
כשחושבים על אייקון מוטורי, לא בטוח שהרנו 5 היא המכונית הראשונה שעולה במחשבה. אין לה ביצועים מרשימים, גם לא עיצוב מיוחד או טכנולוגיה מתקדמת – מדובר בסופר מיני די סתמית ובכל זאת – אין סרט צרפתי משנות ה-70 העליזות ואילך שהיא לא מופיעה בו לפחות פעם אחת.
אז מה הפך את הרנו 5, שיוצרה בשני דורות, לאייקון מוטורי? אנחנו לא באמת יודעים, אבל המספרים של המכונית הנמכרת ביותר בצרפת בין השנים 1972 – 1986 מדברים בעד עצמם – עם יותר מ-5.5 מיליון יחידות שעלו על הכבישים.
מי שבוודאי ובוודאי תרמו להצלחה הזו הן גרסאות הטורבו וה-R5 טורבו שיגרמו לדפיקות לב קלות בליבו של כל חובב מוטוריקה שמכבד את עצמו.
הילוך מהיר 28 שנים קדימה ורנו מחזירה רשמית לחיים את ה-5. האם החשמלית תצליח לשחזר ואפילו רק באופן חלקי, את ההצלחה של המקורית? תג המחיר הנוח הוא התחלה טובה – ברנו מצהירים כי מחירה של ה-5 החשמלית יחל מאזור ה-25,000 אירו.
סופר מיני צרפתית חשמלית ב-3 טעמים
הרנו 5 החשמלית תיוצר, באופן מפתיע יש לומר, בבית, בצרפת, ב-3 גרסאות עם מנוע חשמלי בהספק של 70, 90 או 110 קילוואט. 3 הגרסאות צפויות להציע את אותה סוללה בנפח 52 קוט"ש שתספק טווח נסיעה מקסימלי של כ-400 ק"מ על פי תקן WLTP.
הרנו 5 החשמלית תבנה על בסיס פלטפורמת AmpR Small, יש לה בסיס גלגלים של 2450 מ"מ, תא מטען בנפח של 326 ליטרים, יכולות טעינה דו-כיוונית, חיבור מהיר למטען והיא אפילו מורשית לגרור נגרר במשקל מירבי של 500 ק"ג. מעניין.
ייצור הרנו 5 יוצא לדרך ממש בימים אלו, והרכב צפוי להיות מושק רשמית בחודש לקראת סוף השנה, בחודש ספטמבר 2024.