בזמן שאלפי רכבים משלוחים חשמליים מבית ריביאן בצבעי כחול אמזון מסתובבים להם חרישית בין שכונות פרברים מנומנמות בצפון ארה"ב, בצי הרכבים הכבדים של אמזון יש הרבה פחות משאיות חשמליות. כל זה הולך להשתנות בקרוב, לאחר שענקית הריטייל הודיעה על רכישה של 50 משאיות חשמליות מדגם ה-VNR של וולוו לצי ה-Ocean Freight Operations שאחראיות, בין השאר, על שינוע של מכולות גדולות וכבדות אל ומהנמלים.
משפחת דגמי ה-VNR של וולוו כוללת כמה וכמה דגמים, ממשאיות פול-טריילר (קבינה ומשטח העמסה מחוברים) ועד משאיות סמיטריילר (משאית בלבד אליה מתחברת עגלה נגררת).
משאיות ה-VNR של וולוו שנרכשו על ידי אמזון משתייכות לקלאס 8 (משאיות כבדות), בה נכללים רכבים במשקל של 15 טון ומעלה בעלי 18 גלגלים. במקרה של אמזון מדובר במשאיות במשקל של עד 41 טון. המשאיות החשמליות החדשות של אמזון מצוידות ב-6 סוללות בקיבולת כוללת של 565 קוט"ש שמייצרות טווח נסיעה של 440 ק"מ וטעינה ל-80% בתוך כשעה וחצי.
בנוסף לאמזון, עוד שתי ענקיות ריטייל אמריקניות מצטיידות במשאיות חשמליות, הפעם מתוצרת טסלה, שני לקוחות גדולים נוספים שמגייסת החברה של אילון מאסק, אחרי שתאגיד פפסי-קו עשה את הסיפתח עם משאיות טסלה סמי, "המתחרות" של משאיות האי-קסקדייה החשמליות של חברת הפצה גדולה מקליפורניה, שרכשה 20 יחידות כאלו.
מה עוד קורה בסגמנט המשאיות החשמליות?
במרצדס עובדים על ה-eActros 600, משאית סמי-טריילר חשמלית עם טווח נסיעה של 500 ק"מ וטעינה ל-80% בחצי שעה בלבד. בג'ילי הסינית עובדים על משאית חשמלית שתתחרה ישירות בסמי של טסלה וב-ווינדרוז הסינית לא עבדו על כך קשה ופשוט העתיקו (לכאורה) את הסמי של טסלה וכמובן להקת הרוק מטאליקה, שתשלב את המשאית החשמלית של איווקו בסיבוב ההופעות שלה באירופה.