fbpx

אלפינית לוהטת מחושמלת: אלפיין A290

עם השפעות מההישגים המוטוריים המרשימים והרצון להחזיר עטרה ליושנה, מותג הרכב הצרפתי, שהיה מזוהה לאורך ההיסטוריה בעיקר עם יצרנית הרכב רנו, הציג לאחרונה את הדגם החשמלי הראשון שלו.

אלפיין (Alpine), שנוסדה בשנת 1955 על ידי ז'אן רדלה (Jean Rédélé), לא רק הייתה מזוהה עם רנו, אלא אף נקנתה על ידה בשנת 1973 והפכה לסוג של חטיבת ביצועים שלה, סיפור דומה לזה של סיאט וקופרה.

אמיל, אביו של ז'אן, עבד בעבור רנו עד שקיבל זכיינות על סוכנות משלו בדייפ, עיירת חוף באזור נורמנדי. האזור, כמו גם הסוכנות של משפחת רדלה נפגעו באופן אנוש בקרבות העזים שהתרחשו באזור במסגרת מלחמת העולם השנייה. לאחר המלחמה, הסוכנות שוקמה תחת הניהול של ז'אן – שהתחיל במקביל לבנות מכונית משלו, כשהוא משתמש ברכיבים של רכבי רנו.

הפעילות המועדפת על ז'אן רדלה הייתה נהיגה ספורטיבית בעיקולים המשובחים של הרי האלפים הציוריים ומכאן הסיבה לבחירה בשם אלפיין.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

אלפיין הוקמה מתוך תשוקה לנהיגה, ונצחונות במרוצים הכי מפורסמים בעולם כמו מרוץ 24 השעות של לה-מאן וראלי מונטה-קרלו של שנות ה-70, קנו לה מקום של כבוד בהיכל התהילה של המוטוריקה. ההישגים הללו הפכו את אלפיין למותג מוערך ואפילו נחשק, אך בשונה משמות כמו פרארי, למבורגיני ופורשה שהיו מוכרים לכולם, גם מי שאינו מתעניין בהכרח בעולם הרכב – אלפיין היה ועדיין, שם שמוכר בעיקר למביני עניין.

הרכב הראשון של אלפיין, ה-A106 שנחשפה בשנת 1955, הייתה מכונית קופה 2 דלתות עם גוף פיברגלס קל, אבל לא האלפיין A106 וגם לא האלפיין A108 שבאה בעקבותיה היו אלו שמשכו את תשומת לב הקהל אל אלפיין, הראשונה שעשתה זאת הייתה האלפיין A110 המקורית שהוצגה ב-1962, זו שהביאה לאלפיין את התהילה בראלי מונטה-קרלו היוקרתי.

מבט צד על אלפיין A290

למרות היותה יצרנית קטנה יחסית, אלפיין המשיכה לייצר ולהציג דגמים חדשים, וב-1971 חשפה החברה את ה-A310. בשנת 1978, 5 שנים אחרי תור הזהב בראלי, השיגה אלפיין הישג מוטורי חשוב נוסף עם הנצחון של ה-A442 במרוץ 24 השעות של לה-מאן.

בשנת 1976 התמזגה רשמית אלפיין הקטנה אל תוך רנו הגדולה עד להפסקת הייצור של המותג בשנת 1995 – למורת רוחם של חובבי הנהיגה והספורט המוטורי. 22 שנה לאחר מכן, בשנת 2017 הגיעו מצרפת בשורות משמחות במיוחד עם החשיפה של  הדור השני של האלפיין A110, שהחזירה למעשה את המותג לחיים. ה-A110 נמכרת גם היום במספר גרסאות בעירה פנימית שונות.

אלפיין A290 בצבע כחול נוסעת בכביש בתוך יער

כעת, באלפיין עושים עוד צעד חשוב שמראה שהם כאן כדי להישאר כאשר הם חושפים את הדגם החשמלי הראשון שלהם, ה-A290, שמבוססת על רנו 5 החשמלית, שנחשפה בתחילת שנת 2024 ומושפעת גם מרכב הקונספט החשמלי של רנו, ה-R5.

"Alpine A290 שלנו הוא הדגם הראשון של דור חשמלי חדש, החונך את מוסך החלומות שלנו בצורה הטובה ביותר. מכונית הספורט העירונית הזו מסמנת את הצגתה של אלפיין לציבור רחב ומחייה קטגוריה נשכחת, הוט האץ׳, הכל כך אהובה".

