנימית לייצור של רכבים 100% חשמליים.
העובדה כי ה-Q6 אי-טרון יצא מפס הייצור במפעל של אאודי בעיר אינגולשטאדט בגרמניה, שפעיל משנת 1949 ובו יוצרו חלק מהדגמים הכי אייקוניים של אאודי, מהווה עוד סימן מובהק לכך שבאאודי מתכוננים לפרידה מדגמי הבנזין והדיזל – עד שנת 2028, מתכוונים באאודי להפוך את המפעל המיתולוגי לכזה שמייצר רכבים חשמליים בלבד.
באאודי אומרים שפלטפורמת ה-PPE החדשה "משלבת את הטוב משני העולמות" – וכשהם אומרים עולמות הם מתכוונים לפלטפורמת ה-MEB של פולקסווגן בה עושים שימוש רכבים כמו ה-Q4 אי-טרון, הפולקסווגן ID.4 וסקודה אניאק, ולפלטפורמת ה-J1, בה עושים שימוש האאודי אי-טרון GT והפורשה טייקאן.
פלטפורמת ה-PPE החדשה יכולה להגיע בתצורה של הנעה אחורית או הנעה כפולה, בהספק של עד 603 כוחות סוס, וסוללה בנפח מקסימלי של 100 קוט"ש, בארכיטקטורת 800V, המאפשרת בין היתר לאפשר טעינה מהירה מאוד של הרכב.
בדומה לשני הדגמים החשמליים האחרים מסדרת ה-Q שהזכרנו למעלה, גם ה-Q6 אי-טרון יהיה זמין הן בגרסת רכב פנאי והן בגרסת ספורטבק ספורטיבית ומעוצבת יותר – וברשת גם מתרוצצת לה שמועה שבאאודי עובדים על גרסת RS עם הספק של 600 כ"ס.
לסדרת דגמי ה-אי-טרון החשמליים של אאודי יש חלק לא מבוטל בכך שאת שנת 2022, סיימה החברה עם שיא בהכנסות – 186,119 רכבי אאודי חשמליים נמכרו ללקוחות במהלך 2022, גידול של 44%. אאודי צועדת בקצב אל עבר עתיד חשמלי, עם הבטחה להציג לא פחות מ-10 דגמים חשמליים חדשים עד שנת 2026.
ומה עם המתחרות?
בניגוד לאחיו הגדול, ה-Q8 אי-טרון שאפשר לומר שהגיע עוד לפני שרכב חשמלי הפך למיינסטרים, ה-Q6 אי-טרון ידרש להתמודד עם תחרות הרבה יותר גדולה – פולסטאר 3, מרצדס EQE SUV, קאדילק ליריק, ג'נסיס אלקטריפייד GV70, לקסוס RZ ועוד – בקטגוריה שעוד צפויה לגדול ולגדול.