fbpx

חדש בישראל: אאודי אי-טרון S ספורטבק

הגרסה החזקה ביותר של רכב הפנאי המעוצב, עם הספק של מעל ל-500 כ"ס, תעלה 665,000 ש"ח.

אאודי אי-טרון היה אחד הרכבים החשמליים הראשונים שהגיעו לישראל, זה היה בשנת 2019. אח"כ הגיעו גם האי-טרון GT, ה-Q4 אי-טרון והאי-טרון ספורטבק – גרסת קופה ספורטיבית של הדגם, ועכשיו, כשלוש שנים אחרי, מודיעה צ'מפיון מוטורס, יבואנית אאודי לישראל, על הרחבת המשפחה בדגם נוסף – גרסת ה-S השרירית של הספורטבק שמצטרפת להיצע הדגמים החשמליים בארץ.

ה-e-tron S ספורטבק של אאודי מצוידת ביחידת הנעה הכוללת שלושה מנועים חשמליים, שמפיקים יחד הספק של 503 כ"ס – בהשוואה לשני מנועים חשמליים המפיקים הספק של 361 כ"ס (408 כ"ס במצב boost) בגרסת האי-טרון ספורטבק הרגיל.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

לפני היצרן ה-e-tron S ספורטבק יודעת לזנק ממהירות של 0 ל-100 קמ"ש בתוך כ-4.5 שניות בלבד ושמהירותו המירבית של הרכב, הינה 210 קמ"ש.

אאודי אי-טרון S ספורטבק חשמלי בנסיעה על כביש

ה-e-tron S ספורטבק כולל מספר מצבי נהיגה – במצב הנסיעה הרגיל ההנעה מתבססת על שני המנועים האחוריים לטובת ניצול מירבי של האנרגיה (שמירה על טווח הנסיעה) כאשר המנוע הקדמי יכול להכנס לפעולה לפי דרישת הנהג. מערכת ניהול מומנט מאפשרת שליטה נפרדת על המומנט העובר לכל אחד מהגלגלים. בנוסף, מצויד הדגם במתלי אוויר שמאפשרים את שינוי גובה הרכב ב-76 מ"מ מהמצב הגבוה לנמוך ביותר ו"מכוילים לביצועים ספורטיבים" – כך על פי היצרן.

ה-e-tron S ספורטבק מצויד בסוללה בנפח 86.5 קוט"ש שמייצרת טווח נסיעה של 380 ק"מ בין טעינות, לפי תקן WLTP – כ-66 ק"מ פחות מהגרסה הרגילה של הספורטבק. על אחזור האנרגיה, אחראית מערכת בלימה רגנרטיבית הכוללת שלוש דרגות חוזק.

הקו הספורטיבי ממשיך גם למראה, שכולל בין השאר קליפרים כתומים עם 6 בוכנות, "חצאיות" צד וכונס אוויר, ספוילר אחורי וחישוקי 21 אינטש ועוד כמה דברים טובים.

פנים הרכב

פנים הרכב של האאודי אי-טרון S ספורטבק חשמלי

תא הנוסעים של ה-e-tron S ספורטבק כולל 2 מסכי מגע (עליון בגודל 10.1 אינטש ותחתון בגודל 8.6 אינטש) ולוח מחוונים דיגיטלי Audi Virtual Cockpit בגודל 12.3 אינטש לנהג.

הנוסעים מקדימה יהנו ממושבי עור ספורטיביים, מתכווננים חשמלית עם חימום ותמיכה לגב התחתון וזכרון למושב הנהג. רשימת האבזור כוללת גם בקרת אקלים מפוצלת לשני אזורים, מערכת שמע Bang & Olfausen בעלת 16 רמקולים וטעינה אלחוטית.

בטיחות

בגזרת הבטיחות נמצא מערכות כמו בקרת שיוט אדפטיבית, בקרה אקטיבית לסטייה מנתיב, מערכת לסיוע בזיהוי כלי רכב בשטח מת, מערכת ניטור מרחק מלפנים ובלימה אוטומטית בעת חירום, מצלמות 360, חיישני חנייה היקפיים, 6 כריות אוויר ועוד.

מידות ומחיר

רוחבו של ה-e-tron S Sportback עומד על 197 ס"מ, גובהו 161 ס"מ, אורכו 490 ס"מ ובסיס הגלגלים נמתח ל-293 ס"מ – קצר מעט יותר מהיונדאי איוניק 5.

תג המחיר של ה-אאודי e-tron S ספורטבק נקבע על 665,000 ש"ח – כ-120,000 ש"ח יותר מהספורטבק הרגיל.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button