באלפיין מוכחים שלמרות שעברו כמעט 70 שנה מאז היווסדה של החברה, יש להם את היכולת לקחת רכב מגניב כמו רנו 5, שהוע גם ככה סופר מגניב, ולהפוך אותו למגניב עוד יותר. וממש כפי שהצהיר המנכ"ל פיליפ קריאף – אין ספק שהיינו שמחים לאחת כזו בחנייה, בכחול אלפיין כמובן.

האלפיין A290 משמרת את צורתו המקורית של הרנו 5 החשמלי ויחד עם זאת, מציגה מראה ייחודי משלה הודות לשילוב של כל מיני אלמנטים ייחודיים מבחוץ – כמו הפנסים הקדמיים ופנסי הערפל, קריצה ברורה לקריירת הראלי המפוארת של המותג הצרפתי, החישוקים שזמינים בכמה וכמה עיצובים וגם בפנים – עם סביבת נהג ששואבת השראה מעולם הפורמולה 1 כולל כפתור אובר-טייק אדום שמספק "בוסט" רגעי להספק, ממש כמו בדבר האמיתי.

כפתור אוברטייק אדום על ההגה באלפיין A290 החשמלית

ואחרי שסיימנו להתלהב (לא באמת), הנה כמה פרטים טכניים על האלפיין A290: מכונית הסופר-מיני החשמלית הספורטיבית תוצע במספר וריאציות, כולן עם מנוע חשמלי יחיד שבאלפיין בחרו למקם דווקא בקדמת הרכב, מה שאולי יאכזב מעט את חובבי הנהיגה. גרסאות ה-GT וה-GT פרימיום יציעו הספק של 174 כ"ס ומומנט של 28 קג"מ, כשבגרסאות ה-GT פרפורמנס וה-GTS של האלפיין A290 יציעו הספק של 215 כ"ס ומומנט של 30 קג"מ. 

התאוצות מ-0 ל-100 קמ"ש נעות בין 7.4 שניות ל-6.4 שניות (תלוי בגרסה), למכונית ששוקלת קצת פחות מטון וחצי ויושבת על בסיס גלגלים של כ-2.5 מטרים.

האלפיין A290 מגיעה עם סוללה בנפח של 52 קוט"ש שמספקת, על פי היצרן, טווח נסיעה של כ-377 ק"מ וטעינה במהירות של חצי שעה מ-15% ל-80%.

פנים הרכב וסביבת הנהג באלפיין A290 החשמלית

המהנדסים של אלפיין השקיעו עמל רב בחוויית הנהיגה ב-A290: החל מתת שלדה קדמית מאלומיניום, דרך שינויים במערכת המתלים ובגלגלים שהרחיבו את הרכב ב-60 מ"מ יותר בהשוואה לרנו 5 החשמלי, מערכת בלימה חוטית (Brake By Wire) עם בלמים של ברמבו ועד למערכת ה-OpenR של רנו שמציעה כל מיני אטרקציות לנהג כמו טיימר למדידת זמני סיבוב, הדרכה על זווית ההטייה הטובה ביותר לדריפטינג ועוד – לא פחות מ-15 אתגרים שונים.

כמו כן, מציעה האלפיין A290 את מערכת Alpine Driving Sound, שמדמה צלילים של מנוע בעירה פנימית, פיצ'ר שהופך לסטנדרט במכוניות חשמליות ספורטיביות.

צמד גרסאות ה-GT וה-GT פרימיום מגיעות עם צמיגי מישלין פיילוט ספורט EV, שמשודרגים לצמיגי פיילוט ספורט 5S, גם כן מתוצרת מישלין, בגרסאות ה-GT פרפורמנס וה-GTS.

צרות טובות 

אבארט 500e, מיני קופר S החשמלית, פולקסווגן ID.GTI, קופרה ראבאל (אורבן-רבל לשעבר), ניסאן 20-23 והמצטרפת החדשה, האלפיין A290 – אין ספק שבשנים הקרובות ההחלטה באיזו מכונית הוט-האץ' חשמלית לבחור תלך ותהפוך להיות יותר ויותר קשה.

המחירים צפויים לנוע בין 30 ל-40 אלף אירו לפי ההשערות – באלפיין לא פרסמו את המספרים הרשמיים. אנחנו מקווים שזה כי הם עסוקים בעבודה על A110 חשמלית עם הנעה אחורית.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button