ה-Q4 אי-טרון החשמלי של אאודי הפך נגיש יותר

רכב הפנאי החשמלי של יצרנית הרכב הגרמנית, שמבוסס על הפלטפורמה של פולקסווגן, מקבל גרסה נוספת שתהווה את גרסת הבסיס בליין.

אאודי Q4 אי-טרון שנחשף לראשונה בשנת 2021, מהווה את הדגם הקטן ביותר בליין רכבי הפנאי החשמליים של יצרנית הרכב מגרמניה, האח הקטן של אאודי Q6 אי-טרון והאח הקטן קטן של אאודי Q8 אי-טרון. באותה השנה הגיע האאודי Q4 גם לישראל, עם קרוב ל-1,300 יחידות שעלו על כבישי המדינה מאז ועד היום.

ביצועי המכירות של האאודי Q4 אי-טרון באירופה עמדו על כ-48,000 יחידות (עלייה של 2% בהשוואה לשנת 2023) זאת בהשוואה לכ-65,000 יחידות של הפולקסווגן ID.4 (ירידה של 24% בהשוואה לשנת 2023) וכ-69,000 יחידות של סקודה אניאק (עלייה של 4% בהשוואה לשנת 2023), שניהם עושים שימוש באותה פלטפורמה ייעודית לרכבים חשמליים, פלטפורמת ה-MEB של פולקסווגן. רכב הפנאי החשמלי הנמכר ביותר באירופה ב-2024, טסלה מודל Y, נמכר בכ-210,000 יחידות.

באאודי רוצים למנף את ההצלחה שנחל מבחינתם ה-Q4 אי-טרון ומציגים גרסה נוספת, שתהווה את גרסת הבסיס, גרסת הכניסה למשפחת דגמי הפנאי החשמליים שלה – אאודי Q4 אי-טרון 40.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

כמו הדגמים האחרים בסדרה, גם האאודי Q4 אי-טרון מגיע בשתי גרסאות – Q4 אי-טרון ו-Q4 אי-טרון ספורטבק, גרסת הקופה המעוצבת יותר.

מבט אחורי על אאודי Q4 אי-טרון 40

גרסאות הבסיס של הדגם מצוידות בסוללה בקיבולת של 63 קוט"ש, זאת בהשוואה לסוללת ה-82 קוט"ש שמציעות גרסאות ה-45 של ה-Q4, גרסת ההנעה האחורית וגרסת הקוואטרו בעלת ההנעה הכפולה. טווחי הנסיעה שמציעה גרסת הבסיס עומד כעת על 412 ק"מ ו-423 ק"מ לאאודי Q4 אי-טרון ספורטבק, שמרוויח מעט יותר טווח הודות למבנה אירודינמי יותר. 

זאת בהשוואה לטווח נסיעה של 456 ק"מ ו-472 ק"מ בגרסאות ה-Q4 אי-טרון 45. יש לקחת בחשבון שטווח הנסיעה בתנאי אמת צפוי להיות נמוך בכמה עשרות ק"מ מטווח הנסיעה המוצהר.

אאודי Q4 אי-טרון 40 בטעינה

זמן הטעינה מהיר, 24 דקות מ-10% ל-80% ותוספת של 150 ק"מ ב-10 דקות בעמדת טעינה מהירה. האאודי Q4 אי-טרון מצויד ב"מתכנן הדרך החכם" של אאודי ובמערכת אוטומטית לניהול הטמפרטורה שנכנסת לפעולה ברגע שהרכב מתקרב לעמדת טעינה.

צ'אט GPT כלול גם הוא במערך הפיצ'רים הטכנולוגיים שמציע האאודי Q4 אי-טרון, כשכלי הבינה המלאכותית אמור לשפר את מערכת ההפעלה הקולית של רכב הפנאי החשמלי. לאחרונה דווח כי דיפ סיק, המתחרה הסינית של צ'אט GPT, שזעזעה את השוק הפיננסי העולמי וגרמה לחברות כמו אנבידיה למחוק מיליארדים מהשווי שלהן, כבר עושה את דרכה לרכבים חשמליים סיניים של יצרנים כמו ג'ילי ודונפנג.

מחירה של גרסת הבסיס של האאודי Q4 אי-טרון נקבע על 46,150 אירו, ומי שירצה את גרסת הספורטבק, יצטרך להפרד מ-2,000 אירו נוספים – זאת בהשוואה ל-53,000 אירו, מחיר האאודי Q4 אי-טרון ו-55,000 אירו, מחיר האאודי Q4 אי-טרון ספורטבק.

גרסת הבסיס של הרכב עולה כעת כמו הפולקסווגן ID.4 Pro ופחות מהסקודה אניאק החדש (גם בגרסת הקופה) ומהפולקסווגן ID.5. החשיפה של גרסת הבסיס החדשה לרכב הפנאי החשמלי הופכת מותג אאודי, שנחשב ליוקרתי, לנגיש יותר ממה שהיה עד כה.

אאודי לכל פועל?

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button