fbpx

זירו חושפת את ה-FXE

סקרמבלר עירוני חשמלי חדש ליצרנית האופנועים האמריקנית

רבים מכנים את זירו כ"טסלה" של עולם האופנועים – החברה האמריקנית הצעירה (נוסדה ב-2006) היא אחד השמות המוכרים בתעשיית האופנועים החשמליים, וכעת היא מצרפת דגם עשירי במספר לליין המוצרים שלה שכולל אופנועים דו-שימושיים וגם אופנועים ספורטיביים יותר.

הדגם החדש שנחשף עונה לשם FXE, כשהעיצוב מזכיר בצורה די בולטת את דגם הסופרמוטו הוותיק, ה-FXS – אחרי הכל, שני הכלים חולקים פלטפורמה זהה. למרות הדמיון, ל-FXE כמה מאפיינים ייחודיים משלו, כמו פנס קדמי ואחורי מעוצבים, וגוף שנראה מפוסל ואתלטי יותר.

רוצים לקבל את כל העדכונים על אופנועים, קטנועים ורכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

האופנוע האחרון שזירו חשפה הוא ה-SR/S, אופנוע ספורט/טורינג שהוצג בחודש פברואר 2020. כעת, יותר משנה וחצי אחרי, אנחנו מקבלים דגם נוסף.

האופנוע החשמלי החדש של זירו FXE

ה-FXE של זירו מצויד במנוע חשמלי בראשלס מקורר אוויר בהספק של כ-46 כ"ס (34 קילוואט) – דומה להספק של אופנוע נייקד עם מנוע בנזין 400 סמ"ק (קאוואסאקי Z400, לצורך העניין), אך הוא מוגבל בצורה משמעותית במהירות המירבית – שעומדת על כ-136 קמ"ש בלבד. תוסיפו לכך את העובדה שבמהירות כזו הסוללה תתרוקן הרבה יותר מהר, וקיבלתם כלי שעדיף לו להישאר בעיר או בפאתיה, ולא לחפש הרפתקאות בכבישים בינעירוניים מהירים.

טווח הרכיבה עומד על כ-160 ק"מ בתור העיר, עליו אחראית סוללה בנפח 7.2 קילוואט שעה. ברגע שיוצאים מחוץ לעיר, הטווח מתקצר בצורה משמעותית – ברכיבה במהירות של 90 קמ"ש הטווח כבר יורד אל מתחת ל-100 ק"מ (97) ובמהירות רכיבה של 113 קמ"ש, הטווח יורד ל-64 ק"מ בלבד. 

זמן הטעינה הביתי עומד על 9 שעות ו-20 דקות ל-95% סוללה, ובעזרת מטען מהיר (מוצע בתוספת תשלום) זמן הטעינה ל-95% סוללה מתקצר לשעה ורבע בלבד. הסוללה לא נשלפת, וחבל.



כיאה לאופנוע חדש ומודרני יותר, ה-FXE מקבל מסך תצוגה TFT מעודכן בגודל 5 אינטש, כמו גם את מערכת ההפעלה של זירו, Cypher II, שדרך חיבור בלוטוס לטלפון החכם מאפשרת לרוכב לקבל גישה להגדרות הספק, מומנט ומהירות מירבית של האופנוע.

דברים שמעניינים אופנוענים

האופנוע החשמלי החדש של זירו FXE

הזירו FXE הוא אופנוע חשמלי אוטומטי ללא הילוכים, וההינע הסופי מתבצע על ידי רצועה. מקדימה מזלג הפוך מתוצרת שוואה בקוטר 41 מ"מ עם מהלך של 178 מ"מ ומאחורה בולם יחיד, גם הוא מתוצרת שוואה, בקוטר של 40 מ"מ ומהלך של 227 מ"מ. 

ה-FXE מצויד במערכת ABS מדור 9 של חברת בוש, ויש לו דיסק בלימה יחיד מקדימה ומאחורה. בארה"ב, הוא מגיע מצויד בצמיגי פירלי דיאבלו רוסו 2, שעוטפים צמד גלגלי 17 אינטש. גובה המושב 836 מ"מ. 

המחיר נקבע על 11,795 דולר – לפני הטבות מס, יותר מ-2,000 דולר יותר מדגם ה-FXS עליו הוא מבוסס ( 9,495 דולר). בארץ נמכר ה-FXS 7.2 ב-54,985 ש"ח, כך שאפשר לצפות שה-FXE, באם יגיע לכאן, יהיה יקר יותר.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button