fbpx

הראשון: אלפא רומיאו מציגה את המילאנו

המותג האיטלקי מציג רכב פנאי חשמלי, הרכב החשמלי הראשון שלו, שעושה שימוש בשם מהעבר.

הידיעה על כך שבאלפא רומיאו עובדים על רכב חשמלי ראשון מתוצרתם הייתה באוויר כבר הרבה זמן ועכשיו, זה סוף סוף קורה – וכיאה למורשת האיטלקית של המותג, רכב הפנאי החשמלי שלהם עטוף בעיצוב מלא טעם.

אלפא רומיאו הוקם ב-1910 מה שאומר שהמותג האיטלקי הוא אחד ממותגי הרכב הוותיקים בעולם, עומד בשורה אחת עם חברות ענק כמו פורד (1903), שברולט (1911) והרבה לפני פולסקווגן וטויוטה ה"צעירות", שהוקמו בשנת 1937. כמו הרבה מותגי רכב איטלקיים, קנתה את עולמה על מסלול המרוצים, רומן שהחל כבר בשנות ה-20 של המאה ה-20.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

ב-1962 הציגה אלפא רומיאו את הג'ולייטה הראשונה, שתהפוך במהרה לאייקון מוטורי שמיוצר עד היום, יותר מ-60 שנה אחרי. בשנת 1975 הציגה אלפא רומיאו את המילאנו, שנקראה גם אלפא רומיאו 75, סמל ל-75 שנות פעילות המותג ולפתיחת מרכז עיצוב חדש בעיר מילאנו.

ב-2018 אלפא רומיאו יישרה קו עם התמורות בענף הרכב העולמי והציגה רכב פנאי ראשון מתוצרתה, הסטלביו. 

אלפא רומיאו מילאנו

מבט קדמי על אלפא רומיאו מילאנו חשמלית בצבע אדום

50 שנה אחרי השקת המילאנו המקורית ו-6 שנים אחרי השקת הסטלביו, באלפא רומיאו מיישרים קו שוב ומציגים מחדש את המילאנו, והפעם בדמות רכב פנאי חשמלי מעוצב. המילאנו הוא הרכב ה-100% חשמלי הראשון של אלפא רומיאו.

בהודעה של אלפא נכתב כי המילאנו "מחזיר את הספורטיביות לסגמנט הרכב הגדול ביותר בשוק האירופי" ושהוא ימשוך "דור חדש של חובבי אלפא".

המילאנו החשמלי משווק בשלוש גרסאות: אלטריקה (ELETTRICA) עם הספק לא מרשים של 156 כ"ס, וגרסה ספורטיבית יותר, ולוצ'ה (VELOCE), עם הספק של 240 כ"ס, נמוכה יותר ב-20 מ"מ, עם מערכת מתלים משופרת, בלמים משודרגים, גלגלי 20 אינטש ומצב נהיגה דינמי. באלפא רומיאו מציעים גם את גרסת הספציאלה, גרסת ההשקה של רכב הפנאי החשמלי.

מבט צד על אלפא רומיאו מילאנו חשמלית בצבע אדום

האלפא רומיאו מילאנו עושה שימוש בפלטפורמת ה-e-CMP של סטלנטיס, מה שאומר שהוא מגיע עם סוללה בנפח של 54 קוט"ש וטווח נסיעה של כ-400 ק"מ על פי תקן WLTP. רכב הפנאי החשמלי מצויד ביכולת טעינה מהירה בהספק מקסימלי של 100 קילוואט, הסוללה שלו נטענת מ-10% ל-80% בתוך פחות מחצי שעה.

כן כן, אותה הפלטפורמה בה עושים שימוש רכבים חשמליים ממותגים אחרים המשתייכים לתאגיד הרכב של סטלנטיס כמו ג׳יפ אוונג׳ר, ה-600 החשמלית של פיאט, המוקה החשמלית והפרונטרה החשמליות של אופל, פיג׳ו e-2008, האפסילון של לנצ'יה ועוד ועוד… 

באלפא רומיאו מבטיחים שהמילאנו החשמלי מספק חוויית נהיגה "הטובה בקטגוריה", ומספרים כי מי שעבד על רכב הפנאי החשמלי בנושא הזה הוא אותו הצוות שעבד על גרסת ה-GTA של הג'ולייה, גרסת הביצועים של רכב הסדאן החשמלי שמציעה הספק של 540 כ"ס.

פנים הרכב וסביבת הנהג באלפא רומיאו מילאנו

השליטה על הפונקציות השונות של הרכב מתבצעת דרך מסך תצוגה מרכזי בגודל של 10.25 אינטש. המסך מציע אפליקציית ניווט מובנית שכוללת את פיצ'ר ה-EV Routing – הנהג מזין את יעד הנסיעה והמערכת כבר תדע לחשב בעבורו את הדרך היעילה ביותר בדגש על עצירות לטעינה לפי צריכת האנרגיה, עם גישה לרשת טעינה של מעל ל-600,000 עמדות טעינה.

באלפא רומיאו מעידים כי המילאנו שלהם "יודע" לקבל עדכונים "דרך האוויר" (OTA) ובעל יכולות הפעלה קולית באמירת הסימן היי אלפא.

נחנקנו כבר סטלנטיס, נחנקנו 

המילאנו של אלפא רומיאו של סטלנטיס עצבן אותנו – לא בגלל שהוא לא יפה, ולא בגלל שאחד הדברים שהמותג האיטלקי הכי מתגאה בו זו העובדה שיש לו תא מטען של 400 ליטרים…

המילאנו החשמלי של אלפא רומיאו עצבן אותנו כי זה מעצבן שרכב חשמלי כזה יפה מגיע עם סוללה קטנה שבמקרה הטוב תספק טווח של קצת יותר מ-300 ק"מ. סטלנטיס ממשיכה להרים לנו עם כל מיני דגמים חשמליים ויפים כמו המילאנו של אלפא רומיאו, האפסילון של לנצ'יה ועוד, וכל פעם אנחנו מתבאסים לגלות שזו אותה פלטפורמת e-CMP. ובקיצור – העם דורש גרסה חדשה ומשודרגת של הפלטפורמה הקטנה של תאגיד הרכב.

כן כן, אותה אחת בה עושים שימוש רכבים חשמליים ממותגים אחרים המשתייכים לתאגיד הרכב של סטלנטיס כמו האוונג'ר החשמלי של ג'יפ, ה-600 החשמלית של פיאט, המוקה החשמלית והפרונטרה החשמליות של אופל, ה-e-2008 של פיג'ו, האפסילון של לנצ'יה ועוד ועוד… פייר, כבר קצת נמאס לנו לקבל רכבים חשמליים עם הפלטפורמה הזו שמגיעה עם סוללה קטנה וטווח נסיעה מאכזב. קצת חבל.

מחירים עוד לא פורסמו – פנקס ההזמנות צפוי להפתח בקיץ, ולמרות שהם עושים שימוש באותה הפלטפורמה, אבל אפשר להעריך שהמילאנו של אלפא רומיאו יהיה יקר יותר ממקביליו. למרות הביקורת שלנו, אין ספק שהיינו רוצים את התכשיט האיטלקי הזה אצלנו בחנייה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button