fbpx

ה – SUV החדש של אאודי מתעכב, וגם: הרכב החשמלי הבא של אאודי

קו רכבים חשמליים מלאים של חברת אאודי היה אמור לפרוץ בשנה החולפת עם המודל הראשון: ה- e-tron. ה e-tron הוא רכב SUV בעל הנעה כפולה שכולל זוג מנועים חשמליים נטענים (אחד לכל סרן) עם יכולת טעינה מהירה בעמדות הטענה ציבוריות: מ-0 ל 80% תוך 30 דקות בלבד.

הרכב גם עומד בחזית הטכנולוגית ברמת האבזור והבטיחות עם תכונות כגון החלפת מראות הצד במצלמות וירטואליות המשדרות ישירות למסך הבקרה ברכב ובכך מקלות על הנהג, מונעות מצב עיוורון לשטחים מתים בצידי הרכב ומשפרות את זרימת האוויר סביב הרכב בזמן הנסיעה, בקרות שיוט ושמירה על נתיב מובנות לכל רמות האבזור ועוד.

על מה העיכוב?!

האותות הראשונים שבישרו על עיכוב בייצור הדגם החדש לשוק הופיעו באמצע אוקטובר לאחר שהתגלה פגם בתוכנת הרכב שעיכב קבלת אישור ממבחני התקינה האירופאים.

לדברי נציג החברה לא מדובר בפגם אלא בשילוב מקטע תוכנה שנועד להעשיר את חווית הנהיגה ודרש קבלת אישור מחדש במבחני התקינה – דבר שגרר את העיכוב. למרות שהרכב צלח את מבחני התקינה בהצלחה באמצע דצמבר, תחילת השיווק לקהל הרחב לא תתבצע לפני 2019 ליצרנים בודדים ישירות מהמפעל בבלגיה, ולקהלים גדולים יותר באירופה, סין ויתר העולם במהלך השנה.

העיכוב בייצור מטריד לא מעט רוכשים פוטנציאלים נלהבים שכבר הזמינו את רכבי ה – e-tron החדשים ואף שילמו 2000 יורו כל אחד להזמנה המוקדמת.

על פי תנאי ההזמנה, במידה ולא ייחתם הסכם רכישה עד לסוף ינואר 2019, ההזמנה תתבטל אולם דובר החברה הבטיח כי יימצא סידור הולם עבור כל אחד מ-15,000 המזמינים המוקדמים. החברה הבטיחה כי תיצור קשר עם כל אחד מהמזמינים בשבועות הקרובים על מנת ליידע לגבי התוכניות העתידיות והזמנים המעודכנים. ניתן להזמין את הרכב גם בארץ, כאשר תג המחיר עומד על כ- 400,000 ₪.

הרכב הבא המתוכנן בקו הרכבים החשמליים של אאודי: CUV או האטצ'בק

למרות שהרכב הראשון בסדרה עדיין לא יצא לייצור המוני, אאודי כבר מתכוננים במלוא המרץ לעבוד על הרכב השני בסדרה – קרוסאובר קומפקטי או האטצ'בק.

על פי התכנון, הרכב יהיה מושתת על פלטפורמת MEB שתוכננה עבור סדרת רכבי I.D החשמליים שהוצגה לראשונה בפריז ב- 2016. הפלטפורמה המודולרית מאפשרת איחוד טכנולוגיות עם רכבים נוספים קיימים ומתוכננים להוזלת עלויות הפיתוח. יחד עם זאת, מחירי הרכב החדש אינם צפויים לרדת ככל הנראה מ 36,000$, מחיר יקר יחסית לרכבים קומפקטיים סטנדרטיים.

ייצור הרכב החדש אמור להתחיל בשנה הבאה, 2020. ככל הנראה נוכל לראות את גילוי הקונספט לרכב החדש ללא פליטה כלל בתערוכת הרכבים הקרובה בג'נבה. הרכב החדש אמור להשלים את הסדרה עם רכב יחסית זול וקטן, שנמצא מבחינת קהל היעד הפוטנציאלי בין אאודי Q2 לאאודי Q3. העיצוב הסופי של הרכב עדיין לא ידוע. ייתכן שהוא יהיה קרוסאובר קומפקטי (CUV) או האטצ'בק בדומה לעיצוב של גולף D.I.

למרות שהרכב כולל שילוב טכנולוגיות מתקדמות, לא צפוי להיות מהפך של ממש בעיצוב הקלאסי של דגם החשמלי החדש אלא הכנסת אלמנטים עיצוביים מודרניים על בסיס עיצוב קלאסי מוכר ואהוב.

עם תחילת ייצור צפוי בשנת 2020, הרכב נמצא ככל הנראה בשלבי פיתוח מתקדמים. ביסוס הרכב על פלטפורמת MEB מפשט את תהליך הפיתוח. הפלטפורמה הזו מהווה גם את בסיס הרכבים החשמליים העתידיים של מותגי סיאט וסקודה שדגמיהם הראשונים צפויים לצאת לשוק בין השנים 2020-2025.

יחד עם הקרוסאובר המתוכנן, צי הרכבים החשמליים המלאים שאאודי כבר הציגה יגיע ל-12 דגמי רכבים חשמליים.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button